וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 20 הרוגים בפיגוע התאבדות בבית המשפט העליון בבירה

עשרות בני אדם נפגעו בפיצוץ, שאירע בשעה שמרבית העובדים היו בדרכם החוצה בסיום היום. כ-40 בני אדם נפצעו והועברו לטיפול בבתי החולים. ההערכה היא כי טליבאן, שתקף גורמים משפטיים לאחרונה, אחראי גם למתקפה הנוכחית

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בחודש שעבר: עשרות הרוגים בפיגוע כפול במרכז קאבול)

לפחות 20 בני אדם נהרגו היום (שלישי) בפיצוץ מטען בסמוך למבנה בית המשפט העליון בקאבול, בירת אפגניסטן. על פי נתוני משרד הבריאות, לפחות 38 בני אדם נפצעו והועברו לטיפול בבתי החולים בעיר.

אף ארגון לא לקח אחריות עד כה על המתקפה, האחרונה בשרשרת של מתקפות אלימות נגד חברי מערכת המשפט האפגנית, אולם ההערכה היא כי ארגון טליבאן הפועל במדינה אחראי לה. להערכת המשטרה, מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בפתח המבנה סמוך לשעת סיום העבודה, במטרה לפגוע בעובדים בדרכם החוצה.

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות הרוגים בסופות שלג עזות שמשתוללות באפגניסטן ובפקיסטן
הפשיטה האמריקנית בתימן: "היעד המרכזי – מנהיג אל-קאעדה"
המנהיג העליון מאותת לטראמפ: "אף אויב לא ישתק את איראן"

זירת פיגוע התאבדות בקאבול, אפגניסטן, 7 בפברואר 2017. רויטרס
"שמעתי פיצוץ גדול". זירת הפיגוע, היום/רויטרס
זירת פיגוע התאבדות בקאבול, אפגניסטן, 7 בפברואר 2017. רויטרס
כוחות גדולים הוזעקו לזירה. בית המשפט בקאבול, היום/רויטרס

"שמעתי פיצוץ גדול ומיהרתי לחניון של בית המשפט העליון, כי אחרי עובד שם", סיפר דד חודה, ששהה בקרבת מקום. אחיו נמצא בריא ושלם, אולם הוא הוסיף כי "למרבה הצער, כמה אנשים נהרגו ונפצעו". עדי ראייה נוספים תיארו כתמי דם שכיסו את הרחוב וכוחות הצלה רבים שהוזעקו למקום.

בחודש שעבר, יותר מ-30 בני אדם נהרגו ו-70 נוספים נפצעו בפיגוע כפול במרכז העיר. טליבאן, ששולט בכשליש משטחי המדינה, קיבל אחריות אז על המתקפה. הארגון דורש, בין היתר, את יציאתם של כוחות הצבא הזרים מהמדינה. לאחר עזיבת מרביתם בסוף 2014, כעת נותרו באפגניסטן כמה אלפי חיילים זרים, מרביתם אמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully