וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לניסנקורן: ההסתדרות הכללית תמשיך לייצג את עובדי נמל אשדוד

7.2.2017 / 18:04

בית הדין הארצי לעבודה קבע כי הארגון הוא המייצג את העובדים ולא ההסתדרות הלאומית עד להודעה חדשה. ניסנקורן תקף את המהלך של היו"ר המודח אלון חסן להעברת היציגות: "לא אתן לגורמים קיצונים להרוס את הנמל ולפגוע בעובדים"

צילום: ראובן קסטרו, שי מכלוף, עריכה: שמרית גולדשטיין ושניר דבוש

ניצחון ראשון ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מול היו"ר המודח של ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן: בית הדין הארצי לעבודה בראשות הנשיא יגאל פליטמן קבע היום (שלישי) כי ההסתדרות הכללית תמשיך לייצג את עובדי הנמל. הקביעה התקבלה במהלך דיון בבקשת ההסתדרות הכללית להוציא צו מניעה ולפיו ההסתדרות הלאומית, התאגדות מקצועית מקבילה, לא תוכל להכריז על יציגות בנמל. השופט פליטמן לא הוצא צו מניעה, אך קבע כי ההסתדרות הכללית היא הארגון היציג, וכי הדיונים בנושא יימשכו.

חסן הוביל בשבועות האחרונים מהלך לעריקת עובדי הנמל להסתדרות הלאומית, שהציגה מכתב ובו נטען כי השיגה את כלל החתימות הנדרשות לייצוג הוועד. זאת על רקע רפורמת הנמלים שמוביל שר התחבורה ישראל כץ, במסגרתו יוקמו שני נמלים חדשים.

בריאיון לוואלה! NEWS בחודש שעבר תקף היו"ר המודח את ניסנקורן, בטענה כי הוא מפקיר את העובדים לרפורמה דורסנית. לאחר פרסום הריאיון הודיעו שמונה חברי ועד עובדי הנמל כי הם עוברים להסתדרות הלאומית – וקראו לגייס יותר מ-500 החתימות הדרושות להעברת היציגות.

לקריאה נוספת:
"לא אתן לאלון חסן להשתלט על המקום": מאבק עובדי נמל אשדוד עולה שלב
"נזק גדול": יו"ר ועד נמל חיפה נגד עובדי נמל אשדוד שערקו מההסתדרות

מנכ"ל אל על, דוד מימון, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן נפגשו כדי לדון בעיצומים שנוקטים טייסי החברה. יותם רונן
"התנהגות לא אחראית". ניסנקורן/יותם רונן

ההסתדרות הכללית הגישה בשבוע שעבר בקשת מניעה, שלפיה אסור לארגון עובדים אחר להתערב בנעשה של ארגון עובדים קיים במהלך משא ומתן. בית הדין הארצי לעבודה אמנם לא הוציא צו מניעה, אך קבע כי ההסתדרות החדשה היא הארגון היציג ואילו להסתדרות הלאומית אין זכות להתערב בנעשה עד להודעה חדשה מבית המשפט.

בית הדין הארצי שמע במשך כשעה וחצי את ניסנקורן. "בית הדין שמע אותי וקבע שהוא משאיר את חזקת הייצוגית בידי ההסתדרות", אמר היו"ר לאחר הדיון. "על צו המניעה הוא אמר שרק אם ישתכנע בדיונים הבאים שההסתדרות לא צודקת אז הוא יעבור לדון בשאלה מי ארגון העובדים הייצוגי. נכון לעכשיו ההסתדרות הכללית היא הארגון היציג".

ניסנקורן תקף את המהלך שהוביל חסן. "חבל על התנהגות לא אחראית, שרק מביאה להפרד ומשול בין העובדים. זה הזמן לצופף שורות מול המדינה, ולא לפילוג. לא אתן לגורמים קיצונים להרוס את נמל אשדוד ולפגוע בעובדי הנמל הנאמנים. היום בית המשפט נתן תוקף לדרך שבה אני הולך. אנחנו נמשיך ונפעל בנחישות לטובת עובדי נמלי חיפה ואשדוד, וההסתדרות הכללית במלוא עוצמתה תמשיך להיות הבית של עובדי נמל אשדוד ותדאג לעובדי דור ב'. אני אמשיך ואלווה אותם עד שנכריע את הרפורמה בנמלים תוך הגנה על הפיטורים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אלון חסן לשעבר יו"ר וועד העובדים בנמל אשדוד על רקע הנמל, ינואר 2017. ראובן קסטרו
מכה למהלך העברת היציגות. חסן/ראובן קסטרו

שלשום הודיעה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) כי בכוונתה לרוץ לראשות ההסתדרות בבחירות הקרובות במאי תחת סיעתו של עמיתה לסיעה ח"כ איתן כבל. לפני הדיון היום אמרה יחימוביץ' כי "אין ספק שביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב', שהם העובדים היותר חלשים בנמל, אכן נפגע קשה. הם הפכו במידה רבה לעובדים מסוג ב'. אך המעבר להסתדרות הלאומית, שידון היום בבית הדין הארצי לעבודה, לא יתקן את העוולה שנעשתה ויש חשש שאף יחליש את העובדים".

לדבריה, "בימים האחרונים פנו אליי מספר עצום של עובדי דור ב' ממקומות עבודה נוספים, מקצתם שוקלים אף הם לעשות צעד דומה, ואני מפצירה בהם שלא לעשות זאת, ושלא לפורר את ארגון העובדים החשוב במדינה. דור ב', שלעתים הופך להיות גם דור ג' ו-ד', הוא דור נטוש. אין עובדים סוג ב', וזו תהיה מהסוגיות הראשונות שיעסיקו אותנו ברגע שאבחר".

יחימוביץ' קראה לעובדים לחכות לאחר הבחירות, אז לדבריה תיבחר ותתקן את העוולות. התמודדותה עדיין דרושה אישור משפטי, שיוכרע בתוך שבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully