וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה ממשלתית בהונגריה: מאסר המוני של מבקשי מקלט במדינה

8.2.2017 / 22:11

חבר מפלגת השלטון, שהתגאתה במדיניות המחמירה כלפי מהגרים, הכריז על תכנית לאסור מבקשי מקלט עד להכרעה בבקשותיהם. ארגון זכויות אדם מקומי: "אם מהגר חשוד בטרור, יש לעצור אותו – אבל אי אפשר לעצור את כולם"

רויטרס

ממשלת הונגריה מתכננת לאסור מבקשי מקלט עד להכרעה בבקשותיהם – כך אמר היום (רביעי) לאיוס קוסה, חבר מפלגת השלטון, "פידס". לדברי קוסה, שהכריז על התכנית במסיבת עיתונאים, ההצעה תיכלל במצע החקיקה לחודשים הקרובים של מפלגתו של ראש הממשלה ויקטור אורבן, שמתגאה במדיניות החמורה שלו כלפי מהגרים.

במסגרת התכנית, שזכתה לביקורת חריפה מצד ארגוני זכויות אדם, מהגרים שבקשות המקלט שלהם לא יידחו באופן מיידי, ייאבדו את הזכות לנוע באופן חופשי במדינה בעוד בקשותיהם נבחנות. "כעת, יהיו שתי אפשרויות", הבהיר קוסה, "אם הם עומדים בקריטריונים, ניתן יהיה לעצור אותם. אם לא, נקים מוקד שבו הם יידרשו להמתין עד שהרשויות ישלימו את בחינת בקשות המקלט שלהם". לדבריו, המהגרים ייעצרו בנקודה הסמוכה לגבול.

עוד בוואלה! NEWS:
הצלמת שבעטה בפליט סורי הורשעה: "פעלה בניגוד לנורמות חברתיות"
הונגריה: הפרלמנט דחה את החוק שימנע קליטת פליטים במדינה
יהודי הונגריה: "קמפיין הממשלה נגד מהגרים מזכיר תעמולה נאצית"

גדל הגבול בין הונגריה לסרביה, אוקטובר 2016. רויטרס
עשרה מהגרים ביום בלבד. גדר הגבול החדשה בין סרביה להונגריה/רויטרס

עם זאת, הוא לא סיפק פרטים נוספים בנוגע להקמת המחנות הממשלתיים החדשים או מאפייניהם של "מוקדי האיסוף" החדשים. כמו כן, לא נמסרו פרטים ברורים לגבי גורלם של מבקשי המקלט בסיום ההליך. ארגון זכויות האדם ההונגרי "ועדת הלסינקי" הגיבה להצעה, וטענה כי מעצר המוני של מבקשי מקלט יהיה מנוגד לחוק הבינלאומי.

"לא החוק האירופי, אמנת האיחוד האירופי לזכויות אדם או החקיקה ההונגרית מאפשרים מעצר המוני של מבקשי מקלט ללא בחינה פרטנית וצידוק הולם", נמסר מהארגון בהודעה רשמית. עוד נמסר מ"ועדת הלסינקי" כי "אם מבקש מקלט חשוד בפעילות טרור, אזי אפשר ורצוי לעצור אותו, במסגרת הליך בקשת המקלט. עם זאת, אסור לאסור את כל מבקשי המקלט ואף לא את מרביתם על בסיס זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאות מהגרים צועדים בבלגרד בירת סרביה לכיוון הגבול עם הונגריה במחאה על סגירתו, אוקטובר 2016. רויטרס
"החוק לא מאפשר מעצר המוני". הפגנת מבקשי מקלט במחאה על סגירת הגבול/רויטרס

הונגריה הפכה בשנים האחרונות למדינת מפתח במשבר הפליטים האחרון, לאחר שמאות אלפי מהגרים ומבקשי מקלט עברו דרכה למדינות מערב אירופה, לרוב לאחר שחצו את הגבול מסרביה – המדינה האחרונה לפני הכניסה לאזור "שנגן" של האיחוד האירופי, שבו ניתן לנוע בחופשיות בין מדינות.

לאחר שיאו של המשבר בשנת 2015, הממשלה ההונגרית הקימה גדר בגבולה הדרומית ותגברה את הביקורות בגבול. כיום, רק כעשרה מהגרים חוצים להונגריה בכל יום בממוצע, וכך נוצר עומס רב בסרביה השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully