וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליווי שוטרים חמושים: הבלוגר הישראלי הוסגר מבלארוס לאזרבייג'ן

8.2.2017 / 0:12

אחרי שבית המשפט העליון בבלארוס דחה את ערעורו של אלכסנדר לפשין, הוא נחת בבאקו שם הוא מבוקש בשל ביקורת שהעביר על הרשויות ועל הנשיא. ח"כ קסניה סבטלובה: "על נתניהו להתעורר, חייו בסכנה"

צילום: Armenia Media, עריכה: יאיר דניאל

הבלוגר הישראלי-רוסי אלכסנדר לפשין הוסגר אמש (שלישי) לאזרבייג'ן אחרי שמוקדם יותר היום קבע בית המשפט העליון בבלארוס כי הערעור שהגיש לפשין נדחה. הוא נחת בבירה באקו ובתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראה מלווה על ידי אנשי אבטחה חמושים ורעולי פנים.

לפשין נעצר בסוף השנה שעברה לאחר שהביע ביקורת על הממשל ועל הנשיא אילהם אלייב. הוא גם ביקר במחוז נגורנו-קרבאך, שארמניה ואזרבייג'ן טוענות לריבונות עליו. החוק האזרי דורש תיאום עם הרשויות בבאקו לפני ביקור במחוז, אולם לפשין לא עשה זאת. בכלי תקשורת באזרבייג'ן וברוסיה דווח כי באקו הוציאה צו מעצר בינלאומי נגד הבלוגר בגין הפרת חוקי ההגירה.

בעקבות השלמת הליך הסגרתו, אמרה ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) כי היא קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם שר החוץ, ולשר הביטחון אביגדור ליברמן "להתעורר ולפעול מיד להצלתו של לפשין, שחייו בסכנה". היא אמרה עוד כי לפשין הוא אזרח ישראלי ששירת בצה"ל, "וסיכן את חייו למען המדינה, וכעת זו מפנה לו גב לאחר שנעצר. כל חטאו שהגיע למדינה הלא נכונה - בלארוס, שהסגירה אותו לאזרביג'אן בלא שביצע כל פשע".

לקריאה נוספת בנושא
בלארוס: העליון קבע כי הבלוגר הישראלי-רוסי יוסגר לאזרבייג'ן
בלוגר רוסי-ישראלי מוכר נעצר בבלארוס לבקשת ממשל אזרבייג'ן

הבלוגר הישראלי אלכסנדר לפשין בנמל התעופה בבאקו, אזרבייג'ן, אחרי הסגרתו מבלארוס, 7 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
לפשין לאחר נחיתתו באקו, הערב/צילום מסך, טוויטר

ח"כ סבטלובה הוסיפה כי "ערכי חופש הביטוי וחופש התנועה שכל כך קדושים לנו בישראל, ולא מכובדים על ידי אותם משטרים שבהם מתהדרים נתניהו וליברמן כחברים לישראל, נרמסים יחד עם חובתה של המדינה לדאוג לאזרח ישראלי בסכנת חיים". היא סיכמה: "בחודשיים האחרונים ליוויתי את משפחתו ופניתי לכל גורם אפשרי ולצערי לא נעשה די. זו השעה לפעול לפני שיקרה אסון".

בת זוגו של לפשין טוענת כי ההליך המשפטי לקה בחסר. "החליטו על ההסגרה בתוך יומיים ועורכי הדין קיבלו את החומרים שלוש שעות לפני הדיון", כתבה בת הזוג בעמוד הפייסבוק של לפשין. "במילים אחרות, אם החליטו להסגיר אז יסגירו, ללא קשר לעברות על החוק, לתהליך קלוקל, להסתרת מידע מעורכי הדין, ואפילו להסתרת העובדה שהיינו צריכים לקבל שימוע. את אלכסנדר אבטחו שישה שוטרים שהרחיקו ממנו כל הזמן את עורכי הדין. את כל זה ראיתי בעיניים שלי".

(עדכון ראשון: 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully