וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית ציינה לראשונה את יום האישה, שעדיין לא מורשת לנהוג

כינוס שנמשך שלושה ימים אירח פעילים למען זכויות האישה ובנות בית המלוכה, שדנו בתפקידן בחברה השמרנית שעדיין מעניקה לגברים שליטה כמעט מלאה על חייהן. "מודים להן על תרומתן"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(ב-2015, נשים בסעודיה הורשו להשתתף לראשונה בבחירות)

ערב הסעודית ציינה בשבוע שעבר את יום האישה, לראשונה בתולדות הממלכה השמרנית. הכינוס, שנמשך מיום רביעי עד ליום שישי, התקיים במרכז התרבותי על שמו של המלך פאהד בבירה ריאד. זאת על אף שהממלכה הסונית היא המדינה היחידה בעולם האוסרת על נשים לנהוג בהתאם לחוקיה המבוססים על פירוש מוחלט של השריעה.

במהלך הכנס נאמו פעילים למען זכויות נשים, התומכים בביטול מערכת האפוטרופוסות הגברית בממלכה. גם חברות בית המלוכה הסעודי השתתפו באירוע ההיסטורי, והנסיכה אל-ג'וואהרה בנת פאהד א-סעוד ניהלה דיון על מיקומן של נשים במערכת החינוך. מוחמד א-סיף, דובר של מרכז התרבות, אמר לאתר "ערב ניוז" כי "רצינו להודות לנשים הסעודיות ולהזכיר לתושבים על הישגיהן בתחום החינוך, התרבות, הרפואה, הספרות ועוד".

בדוח על שוויון מגדרי שפרסם הפורום הכלכלי העולמי ב-2015, דורגה ערב הסעודית במקום ה-134 מתוך 145. פרט לכך שלנשים אסור לנהוג או להוציא רשיון, הן תחת אחריותו של אביהן, אחיהן או בעלן, שמעניקים להן רשות ללמוד או לנסוע מחוץ למדינה. ב-2009 וב-2013 יצאו לפועל רפורמות שנועדו לצמצם את שליטתם של הגברים על הנשים בממלכה, אך הן לא שינו רבות את המערכת הדכאנית. דוח של ארגון משמר זכויות האדם קובע כי חייהן של נשים סעודיות "נשלטות על ידי גברים מהולדתן ועד למותן".

לקריאה נוספת בנושא
ערב הסעודית: אלפי אנשים חתמו על עצומה נגד אפליית נשים
היסטוריה בערב הסעודית: נשים זכו בבחירות המקומיות

נשים סעודיות מניפות דגלים בריאד ביום העצמאות בערב הסעודית. רויטרס
הרפורמות לא מספיקות. נשים בערב הסעודית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully