וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

65 שנות מלוכה למלכה אליזבת: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

בשנת 1952 מונתה המלכה לתפקיד לאחר מות אביה. נתניהו וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ייפגשו בלונדון. לפני 72 שנים נולד זמר הרגאיי בוב מארלי ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

נתניהו ומיי ייפגשו בלונדון

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי וראש הממשלה בנימין נתניהו. אוהד צויגנברג, רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
פגישה ראשונה. מיי ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג, רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי. אתמול המריא נתניהו לקראת הפגישות הצפויות היום, בין היתר גם עם שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון. מדובר בפגישתם הראשונה של נתניהו ומיי מאז נכנסה לתפקידה ביולי האחרון, בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה הקודם דייוויד קמרון. בראש סדר היום של הפגישה יעמדו סוגיות אזוריות – ובעיקר הסוגיה האיראנית, על רקע המתיחות הגוברת בין הממשל האמריקני החדש לטהראן סביב ניסוי הטילים הבליסטיים שביצעה בשבוע שעבר.

ראש ממשלת בלגיה מבקר בישראל

נשיא המדינה ראובן ריבלין עם ראש ממשלת בלגיה שארל מישל, פרלמנט האיחוד האירופי, בריסל. יוני 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ייפגשו פעם נוספת. ריבלין ומישל/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יקיים ראש ממשלת בלגיה שארל מישל ביקור ממלכתי בישראל. במסגרת הביקור, ייפגש מישל עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא שבירושלים. השניים צפויים לערוך פגישת עבודה שבמהלכה ידונו בחיזוק שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחומים שונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

65 שנות מלוכה למלכה אליזבת

המלכה אליזבת ה-2 בקבלת פנים לנסיך קטר בארמון ווינדזור, אוקטובר 2010. GettyImages
תפקידה הוא בעיקר סמלי. אליזבת/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 65 שנים, בשנת 1952, החלה אליזבת השנייה לכהן בתפקידה כמלכת הממלכה המאוחדת של בריטניה וצפון אירלנד. אליזבת אלכסנדרה מרי וינדזור מונתה בעקבות מותו של אביה מסרטן ריאות והחל מספטמבר 2015 היא המלכה שתקופת כהונתה היא הארוכה בהיסטוריה של המלוכה הבריטית. אליזבת משמשת מלכה של 15 מדינות נוספות מלבד הממלכה המאוחדת, היא גם ראשת חבר העמים הבריטי, המפקדת העליונה של הצבא וראשת הכנסייה האנגליקנית. בפועל, עיקר תפקידה הוא סמלי. היום מציינים בממלכה המאוחדת את יום הדגל, חג לאומי, לציון עלייתה של המלכה אליזבת לשלטון.

72 שנים ללידתו של בוב מארלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיפש שלום בג'מייקה. מארלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 72 שנים, בשנת 1945, נולד הזמר הג'מייקני בוב מארלי. מארלי הוא זמר הרגאיי המפורסם ביותר בעולם והוא זכה לפרסים רבים על פועלו בתחום המוזיקה. נוסף על הפן המוזיקלי בחייו, היה מארלי גם פעיל פוליטית שניסה לגשר ולהביא לשלום בג'מייקה של שנות ה-70. רבים משיריו הכילו מסרים פוליטיים. התנועה הדתית ראסטפארי שפועלת בג'מייקה מציינת ביום זה את "יום בוב מארלי" לזכרו של הזמר. הוא הלך לעולמו בגיל 36 בלבד, בשנת 1981, בשל מחלת הסרטן.

שנה למותו של גבי שושן

גבי שושן. באדיבות המצולמים
מוכר בעיקר בגלל השיר "שש עשרה מלאו לנער". שושן/באדיבות המצולמים

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנה הלך לעולמו הזמר גבי שושן לאחר ששם קץ לחייו. שושן, בן 66 במותו, נמצא תלוי בדירתו שבחולון כשהוא ללא רוח חיים. צוותי החייאה שהוזעקו למקום קבעו את מותו. בשנים האחרונות סבל שושן מדיכאון קשה. שושן פרץ לתודעה הציבורית בתחילת שנות ה-70 עם הלהיט "בראשית", מתוך אלבום הבכורה "נער שחור עיניים". השיר המצליח ביותר מתוך האלבום היה "שש עשרה מלאו לנער", שהפך את שושן לאחד הזמרים האהובים בישראל באותה תקופה. בהמשך היה חבר גם בשלישיית "שוקולדה", לצידו של צביקה פיק, הופיע במחזמר "שיער" והיה חבר בהרכב "אחרית הימים". בנוסף לקריירה המוזיקלית הופיע שושן גם בסרטים "השוטר אזולאי" ו"קזבלן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully