וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים טורקים נהרגו בשוגג בתקיפה רוסית בסוריה; פוטין התנצל

חיל האוויר הרוסי הפגיז בטעות מבנה באל-באב שבו שהו הכוחות הטורקיים, המסייעים למורדים לשחרר את העיר מידי דאעש. פוטין שוחח עם ארדואן בעקבות זאת והשניים הסכימו להגביר את התיאום הצבאי

וידאו: רויטרס

שלושה חיילים טורקים נהרגו בשוגג בתקיפה אווירית של רוסיה בצפון סוריה - כך הודיע היום (חמישי) צבא טורקיה. התקרית אירעה הבוקר, כשחיל האוויר הרוסי תקף מבנה בעיר אל-באב, מעוז דאעש, שבו שהוו כוחות טורקיים. עוד 11 חיילים טורקים נפצעו בתקיפה השגויה. בעקבות זאת, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן והביע בפניו את תנחומיו.

בימים האחרונים התגברה הלחימה סביב מעוזו האחרון של ארגון "המדינה האסלאמית" במחוז חאלב, כשהמורדים הנתמכים בידי אנקרה הצליחו לחדור אל שטחו. במקביל, גם צבא סוריה, הנתמך בידי מוסקבה, מתקרב לעיר מכיוון דרום והיום הוא נקלע לעימותים עם המורדים. בתגובה, צבא טורקיה הפגיז מטרות של המשטר באזור בירי ארטילרי. לפי הטלוויזיה הממלכתית, נאמני המשטר השתלטו על שורת כפרים מדרום לאל-באב.

לקריאה נוספת בנושא
חרף הפסקת האש: עשרות הרוגים בתקיפות רוסיות במעוז המורדים באידליב
"הרג שיטתי": דוח חדש חושף תלייה המונית של אסירים בכלא הסורי
אחרי חמש שנים ללא כדורגל, הדרבי הלוהט חזר לחאלב המשתקמת

מורדים סורים בפאתי העיר אל-באב, 8 בפברואר 2017. רויטרס
מתקרבים למעוז דאעש. מורדים בסמוך לאל-באב, אתמול/רויטרס

לפי הקרמלין, פוטין הביע את תנחומיו בפני ארדואן על הרג החיילים באל-באב, שנגרם כתוצאה משיתוף פעולה לקוי. הם הסכימו להגביר את התיאום הצבאי ושוחחו על המפגש הקרוב ביניהם, שיתקיים בחודש הבא ברוסיה. שני הנשיאים הסכימו גם להמשיך ולקדם את המגעים לשיחות נוספות בין המשטר לאופוזיציה בקזחסטן וגם בזנ'בה.

בקיץ האחרון חידשו מוסקבה ואנקרה את יחסיהן, אחרי המשבר שנגרם כתוצאה מהפלת המטוס הרוסי. באוגוסט החלה טורקיה במבצע "מגן הפרת", במטרה ליצור רצועת ביטחון בצפון סוריה ולהדוף משם את דאעש ואת הכורדים. כיבוש אל-באב בידי המורדים הנתמכים בידי טורקיה יגביר את השפעתה באזור, אך היא סופגת אבידות כבדות. אתמול נהרגו חמישה חיילים טורקים בקרבות בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully