וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פשט על בית המחבל מפתח תקווה: משפחתו תוחקרה ונשללו היתרים

10.2.2017 / 8:45

בפעילות לילית הגיעו כוחות צה"ל לכפר ביתא הסמוך לשכם ותיחקרו את בני משפחתו של המחבל סאדק נאסר אבו מאזן בן ה-18, שפצע שישה באורח קל. במסגרת הפעילות החרימו הכוחות את היתרי הכניסה לישראל של בני משפחתו

דובר צה"ל

כוחות צה"ל פשטו הלילה (שישי) על כמה בתים השייכים לבני משפחתו של המחבל סאדק נאסר אבו מאזן, בן 18 מהכפר ביתא שליד שכם, שביצע את הפיגוע אתמול בפתח תקווה ופצע שישה אנשים באורח קל. במהלך הפעילות החרימו הכוחות את היתרי הכניסה לישראל של בני משפחתו של אבו מאזן ותחקרו אותם בכדי לבדוק אם סייעו לו או ידעו על כוונותיו. אבו מאזן נלכד זמן קצר לאחר הפיגוע על ידי עוברי אורח שהצליחו להשתלט עליו אחרי שפתח במסע הירי, עד שנעצר על ידי כוחות המשטרה.

במסגרת פעילות צה"ל בשטחים, בשיתוף שב"כ ושוטרי מחוז ש"י, נעצרו הלילה עשרה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ובהפרות סדר אלימות. עוד נמסר כי הלילה יצאו כוחות החטיבה המרחבית "אפרים" למבצע חטיבתי נגד תשתיות השוהים הבלתי חוקיים. במהלך המבצע נעצרו שישה חשודים המעורבים בהעברה שיטתית של שוהים בלתי חוקיים ממרחב הגזרה לעורף ישראל.

בנוסף לכך, תפסו הלילה כוחות צה"ל רכב חשוד בסמוך ליישוב שקף שבלכיש שניסה לעבור את גדר הביטחון בצורה בלתי חוקית. כוח שהוקפץ אל עבר הרכב, שזוהה בידי תצפית צבאית, עצר את יושביו ותפס רובה אם-16 ותחמושת, העצורים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. כמו כן הוחרם נשק מסוג "קרלו" השייך לפעילי חמאס מהכפר צוריף שבנפת חברון.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת הפיגוע בפתח תקווה: עוברי אורח תקפו אזרח ערבי שנחשד כמחבל
עד ראייה לפיגוע בפתח תקווה: "המחבל ניסה לירות - ונתקל במעצור בנשק"
המחבל מפתח תקווה כתב בפייסבוק: "פלסטין תהיה בית הקברות של החיילים"

נאסר אבו מאזן המחבל שביצע פיגוע ירי בפתח תקווה ברחוב הירש. פייסבוק, צילום מסך
משפחת המחבל תוחקרה בפעילות כוחות צה"ל הלילה. המחבל אבו מאזן/צילום מסך, פייסבוק
רובה "קרלו" שנתפס בפעילות צה"ל בכפר צוריף, 10 בפברואר 2017. דובר צה"ל
רובה מסוג "קרלו" שנתפס בפעילות צה"ל בכפר צוריף, הלילה/דובר צה"ל

בפיגוע אתמול נפצעו שישה בני אדם באורח קל ושתי נשים לקו בחרדה. הם פונו לבית החולים בילינסוןן בפתח תקווה. בין הפצועים בפיגוע, שני תושבי פתח תקווה, גבר ואישה כבני 50, שנפצעו מירי מכלי רכב חולף ברחוב הברון הירש, גבר כבן 40 שנפצע מדקירה בפלג גופו העליון, ואישה כבת 30 שנפצעה מרסיסים במהלך ההשתלטות על המחבל. אמש שוחררו ארבעה מן הפצועים לבתיהם.

ליאון איטקין, בעל החנות שאליה נכנס המחבל, סיפר כי הוא ניסה לירות בנוכחים, אך נתקל במעצור בנשק. לדבריו, "עמדתי בחנות כשפתאום נכנס המחבל עם נשק. הוא ניסה לירות אבל היה לו מעצור". הוא הוסיף כי בשלב הזה הוא זרק את הנשק ואחז במברג. אנשים ניסו להשתלט עליו והוא דקר את אחד מהם. "אני ברחתי מיד מהחנות", אמר.

רחוב ברקוביץ' 4 בו נתפס מחבל שביצע פיגוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
כוחות משטרה בזירת הפיגוע בפתח תקווה, אתמול/ראובן קסטרו

אבי אסף, אחד מהפצועים, שחזר: "שמעתי יריות ואנשים צעקו, 'מחבל, מחבל'. המחבל רץ ורדפתי אחריו, שניים-שלושה רחובות, יחד עם עוד ארבעה אנשים". לדבריו, "המחבל נכנס לחנות כלי תפירה ואני נכנסתי אחריו".

"הוא לקח שני מברגים וניסה לדקור אותי, אני לקחתי כיסא כדי לעצור אותו", המשיך. "איכשהו הוא הצליח לדקור אותי באוזן ובצוואר. הבנתי ישר שמדובר במחבל אחרי ששמעתי יריות וראיתי על המחבל את הנשק. עכשיו אני מרגיש בסדר תודה לאל".

מעמוד הפייסבוק של המחבל ניתן ללמוד כי הוא תומך פתח, אולם מרבית הפוסטים שהעלה עוסקים בהמתנה שלו לתוצאות מבחני הבגרות שלו. בשניים מהפוסטים שהעלה בשבועות האחרונים הוא הספיד שוטרים פלסטינים שנהרגו בעימותים מול אזרחים בשכם. "מי שרצח את השוטרים פעל בשיתוף פעולה עם ישראל ויש להעניש בעונש מוות את שכירי החרב האלה", כתב.

אמבולנס מגיע עם פצועים מהפיגוע ברחוב הירש בפתח תקווה, בית החולים בילינסון, 9 בפברואר 2017. אור רביד באמצעות סמארטפון של וואווי, אור רביד
פינוי הפצועים לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, אתמול/אור רביד, אור רביד באמצעות סמארטפון של וואווי

לאחר הפיגוע הותקף אזרח ערבי-ישראלי על ידי עוברי אורח, שחשדו בו כמחבל. מחקירה ראשונית של המקרה, עלה כי בעת שהמחבל נוטרל על ידי אזרחים זוהה בטעות מועאז עבדאללה עאמר, תושב כפר קאסם, כמעורב בפיגוע. "מחבל מניאק, בן זונה", קיללו עוברים ושבים את האזרח הערבי, שנפצע באורח קל.

כמה אזרחים שהיו במקום תקפו את עאמר וחלקם בעטו בו בזמן ששוטר מג"ב ניסה לעצור אותו. בסרטון שבו תועד המקרה נראה אחד האזרחים בועט בגבר, בזמן ששוטרי מג"ב מקיפים אותו ומונעים מההמון לפגוע בו. חלק מההמון גם קילל את עאמר וחלקם אף קראו לשוטרים לירות בו. כעבור כמה דקות הוא נעצר על ידי השוטרים ונלקח מהמקום. רק לאחר זמן מה הובהר כי לאיש אין כל קשר לפיגוע והוא הועבר לקבלת טיפול רפואי.

מועאד עאמר שהותקף על ידי המון שחשב כי הוא המחבל שביצע את פיגוע הירי בפתח תקווה בבית החולים, 9 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
נחשד כמחבל והותקף על ידי עוברי אורח. עאמר בבית החולים, אתמול/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully