וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן תוקף את חוק ההסדרה: "ישראל יוצרת מדינת אפרטהייד"

יו"ר הרשות המבקר בצרפת אמר כי יפעל נגד החוק בבתי הדין הבינלאומיים. הנשיא הולנד: "זה סולל את הדרך לסיפוח השטחים". בבית הלבן סירבו להגיב ואמרו כי הנושא יעלה לדיון בין נתניהו לטראמפ. האיחוד האירופי: "ישראל חצתה קו מסוכן"

צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה היום (שלישי) בחריפות את חוק ההסדרה, שאושר אתמול בכנסת, ואמר כי "ישראל יוצרת מדינת אפרטהייד". במהלך מסיבת עיתונאים בפריז יחד עם הנשיא פרנסואה הולנד הוא הוסיף כי רמאללה תיאבק בכך בבתי דין בינלאומיים. "זאת הפרה של החוק הבינלאומי ומתקפה נגד עמנו". במהלך היום גינו במערב ובמדינות נוספות באזור את המהלך שקידמה הממשלה חרף אזהרות מצד היועץ המשפטי לממשלה וגורמים אחרים. עם זאת, בבית הלבן רק ציינו כי הנושא יעלה לדיון בין הנשיא דונלד טראמפ לראש הממשלה בנימין נתניהו, כשהשניים ייפגשו בשבוע הבא.

לדברי הולנד, החוק "סולל את הדרך לסיפוח הגדה המערבית. אני חושב שישראל וממשלתה עדיין יכולים לשנות את החוק". שר החוץ שלו ז'אן מארק אירו קרא לישראל מוקדם יותר "לכבד את התחייבויותיה הבינלאומיות ולחזור בה מהחוק". בהודעה שפרסם נכתב כי הוא "מגנה את אימוץ החוק אמש על ידי הכנסת המסדיר אלפי יחידות דיור שנבנו על שטחים פרטיים פלסטיניים בגדה המערבית".

באו"ם ובאיחוד האירופי מתחו ביקורת דומה על החוק. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי זאת הפרה של החוק הבינלאומי, ושרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני אמרה מצדה כי החוק "חוצה רף חדש ומסוכן". היא קראה לישראל שלא ליישם את החוק ומסרה כי האיחוד מגבה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם המתנגדת להתנחלויות.

עוד על חוק ההסדרה
יום אחרי פגישת נתניהו-מיי: בריטניה גינתה את "חוק ההסדרה"
ההחלטה עוברת לשופטים: המבחן האמיתי של חוק ההסדרה יהיה בבג"ץ

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא צרפת פרנסואה הולנד בפריז, 7 בפברואר 2017. רויטרס
מזהיר מהשלכות חוק ההסדרה. אבו מאזן והולנד, היום/רויטרס

השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, טוביאס אלווד, אמר מוקדם יותר היום דברים דומים. לדבריו, "החוק מעורר הדאגה סולל את הדרך לגידול משמעותי בהתנחלויות בעומק הגדה המערבית, ומאיים על היתכנות פתרון שתי המדינות". הוא הוסיף כי "כידיד ותיק של ישראל, אני מגנה את החוק, שפוגע בעמדתה של ישראל מול שותפיה הבינלאומיים".

הגינויים הגיעו גם מצד ירדן, שהביעה לאחרונה דאגה מהמשך הקיפאון בין ישראל לפלסטינים ומהאפשרות ששגרירות ארצות הברית בתל אביב תועבר לירושלים. דובר הממשלה מוחמד אל-מומני מסר כי עמאן "מגנה בחריפות את החוק", והוסיף כי הוא "מנוגד לנורמות הבינלאומיות לחוק הבינלאומי ולהחלטות האו"ם". הממשלה הירדנית "הפצירה בישראל לשמור על הסטטוס קוו ולא להשתלט על אדמות פלסטיניות נוספות".

מוקדם יותר היום הודיע האיחוד האירופי למשרד החוץ על דחיית הפסגה המדינית שתוכננה להתקיים בסוף החודש עם ישראל. הדחייה, שפורסמה לראשונה ב"הארץ", מתרחשת עקב גל הבנייה בהתנחלויות והעברת חוק ההסדרה אמש בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. גורמים ישראליים אישרו את הפרסום.

(עדכון ראשון: 17:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully