וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את חשיפת תקציר פרק המנהרות בדוח המבקר על "צוק איתן"

7.2.2017 / 17:13

הוועדה לביקורת המדינה אישרה פה אחד את הפרק בדוח, שלפי הערכות, הדוח יפורסם בלי חלק המשפט הבינלאומי, כבר בשבועיים הקרובים. בשבוע שעבר אושר לפרסם את פרק הקבינט בדוח

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: אמו של חייל שנהרג ב"צוק איתן" בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, וחברי ועדת המשנה לחוץ וביטחון, הצביעו היום (שלישי) פה אחד על חשיפת תקציר פרק המנהרות מתוך דוח מבקר המדינה בנושא מבצע צוק איתן. בשבוע שעבר אישרה ועדת המשנה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת לפרסם את פרק הקבינט מדוח המבקר, שעוסק בתהליך קבלת ההחלטות לפני היציאה לסבב הלחימה בקיץ 2014 ובתחילתו. במקרה של פרק המנהרות, הוחלט לפרסם רק את המבוא.

"תקציר דוח המנהרות יפורסם לציבור", אמרה אלהרר לאחר ההחלטה. "הדוח עוסק בצד המבצעי ולכן מידע שיכול לשמש נגדנו צונזר בהחלטת פה אחד של כל חברי ועדת המשנה, בהמלצת מבקר המדינה ובתיאום עם גורמי הביטחון. התקציר שיפורסם כולל את הסיכום וההמלצות ומבטא את הדוח המלא. אני שמחה על ההתכנסות וההירתמות המהירה להצבעות על פרקי הדוחות ומקווה שמבקר המדינה יפרסם כבר בשבועיים הקרובים את הפרקים".

לקריאה נוספת:
יעלון עוקץ שוב את בנט: חמאס טוען שנכשלנו? באשמת "שר ההדלפות"
ליברמן: "מי שמדליף מהקבינט הוא קרימינל, מדובר בעבירה פלילית"
הוועדה לביקורת המדינה אישרה: פרק הקבינט בדוח "צוק איתן" יפורסם

לוחמי מגלן השמידו מנהרה שממנה הופעל המטען שגרם למותם של שלושה לוחמי היחידה. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
"שמחה על ההיתרמות המהירה להצבעה". כוחות צה"ל ליד כניסה למנהרה, 2014/דובר צה"ל

לפי הערכות, הדוח יפורסם בלי החלק האחרון העוסק במשפט הבינלאומי, וכנגזרת מכך באפשרות שבוצעו פשעי מלחמה במהלך המבצע. כך, בשבועיים הקרובים צפויים להתפרסם החלקים העוסקים בהתנהלות הקבינט ובהיערכות לאיום המנהרות, בכפוף למגבלות שהטילה ועדת המשנה לוועדת ביקורת המדינה.

הרמטכ"ל בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון במסיבת עיתונאים בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
ביקורת חריפה. נתניהו, יעלון וגנץ במסיבת עיתונאים במהלך מבצע "צוק איתן"/רויטרס

פרק הקבינט עתיד למתוח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בעת המבצע משה יעלון, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ וקצינים בכירים נוספים, על כך שלא הציגו בפני חברי הקבינט המדיני-ביטחוני את איום המנהרות במלוא עוצמתו וחומרתו ולהעיר על כך שלא הוכנו תכניות מבצעיות מספקות ביחס לאיום זה.

דוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן" מחולק לארבעה נושאים. הראשון, העוסק בהיערכות להגנת העורף מפני איום טילים ורקטות, פורסם בחודש שעבר. החלקים האחרים עוסקים בהליך קבלת ההחלטות בקבינט לפני המבצע ובתחילתו; ההתמודדות עם איום המנהרות; והדין הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully