וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשרת: גורם בבית הלבן נפגש עם אנשי עסקים פלסטינים

6.2.2017 / 0:55

המועצה לביטחון לאומי התייחסה לדיווח בוואלה! NEWS שלפיו גורם בבית הלבן מסר לאנשי עסקים פלסטינים כי ממשל טראמפ לא מעוניין למסד קשר עם הרשות בשלב זה. בהודעה מטעמה היא הכחישה כי הדברים נאמרו על ידי הגורם, אך לא את תוכנם

עריכה: שניר דבוש

המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית מכחישה את הדיווח בוואלה! NEWS כי גורם בבית הלבן מסר לגורמים פלסטיניים כי ממשל טראמפ לא מעוניין למסד קשר עם הרשות הפלסטינית. לפי ראש מחלקת התקשורת במועצה, ג'ייסון גרינבלט, מנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים ובהם בין ישראל לפלסטינים, לא אמר את הדברים בשיחה עם אנשי עסקים פלסטינים. עם זאת, גורמים פלסטיניים אמרו אמש (שני) לוואלה! NEWS כי טרם נוצר קשר בין הבית לבן לבכירים פלסטינים.

"מוקדם יותר השבוע, גורמים בבית הלבן, בהם ג'ייסון גרינבלט, קיימו פגישה בונה עם קבוצה של אנשי עסקים פלסטינים שביקרו בוושינגטון לפגישות עם גורמים אמריקניים בקונגרס ובארגונים אחרים", נמסר בהודעה. "הפגישה היא אחד מהקשרים שמנהל הממשל במגוון של נושאים. הטענה כי גרינבלט אמר כי ארצות הברית לא מעוניינת למסד את היחסים עם הרשות אינה נכונה". עם זאת, תוכן האמירה לא הוכחש.

ביום ראשון האחרון פורסם בוואלה! NEWS מפי מקורות פלסטיניים על אודות הפגישה בין גרינבלט לשלושה אנשי עסקים פלסטינים, המקורבים ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אך אינם נציגים רשמיים של הרשות. בפגישה אמרו כי הם מאמינים שכלכלה פלסטינית חזקה היא תנאי הכרחי למימוש פתרון שתי מדינות לשני עמים. גרינבלט הבהיר להם שאין לממשל כוונה למסד קשר עם הרשות בשלב זה, בטרם נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית.

לקריאה נוספת:
טראמפ נפגש עם מלך ירדן: "נגביר מאמצים בסכסוך הישראלי-פלסטיני"
גורם פלסטיני בכיר: טראמפ עצר את הסיוע שהבטיח אובמה ביומו האחרון
הפלסטינים: אם טראמפ יעביר את השגרירות לי-ם - נמרר את חיי ארה"ב

מלניה טראמפ. GettyImages
הבטחתו להעברת השגרירות מעוררת דאגה בקרב הפלסטינים. טראמפ/GettyImages

היחסים בין הממשל החדש בוושינגטון לרמאללה עומדים למבחן בעקבות הבטחות הבחירות של טראמפ, ולפיהן יעביר את השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים. האפשרות שהשגרירות תעבור לירושלים עוררה זעם רב בקרב הפלסטינים ומדינות ערב, וגורמים שונים אף הבטיחו להבעיר את השטח אם מהלך זה יצא לפועל.

לפני שבוע וחצי אמר גורם פלסטיני בכיר לוואלה! NEWS כי ארצות הברית הודיעה לרשות כי היא לא תקבל בשלב זה את חבילת הסיוע בסך 221 מיליון דולר שממשל אובמה החליט להעביר בשעותיו האחרונות בבית הלבן. הגורם הבכיר הוסיף כי ראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה אף קיבל מסר מהצד האמריקני כי הסכום הנדיב לא יעבור בקרוב לידי הרשות.

(עדכון ראשון: 21:02)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, בוועידה השביעית של פתח, 30 בנובמבר 2016. רויטרס
אבו מאזן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully