וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשוחד ומרמה: המשטרה עצרה בכיר בפשיטה על עיריית צפת

פרסום ראשון: שוטרי יאח"ה פשטו על המשרדים לאחר חקירה סמויה שבסיומה נעצרו שלושה עובדי עירייה נוספים. הבכיר ושאר העצורים חשודים בעבירות שוחד במיזמי נדל"ן בעיר, ובהם בית מלון ושכונת מגורים

צילום: מאיר וקנין, עריכה: יאיר דניאל

שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה פשטו הבוקר (שני) יחד עם יחידת יהלום של מס הכנסה על משרדי עיריית צפת ועצרו לחקירה שורה של בכירים. הפשיטה מגיעה לאחר חקירה סמויה שנמשכה כמה חודשים, ובמסגרתה עלה חשד למתן שוחד לבכירים בעירייה במסגרת מיזמי בנייה של בית מלון ושכונת מגורים בעיר.

הפרשה, שקיבלה לפי שעה את השם פרשה 1431, עוסקת בחשד לשוחד ומרמה בהקשר לפרויקטי נדל"ן ומיזמים במעורבות העירייה. להב 433 ויחידת יהלום של רשות המסים עיכבו הבוקר לחקירה ארבעה חשודים בסך הכל, בהם הבכירים ומעורבים נוספים, בגין חשד לביצוע עבירות שחיתות, שוחד, מרמה ומס.

בחקירה הסמויה עלה החשד לכך שבעלי עסקים פעלו לקידום ענייניהם בעירייה שלא כדין, בין היתר באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לגורמים בעירייה ולמקורבים להם בניגוד עניינים, ותוך ביצוע שורת עבירות מרמה ומס. במסגרת הפעילות הבוקר, ערכו כוחות משטרה וחוקרי רשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם וכן במשרדי עיריית צפת ותפסו מסמכים וחומרים לצרכי חקירה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
טראמפ על השהיית צו ההגירה: "תאשימו את השופט אם משהו רע יקרה"
ישראל בוחנת הקלות בעזה – בתנאי שחמאס יחזיר את האזרחים והחיילים
בת 71 ביקשה מהשופטת מעצר בית - ונשלחה לבית מלון בתל אביב

עיריית צפת. מתוך Google earth, צילום מסך
עיריית צפת/צילום מסך, מתוך Google earth

במרץ 2015 פורסם בוואלה! NEWS כי המשטרה פתחה בבדיקת חשדות לעבירות פליליות מצידו של ראש העירייה אילן שוחט, בעקבות מידע מודיעיני לידי חוקרי יאח"ה שכולל מאות הקלטות ומסמכים. מבחינה ראשונית של המידע, עלה חשש לכאורה למתן שוחד בחירות ומתן טובות הנאה למקורבים שסייעו לבחירתו של שוחט, שהיה מספר 4 במפלגת ישראל ביתנו והודיע על פרישתו זמן קצר לאחר הבחירות. שוחט הכחיש אז את הטענות, ואף התלונן במשטרה על ניסיון סחיטה.

בתוך כך, בדצמבר נאסר ראש עיריית צפת לשעבר, עודד המאירי, לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורו על גזר דינו בעניין הרשעתו בהסדר טיעון בקבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים. מאירי נידון לחצי שנת מאסר ולתשלום קנס על סך 150 אלף שקלים.

עיריית צפת מסרה בתגובה: "אנחנו משתפים פעולה באופן מלא. בשלב זה אין בידינו מידע מעבר לפרסומים באמצעי התקשורת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הקלטה של הנהג של ראש עיריית צפת. אדריאן הרבשטיין
ראש העירייה אילן שוחט/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully