וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הרצאה של "שוברים שתיקה": ברקת מתכוון לסגור גלריה בירושלים

7.2.2017 / 14:40

ראש העיר הזמין את נציגי "גלריה ברבור" לשימוע דחוף עקב כוונתם לארח הרצאה של מנכ"לית הארגון, ולוואלה! NEWS נודע כי בכוונתו לסגור את המוסד לצמיתות אם ההרצאה לא תבוטל. השרה רגב: "מצפה מברקת למנוע את האירוע"

צילום: מתוןך דף הפייסבוק של מירי רגב, עריכה: יאיר דניאל

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הזמין את נציגי "גלריה ברבור" העירונית לשימוע דחוף בשל כוונתם לארח הרצאה של מנכ"לית ארגון "שוברים שתיקה", יולי נובק. לוואלה! NEWS נודע כי ברקת מתכוון לסגור את הגלריה לצמיתות אם לא תבוטל ההרצאה, שתוכננה למחר (רביעי). השימוע צפוי להתקיים מחר בבוקר.

הגלריה, הפועלת בנכס עירוני ונתמכת על ידי העירייה, מקיימת מעת לעת אירועים והרצאות בעלי אופי "שמאלני", דבר המקומם כמה מחברי מועצת העירייה ופעילי ימין. אלו דרשו לעצור את תקצוב הגלריה ואף לבטל את הקצאת הנכס העירוני שבו היא נמצאת.

לאחרונה, אסר היועץ המשפטי של העירייה על מנהלי הגלריה לערוך במקום כנסים פוליטיים, ואף שלל ממנה תקצוב בשל קיום אירועים כאלו. מנהלי הגלריה לא נרתעו, והזמינו את מנכ"לית "שוברים שתיקה" להרצות מחר במקום, על "ההשפעה והמעורבות של מתנחלים בפעולות צה"ל בשטחים".

עוד בנושא:
"מסע להרס הדמוקרטיה": חוק "שוברים שתיקה" אושר בוועדת השרים לחקיקה
ח"כ חזן בדיון בכנסת על שוברים שתיקה: "אסופה של בוגדים"
מנהל תיכון בתל אביב זומן לשימוע עקב הרצאת "שוברים שתיקה"

מוקדם יותר הבוקר דרשה שרת התרבות מירי רגב מברקת למנוע את ההרצאה ופרסמה סרטון בנושא בדף הפייסבוק שלה. "ארגון 'שוברים שתיקה' פועל לפגיעה בדימוי של מדינת ישראל ומצייר אותה בצבעים קודרים של מדינה לא מוסרית, הפוגעת באמצעות לוחמי צה"ל בפלסטינים", אמרה רגב. "אני מצפה כי תנחה את הגורמים הרלוונטיים בעירייה למנוע את קיום האירוע בנכס הציבורי כמתחייב מחוות הדעת של היועץ המשפטי".

עיריית ירושלים הודיעה כי ברקת זימן את נציגי הגלריה באופן דחוף לשימוע שיתקיים מחר בבוקר "בשל הפרות חוזרות ונשנות של הנחיות היועץ המשפטי". העירייה הסבירה כי "ההנחיות קובעות באופן ברור כי לנציגי הגלריה אסור לאפשר לגופים חיצוניים שימוש בגלריה ובשטחה, כל עוד אין לגלריה הסכם רשות שימוש המסדיר את פעילותה".

גלריית הברבור בירושלים. דף הפייסבוק של הגלריה, צילום מסך
גלריה ברבור בירושלים/צילום מסך, דף הפייסבוק של הגלריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully