וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 30 שנות מאסר לתומך דאעש שהיה שותף לתכנון פיגוע ירי

משרד המשפטים הכריז על העונש שהוטל על עבד אל-מאליכ עבד אל-כרים, תושב אריזונה בן 45, שתכנן יחד עם שני היורים את המתקפה על תערוכת קריקטורות של הנביא מוחמד בטקסס ב-2015. מלבד שוטר אחד שנפצע, לא היו נפגעים באירוע

שוטר מחוץ לכנס איורי מוחמד בעיר גארלנד, טקסס – 3 במאי 2015. רויטרס
"נמנע טבח המוני". כוחות מיוחדים מאבטחים את פינוי הנוכחים בטקס, 2015/רויטרס

משרד המשפטים בארצות הברית הכריז הערב (רביעי) כי נגזרו 30 שנות מאסר על עבד אל-מאליכ עבד אל-כרים, תושב אריזונה בן 45, שהורשע במעורבות בתכנון מתקפת הירי במרכז קהילתי בעיר גרלנד שבטקסס בחודש מאי 2015. עבד אל-כרים שיתף פעולה עם אלטון סימפסון ונאדיר סופי, שני היורים שחוסלו בזירה.

על פי הודעת משרד המשפטים, המתקפה תוכננה בהשראת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הירי כוון נגד המשתתפים בתערוכה שבה הוצגו קריקטורות של הנביא מוחמד. מלבד שוטר אחד שנפצע ברגלו, לא היו נפגעים באירוע מלבד שני התוקפים.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על צו ההגירה: "אנחנו בסכנה בגלל מערכת המשפט"
ארדואן וטראמפ שוחחו לראשונה: "לפעול יחד נגד דאעש בסוריה"
ממשל טראמפ לביהמ"ש: "המדינות שמהן נאסרה הכניסה מאיימות על ארה"ב"

ירי בתחרות קריקטורות של הנביא מוחמד, דאלאס, טקסס, מאי 2015. AP
שני החמושים חוסלו. המשתתפים ממתינים באולם התערוכה במהלך הירי/AP

הנואם המרכזי באירוע הפתיחה של התערוכה היה מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס, והוא נערך תחת אבטחה כבדה. ג'ו הארן מהמשטרה המקומית הסביר אז כי "ההכנות הביטחוניות החלו כמה חודשים לפני כן, בשיתוף גורמים רבים", וכך נמנע טבח המוני. לדבריו, "לא הייתה התרעה על האנשים האלה או על האירוע". עם זאת, כוחות רבים היו פרושים מחוץ למבנה שבו התרחש הכנס, בהשתתפות כ-200 בני אדם.

כמה דקות לפני סיום האירוע, "מכונית כהה עצרה במגרש החנייה, שעה שניידת משטרה חסמה את הכניסה למבנה", תיאר הארן, "כשהמכונית נעצרה, שני בני אדם יצאו מכלי הרכב. לשניהם היו רובים והם הסתתרו מאחורי המכונית והחלו לירות". שוטר שהוצב בחלק זה של המבנה השיב אש וירה בהם למוות.

כמה שניות לאחר מכן, צוותי משטרה מיוחדים הגיעו לאזור וסייעו בנטרול הזירה. היה חשש כי הם הטמינו פצצות במכונית, אולם בתום סריקות לא נמצאו פצצות בכלי הרכב או בבניינים סמוכים. "השוטר עשה את מה שהוא היה אמור לעשות תחת האש שנורתה לעברו", שיבח הארן את השוטר שהגיב לירי הראשוני, "הוא עשה עבודה מעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully