וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המין שמסעירה את היחידה המסווגת של חיל המודיעין

8.2.2017 / 0:06

אזרח עובד צה"ל המשמש הנדסאי נאשם שהציב מצלמות במשרדי חיילות וצילם את אחת מהן כשהיא מחליפה בגדים. במקרה אחר, הוריד למחשבו האישי תמונות עירום של חיילת שביקשה את עזרתו בשחזור מידע שאבד ממכשירה הסלולרי. דובר צה"ל: "העובד הושעה מתפקידו"

חיילות בצה"ל. דובר צה"ל
למצולמות אין קשר לכתבה/דובר צה"ל

הפרקליטות הצבאית הגישה לפני כחודש כתב אישום נגד אזרח עובד צה"ל המשרת באחת היחידות המודיעיניות המסווגות ביותר בגין עבירות של מעשים מגונים ופגיעה בפרטיות. זאת, לאחר שהתברר כי הוא הציב מצלמה במשרדיהן של חיילות המשרתות ביחידה הטכנולוגית הסודית וצילם את אחת מהן כשהיא מחליפה בגדים.

הנאשם, ט', הוא תושב אזור המרכז ומשרת ביחידה בתפקיד הנדסאי. מדובר באחת היחידות הטכנולוגיות המסווגות ביותר של חיל המודיעין בצה"ל. על פי כתב האישום, לפני יותר מחצי שנה הציב ט' כמה מצלמות במשרדה של א', חיילת המשרתת ביחידה, שנהגה להגיע לבסיס במדי צה"ל ולהחליפם לבגדים אזרחיים. ט', שידע על מנהגה של א', הציב במשרד מצלמות בשלוש הזדמנויות שונות לפחות והצליח לתעד אותה מחליפה בגדים במשרדה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
האישום נגד שמעוני שעשוי להדאיג את רה"מ: סיקור חיובי הוא טובת הנאה
בעקבות תקיפת הסוהרים: מנהיגי חמאס בכלא הועברו לבידוד
התקבל הסדר הטיעון בעניין המדביר שגרם למות האחיות בירושלים

חיילות צה"ל. AP
ט' נאשם גם שהוריד למחשבו האישי תמונות עירום של א'/AP

עוד נכתב באישום כי בצירוף מקרים, ולפני שהתגלו מעשיו של ט', פנתה א' לנאשם לאחר שגילתה כי קיימת בעיה בכרטיס הזיכרון בטלפון הנייד שלה. א' ביקשה מט' שיסייע לה לשחזר את התוכן על המכשיר לאחר שלא הצליחה לצפות בו. ט' הצליח לשחזר את המידע, אלא שבמהלך הליך השחזור שנערך בביתו, הוא הוריד למחשבו האישי תמונות עירום של א'.

כמה חודשים לאחר מכן חזר הנאשם על המעשים – אך הפעם ביחס לחיילת אחרת. גם במקרה זה הציב ט' מצלמה בחדרה של אותה חיילת, אך מסיבה לא ברורה לא הצליח לצלם אותה. המצלמה התגלתה על ידי קצין המשרת ביחידה והועברה לקצין ביטחון מידע. הנאשם מיוצג על ידי הסניגוריה הצבאית ובימים אלו מתנהל משפטו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בתאריך 15 בינואר 2017, לאחר חקירת מצ"ח, הוגש כתב אישום נגד אזרח עובד צה"ל בעבירות של פגיעה בפרטיות, מעשה מגונה וניסיון לפגיעה בפרטיות. בעקבות גילוי מעשי העובד ועוד טרם הגשת כתב אישום הוא הושעה מכל תפקיד".

(עדכון ראשון: 19:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully