וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לתעד את המשטרה, להימנע מהצתות": המדריך שהופץ למפגינים החרדים

9.2.2017 / 14:32

בהודעה קולית, הופצו היום הוראות למפגינים שצפויים להמשיך למחות אחר הצהריים נגד הגיוס לצה"ל בעקבות מעצר עריק. בהפגנות השבוע יצאו אלפים לרחובות ועשרות נעצרו. "אין להתייחס לכל דרישה דרקונית כמובן מאליו, תבקשו תעודות", נדרשים המפגינים

צילום: מתי עמר/tps וישראל קליין, ישראל כהן/כיכר השבת, אלי שלזינגר ואיציק מן/בחדרי חרדים, עריכה: שמרית גולדשטיין

"לתעד, לצלם, להקליט ולהסריט כל התנהגות של אנשי המשטרה ולדרוש מהם להציג הסבר חוקי מפורט ומוסמך לכל דרישה שמבקשת להגביל בצורה בלתי סבירה את חופש הביטוי וחופש התנועה". אנשי 'הפלג הירושלמי', זרם חרדי-ליטאי שמוביל הרב שמואל אוירבך מירושלים, יצא אחר הצהריים (חמישי) להפגין בכמה מוקדים ברחבי הארץ במחאה על מעצרו של בחור ישיבה עריק שנעצר בימים האחרונים ונשפט לעשרה ימים בכלא צבאי. רגע לפני, הפיצו מארגני ההפגנות את המדריך למפגין.

"אין להתייחס לכל דרישה דרקונית כדבר מובן מאליו. יש לדרוש מהשוטר את פרטיו, שמו ומספרו האישי, כמו גם את הנימוק להתנהלותו ולתעד את הדברים בהקלטה גלויה כדי שיוכלו לשמש בעת הליכים משפטיים ותביעות נגד שוטרים הפועלים שלא כחוק ושלא במסגרת סמכותם", נכתב. המארגנים הסבירו למפגינים כי "אין כל הצדקה למעצרים בגין עצם השתתפות בהפגנה, גם אם הדבר גורם לחסימת נתיבי תנועה. הניסיון הוכיח שכל מי שנעצר בנסיבות אלה, מצליחים לשחררו ממעצרו במהירות".

הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל, בני ברק. פברואר 2017. אלי שלזינגר ואיציק מן, 'בחדרי חרדים', מערכת וואלה! NEWS
הפגנות בבני ברק, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אלי שלזינגר ואיציק מן, 'בחדרי חרדים'

עם זאת, המארגנים מזהירים את המפגינים מ"פעולות חריגות" כמו דרדור פחי אשפה או הצתם, השלכת אבנים וחפצים ו"פעולות מיותרות ומזיקות". פעולות אלה, כך הסבירו למפגינים, "מזיקות וגם מסבכות מבחינה משפטית את מי שנעצר בהקשר זה, כאשר הדבר עלול להיות כרוך בסיכון במעצר ממושך ובעלויות משפטיות כבדות".

ביומיים האחרונים נעשו מאמצים מצד עסקנים בפלג הירושלמי לפעול לשחרורו של העריק החרדי, אך מאמצים אלה כשלו, והבחור נותר במעצר. בשל כך, החליטו לצאת למחאה בשורת מוקדים בארץ ודווקא בשעות העומס בכבישים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה קולית שהפיצו לפעילים המזוהים עמם נאמר: "נבלה נעשתה בישראל. כל הגולה כמדורת אש. בעקבות חוצפתם ועזותם של שלטונות הצבא להמשיך ולעכב את בן העלייה גיבור החיל מאחורי סורג ובריח, וכהוראתו הברורה והנחרצת של רבינו מרן ראש הישיבה, נצא כולנו להגן בגופנו כדי שלא תאבד שארית יעקב. בשעה 15:30 בצהריים נצא למחאה אדירה ונוראה שכמוה לא נראתה עוד. בערים ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, אשדוד, במקומות הקבועים".

זו אינה הפעם הראשונה שבה הקבוצה, שהינה מיעוט במגזר החרדי, מקיימת הפגנות ברחבי הארץ. ביום שלישי, במהלך הפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ, נעצרו למעלה מ-60 בחורי ישיבה בחשד שהפרו את הסדר הציבורי. אמש נעצרו חמישה מפגינים בהפגנה שהתקיימה סמוך לבני ברק. המפגינים טוענים כי המשטרה מפעילה נגדם כוח בלתי סביר ואף "מרשה לעצמה לנקוט צעדים חריפים נגד המפגינים ללא סיבה מיוחדת".

הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל, בני ברק. פברואר 2017. אלי שלזינגר ואיציק מן, 'בחדרי חרדים', מערכת וואלה! NEWS
ההפגנות ברחבי הארץ, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אלי שלזינגר ואיציק מן, 'בחדרי חרדים'
הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל, בני ברק. פברואר 2017. צביקה לרר, מערכת וואלה! NEWS
כוחות משטרה בהפגנות, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, צביקה לרר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully