וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: סרקוזי יעמוד לדין בגין מימון קמפיין הבחירות לנשיאות

הנשיא לשעבר, שניסה לשוב לארמון האליזה אך הפסיד בפריימריז של מפלגות הימין, יעמוד למשפט יחד עם 13 בכירים נוספים. במסגרת פרשת "ביגמליון", סרקוזי חצה לכאורה את תקרת גיוס הכספים המותרת והנפיק חשבוניות מזויפות

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: המרוץ לנשיאות צרפת מתחמם - ללא סרקוזי)

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי יועמד לדין בגין מימון לא חוקי של קמפיין הבחירות שלו לנשיאות בשנת 2012 – כך הורה היום (שלישי) בית המשפט הצרפתי. סרקוזי ו-13 בכירים נוספים יועמדו לדין בפרשה, שבמסגרתה חצה לכאורה סרקוזי את תקרת גיוס הכספים המותרת בקמפיין בחירות – 22 מיליון אירו וחצי – והנפיק חשבוניות מזויפות של חברת "ביגמליון".

בסוף השנה שעברה התמודד סרקוזי בפריימריז של מפלגות הימין, לאחר הכרזתו הדרמטית בחודש אוגוסט כי בכוותנו לשוב לארמון האליזה. הקו הנוקשה שהציג בנוגע להגירה ולאסלאם לא סייע לו בגריפת קולות הבוחרים, והוא זכה ב-20.7% תמיכה בלבד. הוא הובס על ידי ראשי הממשלה לשעבר פרנסואה פיון ואלן ז'ופה, והראשון בהם נבחר בסיבוב השני להיות מועמד הימין בבחירות הכלליות.

עוד בוואלה! NEWS:
מועמד הימין בצרפת: מתנצל על העסקת משפחתי - אך לא אפרוש
מועמדת הימין הקיצוני בדרך לנשיאות: "שהמהגרים יישארו במדינותיהם"
השמאל והימין בצרפת שוברים לצדדים - והמרכז מרוויח

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי מצביע בבחירות המקדימות של מפלגות הימין, פריז, צרפת, 20 בנובמבר 2016. רויטרס
פרשת השחיתות פגעה בו בקלפי. סרקוזי/רויטרס

סרקוזי, שלא הצליח להיבחר לכהונה שנייה בבחירות לנשיאות ב-2012 והפסיד לנשיא הנוכחי פרנסואה הולנד, שב לפוליטיקה לפני קצת יותר משנתיים, כשנבחר לכהן כיו"ר מפלגת הימין-מרכז "האיחוד למען תנועה עממית". סרקוזי מיתג את מפלגתו מחדש כתנועה בעלת עמדות ימין מובהקות, ושינה את שמה ל"הרפובליקנים". כבר אז הסתכל סרקוזי על הבחירות של 2017, וצעד זה נועד למשוך את קולות הימין ממועמדת הימין הקיצוני מרין לה פן.

סרקוזי החל להחריף את עמדותיו בנוגע להגירה, וקרא להקשיח את חוקי ההתאזרחות. כמו כן, הוא קרא לאסור על חבישת רעלה במקומות ציבוריים, ואף תמך באיסור על לבישת "בורקיני" - בגד הים הצנוע המיועד לנשים מוסלמיות אדוקות. הוא קרא על איסור מכירת ארוחות בשריות שעברו אישור של איש דת מוסלמי ("חלאל") בבתי ספר ובאוניברסיטאות.

ההקצנה בדעותיו של סרקוזי לא סייעה לו בסופו של דבר, וגם ההמלצה מספטמבר האחרון של התביעה בצרפת להעמיד אותו לדין, שהבשילה היום לכדי כתב אישום של ממש, פגעה בתמיכה בו. "לא הצלחתי לשכנע את מרבית הבוחרים", אמר סרקוזי בנאום שבו הודה בהפסדו. "אני מכבד ומבין את רצונם של אלה שבחרו מנהיגים פוליטיים אחרים. אין בי מרירות, אין בי עצבות, אני מאחל את הטוב ביותר עבור מדינתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully