וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין מג"ב שזוכה מהריגת חברו ביקש לשוב לשירות - ביהמ"ש סירב

8.2.2017 / 9:38

ניר סומך שזוכה מירי בבן טל שחיזר אחר אשתו ב-2009 הגיש בקשה למפכ"ל לשוב לשרת, אך סורב. הוא עתר לבית המשפט, שקבע שאין מקום להפוך את ההחלטה. "המסקנה שאין לו אחריות פלילית לא מצדיקה חזרתו לשירות"

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז ושניר דבוש

(בווידיאו: זיכויו של ניר סומך, פברואר 2016)

בית המשפט דחה היום (רביעי) את עתירתו של ניר סומך, קצין מג"ב שזוכה מירי בחברו, בן טל, ב-2009, לשוב לשרת במשטרה. סומך פנה למפכ"ל משטרת ישראל, רוני אלשיך, בבקשה לחזור לשירות לאחר שפוטר עם תחילת המשפט נגדו. ואולם, בקשתו נדחתה. הוא עתר לבית המשפט המחוזי בירושלים, אולם זה קיבל את עמדת המשטרה וסבר כי אין מקום להתערב בשיקול הדעת של המפכ"ל.

השופטת נאוה בן אור ציינה בפסק הדין כי אמנם לא ניתן להאשים את סומך בהריגת חברו, אך מהנסיבות עולה כי התנהלותו באירוע לא מאפשרת את חזרתו לשורות המשטרה. "נסיבות המקרה הובילו למסקנה שקיים ספק סביר באשר להתקיימות סייג לאחריות פלילית ואולם אין מסקנה זו מובילה באופן בלתי נמנע למסקנה כי התנהלות העותר לפני האירוע ובאירוע עצמו מצדיקה את החזרתו לשירות המשטרה", אמרה.

השופטת הוסיפה בפסק הדין בית המשפט העליון שהחליט לזכות את סומך ציין כי הכרעה זו אינה חפה מקשיים. זאת, משום שמדובר בהכרעה שהיא "על הגבול", וניתנה לאחר התלבטות רבה. לאור זאת, התקבלה קביעת בית המשפט שלא להפוך את החלטת המשטרה שקבעה כי סומך לא ישוב לשרת.

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: מח"ש תפצה את הקצין שזוכה מהרג חברו במאות אלפי שקלים
דרמה בעליון: קצין מג"ב לשעבר שהורשע בהריגת חברו זוכה מחמת הספק
קצין מג"ב שזוכה מהריגה למשפחת המנוח: "מצר על כך שהשלו אתכם"

ניר סומך ובני משפחתו ביציאה מבית המשפט העליון לאחר שזוכה ושוחרר מעונש מאסר. נועם מושקוביץ
העליון קיבל הטענה להגנה עצמית. ניר סומך לאחר שזוכה ב-2016/נועם מושקוביץ

סומך הורשע בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בהריגתו של טל ונידון ל-13 שנות מאסר. בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו בגין רצח בכוונה תחילה הוא הושעה משירותו במשטרה ובמהלך המשפט הוא פוטר. סומך ערער לבית המשפט העליון שזיכה מחמת הספק את סומך בגין הסייג של הגנה עצמית. שופטי העליון קיבלו את טענת ההגנה, אף שלא נתמכה על ידי שלושה חברי קיבוץ זיקים שהיו במקום, כי טל איים על סומך בעזרת מוט ברזל.

סומך ואשתו טלי התגוררו במושב באזור עמק בית שמש, שם החל טל לחזר במרץ אחרי טלי. לאחר תקופה ממושכת החליטו בני הזוג לעזוב את המושב ועברו לקיבוץ זיקים שבצפון הנגב. טל איתר את מקום הימצאם והגיע לקיבוץ, ובשלב זה הזעיקה טלי את בעלה ליישוב. כשסומך הגיע אל בית המשפחה הוא הבחין ברעייתו משוחחת עם טל. השתלשלות המקרה לאחר שלב זה הייתה לשורש המחלוקת במשפט, אולם לא היה ספק כי בסיום העימות בין השניים ירה סומך בטל לפחות שני כדורים והרג אותו.

בנובמבר האחרון פורסם כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תפצה את סומך בסך 406 אלף שקלים על הוצאותיו בעת המשפט ועל התקופה שבה שהה במעצר. ההחלטה התקבלה לאחר זיכויו ובעקבות ביקורת שופטי העליון בפסק הדין על התנהלות מח"ש ועל כך שלא נבחנה האפשרות כי טל איים על חייו עם מנעול ההגה שנמצא בזירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully