וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו משפחה אומללה, עצובה, ואפילו עוד לא התחלנו להתאבל"

יעקב אילון

9.2.2017 / 17:00

יותר משנתיים אחרי "צוק איתן", בני הזוג לאה ושמחה גולדין שוברים שתיקה וכועסים על המדינה שטרם החזירה את בנם הדר מעזה. "נתניהו מעביר אלינו את האחריות דרך ספינים בפייסבוק ומתנהל הפוך ממה שהבטיח. הוא הרס את ההסכמות ביננו". צפו בוואלה! TALK עם יעקב אילון

עריכה: רן צימט סטילס: מגד גוזני
"אני שונא לקרוא לזה עסקה, כמו 'עסקת שליט', כי הילדים שלנו הם לא סחורות, אז נקרא לזה 'הסכם', והממשלה תחליט איך ההסכם הזה צריך להיראות"

"יום שישי, דווקא יום שישי שמח, היו אמורים לבוא בני המשפחה. אני התארגנתי מוקדם בבוקר, שמחה הלך כרגיל לשוק לאסוף את הדגים, ואני בהכנות האחרונות מקשיבה לרדיו. הכל היה תחת אווירת הפסקת האש, שנכנסה לתוקפה בשמונה בבוקר. ואז, לקראת תשע-תשע וחצי, מתחילים לצעוק ברדיו על 'התקפה'. פשוט משהו נוראי. כיביתי הכל והתכנסתי. זה היה רגע רע מאוד כי דיברו על רפיח וידעתי שהילדים שלי שם. לקח עוד שעה, עד שהתדפקו על הדלת מי שאני קוראת להם לצערי "משלחת מלאכים רעים". כך נזכרת היום לאה גולדין, באחד באוגוסט 2014, יום נפילתו של בנה, סגן הדר גולדין , שנהרג בקרב ברפיח וגופתו טרם הוחזרה מידי חמאס. בריאיון לתכנית וואלה! TALK עם יעקב אילון חושפים בני הזוג שמחה ולאה גולדין שנפתח חלון הזדמנויות להחזיר את גופת בנם ואת גופתו של אורון שאול מידי חמאס, אלא שהעניין נתקע: "תכניות יש, ביצוע אין".

בני הזוג גולדין מספרים באופן גלוי על הרגעים הקשים אחרי ההחלטה להכריז על בנם כחלל שמקום קבורתו אינו ידוע ."אחרי דיון בתוך המשפחה, ההכרעה שלנו באותו הלילה הייתה להכריז עליו כחלל, כי יצאנו מתוך נקודת הנחה שאנחנו לא רוצים להתנהל כמו המשפחות הקודמות. קיבלנו עצות להתנהל ככה, ולא להתעקש להכריז עליו כנעדר, כי זה היה אמור להיות ניצחון של חמאס שמחזיק נעדר חי אצלו".

טיזר מתוקן וואלה TALK יעקב אילון ומשפחת גולדין. מערכת וואלה!
בני הזוג לאה שמחה גולדין באולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!
"ראש הממשלה שלנו מדבר כמו צ'רצ'יל, גם מעשן סיגרים כמו צ'רצ'יל אבל בנושא של עזה הוא מתנהג כמו צ'מברלין"

מאותו הרגע, לטענת המשפחה, המדינה לא עמדה בהבטחות שניתנו להם – בעוד הם עמדו בצד שלהם של ההסכם מול הצבא והממשלה. "הרב הצבאי הראשי השתמש במונח 'ערבות'. הוא אמר 'אנחנו ערבים להביא את הגופה'. גם שר הביטחון וראשת אכ"א היו שם. בשבילי זה הממשלה, זה משרד הביטחון וזה הצבא – והם אמרו שהם ערבים להחזיר את הגופה. אחרי כן, היו לנו ארבע פגישות עם ראש הממשלה בתוך שנה והוא חזר על זה שוב ושוב. הוא אמר שבכל עסקה שקשורה בעזה, ובכל שדרוג או שיקום של עזה, התנאי המוקדם יהיה החזרת החללים".

המשפחה נתבקשה לשמור על שקט תקשורתי "כי אם נדבר יעלה המחיר. אוי אוי אוי המחיר". אלא שלאחר חתימת הסכם הפיוס טורקיה, הבינה משפחת גולדין שכל ההבטחות שניתנו לה הופרו. "ראש הממשלה התנהל הפוך ממה שהוא התנהל עד אז וגם הרס את ההסכמה שהייתה ביננו", מאשים שמחה גולדין. "ראש הממשלה הוציא את הבן שלנו לקרב ולא החזיר אותו, וההסכמה הייתה שצה"ל שצה"ל לא משאיר חיילים מאחור, זו הייתה התפיסה. מהרגע הזה ואילך הדר ואורון נשארו בעזה וראש הממשלה מתנהל מול עזה ומול חמאס בצורה הפוכה ממה שהוא הבטיח".

"אנחנו, משפחת גולדין, לא שלחנו את הדר וצור (אחיו התאום) לעזה. המדינה שלחה אותם לעזה, זאת אומרת המדינה צריכה להביא את הפתרון איך להחזיר אותם. מי שלא יודע להחזיר חיילים מהקרב, אין לו מנדט לשלוח אותם לקרב. ראש הממשלה באמצעות ספינים בפייסבוק מעביר אלינו את האחריות והופך אותנו למשפחה שכולה, אומללה, עם ראיית עולם צרה מאוד, שעובדת נגד האינטרס של מדינת ישראל. אנחנו משפחה אומללה, עצובה, אבל אין לנו זמן לבכות את בננו, ואולי עוד לא התחלנו להתאבל, כי המשימה שלנו זה להביא אותו חזרה לקבר ישראל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין, בית העלמין כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
קברו המיותם של הדר גולדין בבית העלמין בכפר סבא/ראובן קסטרו
"ליברמן הוא לא כבש בעור של זאב, הוא כבש בעור של כבש"

במשפחת גולדין טוענים שישראל לא מפעילה מספיק לחץ על חמאס, ולא פועלת להשגת הסכם שיחזיר את החללים הביתה. "אני שונא לקרוא לזה עסקה, כמו 'עסקת שליט', כי הילדים שלנו הם לא סחורות", אומר שמחה גולדין, "אז נקרא לזה 'הסכם', והממשלה תחליט איך ההסכם הזה צריך להיראות". בני הזוג גולדין טוענים בתוקף שהם מתנגדים לפתרון של שחרור מחבלים, שכן הוא לא טוב למדינת ישראל. "אנחנו חושבים שעסקת שליט הייתה דבר רע", אומרת לאה, "ואם נסתכל על התוצאה של זה אז כל המפקדה של חמאס היום מורכבת ממשוחררים של גלעד שליט. הם בעצם האנשים הכי בכירים, והם שהרגו את הדר".

בשבוע שעבר סיים הנכד של שמחה ולאה מסלול לוחמים בגבעתי, וזה מסביר אולי את חיצי הביקורת של המשפחה כלפי הממשלה בטיפול בנושא עזה, שלא מסתיימת רק בעניין החזרת גופת בנם. הפעולה שלנו היא לא רק בשביל הדר, היא בשביל כל החיילים שייכנסו לקרב הבא, אומרת לאה בעוד שמחה מוסיף: "זה נכון שראש הממשלה שלנו מדבר כמו צ'רצ'יל, גם מעשן סיגרים כמו צ'רצ'יל אבל בנושא של עזה הוא מתנהג כמו צ'מברלין. הוא מאכיל את המפלצת ומחכה למשהו".

בעוד ששר הביטחון בעת נפילת בנם היה משה "בוגי" יעלון, בן דוד שני של שמחה גולדין, בני המשפחה לא חוסכים ביקורת גם ממי שהחליף אותו בתפקיד, השר אביגדור ליברמן. "הוא אמר שתוך 48 שעות הוא מביא את הדר ואורון. תוך 48 שעות הוא מכניע את הנייה", מזכיר שמחה גולדין, "לפני יומיים הוא אמר שחמאס שיקם את כל יכולתויו, אז מישהו אמר שליברמן הוא כבש בעור של זאב, אני אומר שהוא כבש בעור של כבש. אין מאחורי שר הביטחון הזה שום אמירה, שום יכולת. אני מאוד מאוד חושש שזה שר הביטחון שיוציא לקרב את חיילי צה"ל במלחמה הבאה".

תגובת משרד ראש הממשלה:

"ראש הממשלה נתניהו מוקיר מאוד את משפחות גולדין ואת משפחת שאול ועושה כל מאמץ להשיב את גופות הדר ז"ל ואורון ז"ל לישראל, תוך שמירה על האינטרס הלאומי של מדינת ישראל ובחינת כלל השיקולים הכרוכים בכך. בפגישות נאמר למשפחת גולדין (וישנם עוד עדים לכך), כי לא סביר שיתקיים הסדר או הסכם מול חמאס ללא הסדרת נושא השבת הבנים.

"ישראל פועלת בכל זמן ובכל דרך להשיב חללי צה"ל ואזרחי ישראל המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. הגורמים העוסקים בנושא בשליחות ראש הממשלה מקיימים קשר ועדכונים קבועים ושוטפים עם משפחת גולדין. ישראל תמשיך במאמציה להשלמת המשימה להשבת החיילים והאזרחים לגבולם ולמשפחותיהם".

תגובת שר הביטחון אביגדור ליברמן:

"השר ליברמן, צה"ל ומערכת הביטחון פועלים כל העת על-מנת להשיב את גופות החיילים ואת האזרחים הנמצאים בעזה. המאמצים הללו אינם צריכים ואינם יכולים לקבל תהודה תקשורתית אלא כאשר הם יביאו לתוצאה הרצויה ולכך גם כיוון השר ליברמן באמירתו שהוא אינו מתכוון לדבר בענין - אלא לעשות. השר ליברמן מבין את כאבה של משפחת גולדין והוא ימשיך לעשות הכל על-מנת להביא את החיילים חזרה לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully