וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: בימים הקרובים בדיקת "פרשת הצוללות" תהפוך לחקירה

לפי דיווחים בחדשות 2 ובחדשות 10, הבדיקה, שזכתה לכינוי "פרשה 3000" ועוסקת ברכש כלי שיט מגרמניה, תהפוך לחקירה פלילית. עוד דווח כי מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום יזומן לחקירה, וכי בשלב זה החקירה לא נוגעת לראש הממשלה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

בימים הקרובים הבדיקה בעניין רכש כלי שיט מגרמניה, שזכתה לשם "פרשה 3000", תהפוך לחקירה פלילית - כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 10 ובחדשות 2. עוד דווח בחדשות 2 כי מפקד חיל הים לשעבר, אלוף (במיל') אליעזר מרום, יזומן לחקירה בעניין, וכי בשלב זה אין החשדות נוגעים לראש הממשלה בנימין נתניהו. יחד עם מרום, כך לפי הדיווחים, צפויים להיחקר גם מיקי גנור, המתווך שייצג את המספנה הגרמנית "טיסנקרופ" במו"מ לרכישת כלי השיט, וכן עורך דינו דוד שומרון.

לפני כשבוע טענה לשכת ראש הממשלה כי חיל הים ומנכ"ל משרד הביטחון הם שביקשו לקדם את רכש הספינות.
כמו כן, בימים האחרונים פורסם כי שר הביטחון לשעבר משה יעלון העיד במשטרה בנוגע לעסקה. בחקירתו של השר לשעבר, הוא התייחס להטייה לכאורה של מכרז לרכישת ספינות מגן, כך שיתאים לתאגיד הגרמני "טיסנקרופ".

עוד בנושא:
חקירת נתניהו תסתיים תוך חודש; הערכה - העוזרת של מילצ'ן הפלילה את רה"מ
נתניהו בתגובה לבג"ץ נגדו: "עיתונאים ופוליטיקאים מנסים להפיל אותי"
גרסת נתניהו בפרשת המתנות: "לא ידעתי ששרה קיבלה שמפניות ממילצ'ן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בוועידת השלטון המקומי וקק"ל בתל אביב. 24 בינואר 2017. קובי ריכטר – TPS, מערכת וואלה! NEWS
חקירה נוספת? נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר – TPS

כמו כן, יעלון העיד כי מגעים לרכישת שלוש צוללות נוספות נערכו ללא מעורבותו, חרף העובדה שהם נערכו בעת כהונתו במשרד הביטחון, והוסיף כי נתניהו ביקש לרכוש שתי ספינות מלחמה נגד צוללות, מבלי שהתקיים על כך דיון מוקדם במערכת הביטחון.

תיק 3000 מצטרף לשני תיקים שבהם נקשר שמו של ראש הממשלה. בתיק 1000 נחקר חשד שלפיו נתניהו קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. תיק 2000 עוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס, שבהן עלה החשד כי האחרון הציע סיקור אוהד בעיתונו בתמורה לכך שהראשון יפעל לקידום חוק "ישראל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully