וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הצגת התכנית ל"ברקזיט" - הפרלמנט נתן אור ירוק לתרזה מיי

הבית התחתון של הפרלמנט הבריטי אישר את תחילתו הרשמית של הליך היציאה מהאיחוד האירופי, אולם הצעד עוד דורש אישר של הבית העליון. בתום דיונים להוטים, 494 הצביעו בעד ורק 122 נגד. "הצבעה היסטורית"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הבית התחתון בפרלמנט הבריטי אישר הערב (רביעי) את תחילתו הרשמית של הליך היציאה מהאיחוד האירופי, חרף ניסיונותיהם של מחוקקים המתנגדים למהלך להציב תנאים נוספים טרם אישור התכנית המפורטת שהציגה בשבוע שעבר ראשת הממשלה תרזה מיי. הצעת החוק נדרשת כעת באישור הבית העליון בפרלמנט, שבו מיי לא מחזיקה ברוב, לפני שיאושר סופית ויאפשר את תחילת המשא ומתן הרשמי בין לונדון לבריסל ב-31 במרץ.

494 חברי פרלמנט הצביעו בעד החקיקה, בתום כמה ימים של דיונים אינטנסיביים, ורק 122 הצביעו נגד. "הערב הייתה הצבעה היסטורית", הכריז השר הבריטי לענייני "ברקזיט" דייוויד דייוויס. לדבריו, "רוב גדול תומך בתחילת המשא ומתן ליציאה מהאיחוד האירופי, ובשותפות חזקה וחדשה עם המדינות החברות בו".

עוד בוואלה! NEWS:
מסמך המדיניות של ממשלת בריטניה: "נפעל ליציאה חלקה מהאיחוד"
דיווח: קמרון ניסה להביא לפיטוריו של עורך עיתון שתמך בברקזיט
בריטניה: הפרלמנט אישר את השלב הראשון ביישום הברקזיט

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי יוצאת מדאונינג 10, לונדון, 1 בפברואר 2017. רויטרס
"רוב גדול תומך בתחילת המשא ומתן". מיי/רויטרס

ביום חמישי האחרון, יום לאחר שהבית התחתון של הפרלמנט הבריטי אישר לממשלה באופן עקרוני לפתוח במו"מ, פרסמה הממשלה את מסמך המדיניות הרשמי בנוגע לחזון ה"ברקזיט". המסמך האסטרטגי הוא המפורט ביותר שפרסמה לונדון עד כה בנוגע לאופי המגעים עם האיחוד האירופי, אולם הוא משאיר שאלות רבות בנוגע לעתיד היחסים ללא מענה.

המסמך בן 75 העמודים מתייחס לסוגיות של סחר, הגירה ומדיניות חוץ, כמו גם למגעים עצמם. בין היתר, צוין כי הממשלה תשאף ל"יציאה חלקה ומסודרת", ובמסגרת זאת שינויים רבים יקרו "בשלבים". מסמך המדיניות מציין כי "אין זה באינטרסים של אף צד להגיע לקצה צוק עבור עסקים, או לאיים על היציבות", ומוסיף כי הממשלה תרצה "להגיע להסכם כולל לגבי השותפות שלנו" בסיום התהליך – כלומר, הממשלה הבריטית מכירה באפשרות שבה לא יגיעו הצדדים להסכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מסמך מדיניות ברקזיט של ממשלת בריטניה, לונדון, 2 בפברואר 2017. רויטרס
מבטיח "מעבר חלק". מסמך המדיניות הממשלתי ברקע הפרלמנט/רויטרס

בנוגע ליחסי המסחר עם האיחוד, בריטניה מעוניינת במעבר "חלק" להסכם סחר חדש, לאחר היציאה מהשוק האירופי. לדברי השר דייוויס, המטרה היא "סחר חופשי וחלק ככל הניתן בטובין ובשירותים". עם זאת, המסמך לא מפרט מעבר לכך, וגורמי ממשל השתמשו בניסוח דומה, שהותיר רבים במגזר העסקי עם חששות לגבי תוצאות ההסכם.

בנוגע להגירה, המסמך מספק מעט מאוד מידע. "אנחנו בוחנים בדקדוק רב את האפשרויות שעומדות בפנינו", צוין. עם זאת, הממשלה הבהירה כי בכוונתה לאפשר לכשלושה מיליון אזרחי מדינות האיחוד החיים בבריטניה להישאר בממלכה, בתנאי שמדינות אירופה יאפשרו לבריטים החיים בשטחן להישאר באופן חוקי. בנוסף לכך, בריטניה מתכוונת לשמור על "שיתוף פעולה צמוד בנושאים מרכזיים כמו ביטחון, מדיניות חוץ, מדע וטכנולוגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully