וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הוראת בית המשפט: ביטולי הטיסות באל על נמשכים

7.2.2017 / 0:56

שתי טיסות להונג קונג ולבייג'ין בוטלו בעקבות אי הענות מצד הטייסים, וזאת חרף הוראת בית הדין לשוב לעבודה סדירה. "הטייסים פוגעים בלקוחות ומשתמשים בהם כבני ערובה", נמסר מהנהלת החברה

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: פגישה בין מנכ"ל אל על ליו"ר ההסתדרות עקב עיצומים של טייסי החברה, נובמבר 2016)

חברת אל על ביטלה אמש (שני) שתי טיסות, להונג קונג ולבייג'ין, בעקבות אי היענות מצד הטייסים לטוס. זאת, חרף פסיקת בית המשפט בנושא. "למרות פסיקת בית המשפט, הטייסים לא מכבדים את הצווים ושוב פוגעים בלקוחות ומשתמשים בהם כבני ערובה", נמסר מהנהלת החברה. מוקדם יותר הורה בית הדין לעבודה בתל אביב לטייסי אל על לשוב מיד לעבודה סדירה. בית הדין הוציא צו המורה לטייסים להימנע מלשבש את פעילות החברה.

בתגובה לפסק הדין מסר ועד טייסי אל על כי "הנהלת אל על החליטה להתנתק באופן חד-צדדי מהטייסים שלה, הטייסים הטובים והמיומנים בעולם". עוד נמסר כי "לאחר שקיצצה את שכרם של הטייסים הוותיקים בכ-70% - ממשיכה ההנהלה באותה בריונות כאשר היא מאמינה, בטעות, שהדרך לגרום לטייס לטוס בשקט נפשי הדרוש לעבודתו, עוברת דרך בית הדין".

עוד בוואלה! NEWS:
תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועה; "נכה ביד ברזל את מאורות הטרור"
נתניהו: חוק ההסדרה יעלה הערב כמתוכנן להצבעה במליאת הכנסת
פרשת הישראלי העצור במדינה ערבית: זק"א שוקל להחזיר לתורמים הכסף לשחרור

הקלטה: קברניט טיסת אל על 030 בנחיתת חירום בטורנטו. מערכת וואלה! NEWS
"הטייסים לא מכבדים את הצווים"/מערכת וואלה! NEWS

יותר מעשר טיסות בוטלו מאז יום רביעי שעבר, בהן טיסות לניו יורק, בוסטון, יוהנסבורג, יעדים שונים באירופה וכן שתי טיסות מטען אשר היו אמורות לשאת מטען חקלאי יקר ערך עליו עמלו חקלאים מכל הארץ. אתמול בוטלו שש טיסות ללונדון, מדריד וורשה, שהיו אמורות לצאת מתל אביב בשעות אחר הצהריים. בהודעת החברה נמסר כי הביטולים נעשו למרות ההסכם שנחתם עמם.

טייסי החברה בפתחו בעיצומים על רקע הסדרת מעמדם של טייסים ותיקים שהגיעו לגיל 65 ואינם יכולים עוד לטוס, לאחר שהמדינה אימצה בשנת 2014 תקנות בינלאומיות בנושא. בחודש נובמבר האחרון, חתמו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל חברת אל על דוד מימון על הסכם לסיום המשבר בנוגע לתנאי העסקת הטייסים. זאת, לאחר שיבושים רבים ומתמשכים בטיסות. במסגרת ההסכם הייתה אמורה להסתיים חכירת מטוסי הנוסעים והטייסים התחייבו לשקט תעשייתי.

כמו כן, הוסכם כי הטייסים יקבלו תוספת שכר של 8.75%, מתוך הכסף שייחסך כתוצאה מתהליכי ההתייעלות בחברה. עוד סוכם על הקמת ועדת מעקב בראשות יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל אל על, שתתכנס לפחות אחת לחודש, כדי לעקוב מקרוב על יישום ההסכם, שכעת הופר.

(עדכון ראשון: 20:39)

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully