וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לחוקרים: שילמתי על הסיגרים בכסף מזומן שנתן קרוב משפחה

לפי "הארץ", ראש הממשלה אמר להגנתו במסגרת חקירת תיק המתנות כי רוב הסיגרים היקרים שקיבל מהמיליארדר מילצ'ן שולמו מכיסו. עוד טען כי קיבל אישור לכך מפרקליטו עו"ד וינרוט

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בחקירתו כי הסיגרים שקיבל מאיש העסקים ארנון מילצ'ן נרכשו בכסף מזומן שקיבל מאחד מקרובי משפחתו – כך דווח אתמול (חמישי) ב"הארץ". לפי הדיווח, נתניהו דחה את הטענות כי הוא קיבל אספקה קבועה במשך שנים של סיגרים יקרים בעלות מצטברת של מאות אלפי שקלים, ואמר כי הוא ביקש מאנשי לשכתו לרכוש אותם ולאחר מכן הוא החזיר להם את הכסף במזומן.

בתחילת השבוע דווח בוואלה! NEWS כי חקירת נתניהו בפרשה, המכונה תיק 1000, וכן בפרשה השנייה, המכונה תיק 2000 ועוסקת בשיחות בינו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, תסתיים בתוך כחודש.

נתניהו הודה כי קיבל מהמיליארדר סיגרים לעתים, אך לפי "הארץ", אמר להגנתו כי פרקליטו עו"ד יעקב וינרוט אמר כי אין פסול בקבלת מתנות ב"סכומים סבירים" מחברים. לפי הדיווח, עו"ד וינרוט העיד לפני כמה שבועות במשטרה ואישר כי ייעץ לנתניהו בעבר בנושא. נתניהו אף טען בחקירתו כי רבות מהמתנות היקרות התקבלו ביוזמת רעייתו שרה וללא ידיעתו.

לקריאה נוספת בנושא
חקירת נתניהו תסתיים תוך חודש; הערכה - העוזרת של מילצ'ן הפלילה את רה"מ
גרסת נתניהו בפרשת המתנות: "לא ידעתי ששרה קיבלה שמפניות ממילצ'ן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ארנון מילצ'ן. TPS ו Gettyimages, עיבוד תמונה
כסף מזומן מקרוב משפחה. נתניהו ומילצ'ן/עיבוד תמונה, TPS ו Gettyimages

בבסיסו של תיק 1000 עומד החשד כי איש העסקים סיפק לנתניהו ולרעייתו סיגרים ושמפניות בשווי מאות אלפי שקלים במשך שנים ובהתאם לבקשות ספציפיות. במסגרת החקירה נגבתה גם עדותה של העוזרת של המיליארדר, וכן של שתי עובדות הנציגות שלו בישראל. לוואלה! NEWS נודע כי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) גבו את אחת העדויות ממילצ'ן בלוס אנג'לס.

עדויותיהן של העוזרת של מילצ'ן ושתי העובדות הנוספות סיפקו מידע מפורש על מנגנון בקשת המתנות לכאורה של משפחת נתניהו. העדות של העוזרת, אותה הגדירו במשטרה "דרמטית", הפלילה את נתניהו בחשד לביצוע עבירות הפרת אמונים ומרמה. להערכת גורמים המקורבים לחקירה, לפי עדות העוזרת מסתמן כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא יוכל לסגור את התיק נגד ראש הממשלה.

על פי ההערכות, שלב איסוף החומרים בחקירה, שהתנהל בחשאיות, היה גורם מכריע בהליך תשאולו של ראש הממשלה ושל מעורבים נוספים. הגורמים ציינו כי החקירה לא היתה מסובכת במיוחד, והתבססה בעיקר על עדויות ותשאול. עם קבלת הגרסה הראשונה של נתניהו, הציגו בפניו החוקרים עדויות סותרות ושמעו את הסבריו לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully