וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי נגד חוק ההסדרה: "ישראל חצתה קו מסוכן"

שורת תגובות זועמות בעולם לחוק השנוי במחלוקת שעבר בכנסת. מזכ"ל האו"ם הזהיר: "יהיו לכך השלכות משפטיות חמורות". בבית הלבן סירבו להגיב ואמרו כי הנושא יעלה לדיון בין נתניהו לטראמפ

צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינתו הערב (שלישי) בחריפות את חוק ההסדרה שאושר אתמול בכנסת ואמרו כי הוא "חוצה רף חדש ומסוכן" וכי הוא מפר את החוק הבינלאומי. הבית הלבן, לעומת זאת, מסר רק כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ידון על כך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם בוושינגטון בשבוע הבא.

בהודעה שפרסה מוגריני היא קראה לישראל שלא ליישם את החוק ומסרה כי האיחוד מגבה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם המתנגדת להתנחלויות. מוקדם יותר היום דווח כי האיחוד ביטל ועידת פסגה עם ישראל בשל החוק שאושר חרף התנגדות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. האחרון הבהיר כי לא יגן על החוק בבג"צ.

"החוק מאפשר השתלטות על נכסים פלסטיניים ומאשר למעשה החרמת אדמות פרטיות בשטח כבוש", אמרה שרת החוץ של האיחוד. "הוא עלול להפוך לחוקי כמה התנחלויות ומאחזים שהוגדרו לא-חוקיים אפילו תחת החוק הישראלי, מה שיהיה בניגוד להתחייבויות קודמות של ממשלות ישראל ובניגוד לחוק הבינלאומי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, 1 באוקטובר 2015. תקשורת ראש הממשלה,
ביקורת נוקבת מבריסל. נתניהו ומוגריני, אוקטובר 2015/תקשורת ראש הממשלה

בדבריו של מזכ"ל האו"ם ביחס לחוק ההסדרה, שנמסרו על ידי דוברו, נאמר כי יהיו למהלך השלכות חוקיות עבור ישראל. "המזכ"ל מביע צער עמוק על אישור החוק, שמנוגד לחוק הבינלאומי ויהיו לו השלכות מרחיקות לכת עבור ישראל". לדבריו, "המזכ"ל מתעקש על כך שיש להימנע מכל פעולה שעלולה לסכל את פתרון שתי המדינות".

במהלך היום גינה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את חוק ההסדרה ואמר כי "ישראל יוצרת מדינת אפרטהייד". במהלך מסיבת עיתונאים בפריז יחד עם הנשיא פרנסואה הולנד הוא הוסיף כי רמאללה תיאבק בכך בבתי דין בינלאומיים. "זאת הפרה של החוק הבינלאומי ומתקפה נגד עמנו".

לדברי הולנד, החוק "סולל את הדרך לסיפוח הגדה המערבית. אני חושב שישראל וממשלתה עדיין יכולים לשנות את החוק". שר החוץ שלו ז'אן מארק אירו קרא לישראל מוקדם יותר "לכבד את התחייבויותיה הבינלאומיות ולחזור בה מהחוק". בהודעה שפרסם נכתב כי הוא "מגנה את אימוץ החוק אמש על ידי הכנסת המסדיר אלפי יחידות דיור שנבנו על שטחים פרטיים פלסטיניים בגדה המערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully