וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום נגד שמעוני שעשוי להדאיג את רה"מ: סיקור חיובי הוא טובת הנאה

7.2.2017 / 14:54

כתב האישום נגד ראש העיר אשקלון, שהוגש על דעת פרקליט המדינה קובע כי סיקור עיתונאי חיובי, בתמורה לצמצום כוחו של מקומון מתחרה, הנו שוחד. נסיבות דומות עומדות בבסיס חקירת תיק 2000 בו מעורבים רה"מ ונוני מוזס

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

כתב האישום שהוגש היום (שלישי) נגד ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני כולל בתוכו אישום שוחד בגין היחסים שניהלו הקבלן יואל דוידי ושמעוני. לפי כתב האישום, בין השניים התקיים קשר מושחת של "תן וקח", שבמסגרתו דוידי נתן שורה של טובות הנאה, שאותן לקח שמעוני. באישום זה טמונה ההבחנה כי סיקור עיתונאי חיובי יכול להיחשב לטובת הנאה. הבחנה שעונה על השאלה המשפטית המרכזית שעולה מתיק 2000, שבמסגרתו נחקרים היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס.

בפרקליטות מיסוי וכלכלה, שהגישה את כתב האישום, חילקו את העבירה ל"מתת" ול"תמורה" כדי להוכיח את יחסי השוחד. אלא שמעבר לכספים שהעביר דוידי לשמעוני, על סך של כ-366 אלף שקלים, נכתב בכתב האישום כי "במסגרת מערכת יחסי התן וקח שהתפתחו בין הנאשם דוידי לנאשם איתמר, ביום 20 באפריל 2014 רכש דוידי את הבעלות במקומון 'קול אשקלון', ודאג לסיקור תומך ואוהד לשמעוני".

עוד נטען בכתב האישום: "ב-29 בנובמבר 2015 רכש הנאשם דוידי את הבעלות באתר האינטרנט 'אשקלון 10' אשר ביקר בצורה נוקבת את פעילותו של הנאשם איתמר בתור ראש עירייה ואת פעילות העירייה, בידיעה שלא מדובר בעסקה כלכלית רווחית עבורו. מיד עם רכישת האתר השבית דוידי את פעילות האתר, בידיעתו של שמעוני".

לקריאה נוספת:
רה"מ לבג"ץ: הדרישה לפסול את מנדלבליט - "תעמולה מטעמים זרים"
בג"ץ הורה לנתניהו: הסבר מדוע לא תשעה את עצמך ממשרד התקשורת
מקורבים לחקירה: "שיחות רה"מ ומוזס הוקלטו כדי להשמיען לשרה נתניהו"

איתמר שמעוני הורחק לחודש נוסף מעיריית אשקלון. מאצ'י הוף
התבקש לצמצם הקצאת שטחי פרסום של העירייה. שמעוני/מאצ'י הוף

פעולות אלה, על פי כתב האישום, שהוגש על דעת פרקליט המדינה, נחשבות ל"מתת". כלומר, הן סיקור חיובי ואוהד והן רכישת עיתון שמעניק סיקור שלילי וסגירתו. לאישום זה עשויה להיות משמעות בכל הנוגע לחקירת תיק "2000". החשד בתיק הוא שתמורת סיקור חיובי ב"ידיעות אחרונות" הבטיח נתניהו לפעול לקידום חוק "ישראל היום". במילים אחרות: הצרת צעדי החינמון המתחרה, "ישראל היום" תמורת סיקור חיובי. אישור כתב האישום נגד שמעוני על כל חלקיו בידי פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, שיהיו אלה שיכריעו בעניין תיק 2000, מלמד על הלך הרוח במשרד המשפטים, שלפיו סיקור חיובי נחשב לטובת הנאה.

גם שאלת התמורה בתיק מזכירה את נסיבות תיק 2000. על פי כתב האישום נגד שמעוני, במהלך התקופה הרלוונטית פנה דוידי כמה פעמים לשמעוני, בבקשה כי האחרון ידאג לצמצם הקצאת שטחי פרסום של העירייה למקומון "אובייקטיבי", שהתחרה במקומון "קול אשקלון", והנאשם דוידי היה בעליו. בהמשך לפניות של דוידי, פעל שמעוני על מנת לקדם בקשה זו. המשמעות שעולה מהאישום היא שדוידי ביקש משמעוני, נבחר ציבור, לצמצם את כוחו של מתחרה תמורת סיקור חיובי. בתיק 2000 ביקש מוזס לכאורה מנתניהו לתמוך בחוק "ישראל היום", מה שהיה מגביל את כוחו של החינמון שהוא המתחרה של "ידיעות אחרונות", עבור סיקור חיובי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם בוריס ג'ונסון, משרד החוץ בלונדון. פברואר 2017. AP
התבקש לכאורה לקדם את חוק "ישראל היום" בתמורה לסיקור אוהד. נתניהו/AP

כתב האישום כולל גם פעולה אקטיבית של שמעוני. "במסגרת זו, פעל הנאשם שמעוני מול יועץ תקשורתי של עיריית אשקלון, מול סופר ומול גורמים מקצועיים נוספים, על מנת שאלה ישפיעו על אופן החלוקה של פרסומי העירייה בין המקומונים", נכתב. בתיק 2000 נבדק החשד אם פעל נתניהו בצורה כלשהי לקידום חוק "ישראל היום", גם אם הפעולה לא יצאה לפועל.

מוקדם יותר היום הגישה הפרקליטות כתב אישום חמור נגד שמעוני בגין עבירות שוחד, הפרת אמונים, מס והלבנת הון. החקירה בתיק נוהלה בידי משטרת ישראל בשיתוף פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ובליווי צמוד של הפרקליטות. התיק מנוהל בידי עורך הדין ירון גולומב, קרן צבירן-לצטר, הילה גבאי ואורי פרייסמן מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).

נוני מוזס מגיע לחקירה, מחוץ ללהב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
מוזס בדרכו לחקירה, בחודש שעבר/טליה קדוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully