וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה הביע תמיכה בניסנקורן בבחירות להסתדרות: "אעשה הכול שתיבחר"

10.2.2017 / 0:30

שר העבודה והרווחה חיים כץ הצהיר כי הוא "יעמוד לצד אבי ניסנקורן בבחירות האלה", על אף קרבתו ליריבה שלי יחימוביץ'. לדבריו, "צריך שכל העובדים יתפקדו למפלגות, ואז יהיה לו כוח פוליטי מבלי לשבות"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר העבודה והרווחה חיים כץ הביע אתמול (חמישי) את תמיכתו ביו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ובסיעתו "עוז" בבחירות לארגון בחודש מאי. "אבי ניסנקורן, אני אעמוד לצדך בבחירות האלה, ואני אעשה כל מה שאתם צריכים לעשות כדי שאתה תהיה יו"ר ההסתדרות", אמר כץ בדברים שנשא בכנס ה-21 לנושאי עבודה של נשיאות הארגונים העסקיים וההסתדרות באילת.

השר כץ הכריז על התמיכה ביו"ר המכהן, על אף חברותו הקרובה עם יריבתו המובילה של ניסנקורן, שלי יחימוביץ'. "למרות ששלי חברה טובה שלי, צריך לדאוג שכל העובדים במדינת ישראל יתפקדו לאן שהוא רוצה, ואז יהיה לו שאלטר וכוח פוליטי, שהוא לא יצטרך לשבות". כלומר, אם יהיו נציגים של ההסתדרות במפלגות השונות, לעובדים יהיה כוח פוליטי מבלי לשבות בהכרח.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע משולב בפתח תקווה: שישה פצועים מירי ודקירות ליד השוק
חסימות כבישים ועצורים: מאות חרדים הפגינו ברחבי הארץ נגד גיוס
פי שניים מבחוץ: עלייה במחירי הסמים בבתי הכלא - וירידה באיכות

שר העבודה והרווחה חיים כץ בכנס נשיאות הארגונים העסקיים וההסתדרות, אילת, 9 בפברואר 2017. דוברות התאחדות התעשיינים, מערכת וואלה! NEWS
"למרות ששלי חברה שלי". כץ, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות התאחדות התעשיינים

באחרונה נחשף בוואלה! NEWS כי יחימוביץ' ניסתה להשיג את תמיכתו של השר כץ לפני ההכרזה, שהגיעה לבסוף בתחילת השבוע. בין היתר, יחימוביץ' הציגה בפני כץ סקרים החוזים את ניצחונה על פני ניסנקורן. סיעתו של כץ נחשבת לאחת מהחזקות ביותר בהסתדרות, שמייצגת את ועדי העובדים מהגדולים במשק. "עוז" קיבלה 23% מקולות הבוחרים בבחירות האחרונות. כמו כן, כץ חתם על הסכם קואליציוני עם ניסנקורן.

בשיחה וואלה! NEWS התייחס כץ לדיון המשפטי בעניין מועמדותה של יחימוביץ'. "אני חושב ומאמין שאבי צריך לתת לשלי להתמודד בחירות, לגשת לחברי הסיעה של איתן כבל שיוותרו לה ויתנו לה להתמודד", הבהיר כץ. "אם היא תנצח אותו בבית המשפט, זה יפגע בו בבחירות עצמם. לארג'יות של מנצחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אירוע מחווה לאריה גולן בצוותא , ספטמבר 2016. מגד גוזני
"לארג'יות של מנצחים". יחימוביץ'/מגד גוזני

כץ התייחס בדבריו גם לכוונתו של שר החינוך נפתלי בנט להעביר את בתי הספר המקצועיים והטכנולוגיים למשרד החינוך, ואמר כי כל עוד הוא במשרדו זה לא יקרה. "ההכשרות המקצועיות ובתי הספר הטכנולוגיים יישארו במשרד העבודה, ולא יעברו למשרד החינוך", הבהיר. כץ קרא לנשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש לשלב ידיים לטובת העניין, והוסיף: "רק דרך משרד העבודה יתקבלו עובדים מוכשרים ועל פי הדרישות של המשק. בחינוך זה לא יקרה".

גם ניסנקורן עלה לדבר והתייחס לבחירות הקרובות. הוא תקף את ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), על הדיל הפוליטי שרקם בשבועות האחרונים יחד עם יחימוביץ', במסגרתו יעניק לה את האפשרות לרוץ במסגרת סיעתו "בית חברתי", חרף ההסכם הקואליציוני שעודד את חברי הסיעה לחתום מול סיעתו של ניסנקורן.

"בשבועות האחרונים נתקלתי במצב של חוסר אמינות מוחלט מצד שותפים פוליטים", טען, "אני מאוד אשמח שיהיו בחירות, אני חושב שאנחנו בהסתדרות מאוד חזקים, אני מאוד מאמין בחברים שלי, אני מאמין בדרך שבה אני הולך, אבל אני לא חושב שפוליטיקה המשמעות שלה לא להיות אמין, להגיד דברים שהם לא אמת". לדבריו, "זה לא השיח שלי, זה לא השיח של ההסתדרות".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר בינ"ה שלמה אביטן בישיבה לשם הכרזה על סכסוך כללי במשק, 15 נובמבר 2016. מגד גוזני
"העובדים עדיין לא גומרים את החודש". ניסנקורן/מגד גוזני

ניסנקורן המשיך: "העובדים עדיין לא גומרים את החודש, עדיין יוקר המחיה הוא נטל על העובדים, עדיין הפנסיה היא פנסיית רעב. לכן אנחנו צריכים לעשות כמה שנים של שיפור בצורה מאוזנת". לטענתו, בנוגע ליחסים עם הממשלה, "אנחנו בנקודת הזדמנות לקחת את הנושא של השיתוף ולהעמיק אותו וליצור בסיס איתן שנים קדימה, או שנמשיך במערכת יחסי עבודה שהייתה שלילית הרבה מאוד שנים". היעדים המשותפים, על פי ניסנקורן, שצריכים להיות מקודמים הן על ידי הממשלה והן על ידי המעסיקים, כוללים בין היתר את קיצור שבוע העבודה והצמדת קצבאות למדד.

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, התייחס בכנס לחקיקת עבודה שמעלה לשיטתו את יוקר המחייה. לדברי, "יש חקיקה שאני גאה לקדם כמי שעומד בראש המגזר העסקי, כמו העלאת שכר המינימום. אבל כשיש עשרות הצעות חוק בדיני עבודה, כולל הצעה לשישה ימי חופשה נוספים, שיעלו למשק תשעה מיליארד שקלים, התוצאה היא עלייה ישירה ביוקר המחייה, כי מי בדיוק ישלם את כל זה?". לטענתו, "תשעה מיליארד שקלים, אומר שכל המוצרים שאנחנו קונים יעלו לנו יותר. ככה לא מתמודדים עם יוקר המחייה".

(עדכון ראשון: 19:30)

יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, אילת, 9 בפברואר 2017. דוברות התאחדות התעשיינים, מערכת וואלה! NEWS
"מי בדיוק ישלם את כל זה?". ברוש, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות התאחדות התעשיינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully