וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שלא התפטר רשמית: ברמלה נפרדים מראש העירייה יואל לביא

8.2.2017 / 17:46

על אף שטרם הגיש מכתב התפטרות לשר הפנים, הודיע לביא כי יסיים את כהונתו כראש העיר רמלה אחרי יותר משני עשורים בתפקיד וחמש קדנציות. היום תערוך העירייה אירוע פרידה לכבודו

יואל לביא, ראש עיריית רמלה. 29 במרץ 2016. ראובן קסטרו
מכהן בתפקידו מאז שנת 1993. לביא/ראובן קסטרו

באירוע חגיגי שייערך היום (רביעי) בעיר רמלה, ייפרדו עובדי העירייה מראש העיר המיתולוגי, יואל לביא, לאחר 23 שנים שעמד בראשותה. באוקטובר פורסמו בוואלה! NEWS כוונות הפרישה של לביא, אז אמר בטקס פתיחת השנה כי הוא מתכוון לעזוב את העירייה בחודש פברואר. לביא אמנם טרם הגיש מכתב התפטרות לשר הפנים אריה דרעי, אך בעירייה כבר מארגנים את טקס הפרידה.

לביא נחשב לאחד מראשי הערים הוותיקים בישראל, שכן הוא מכהן בתפקידו מאז שנת 1993 בקדנציה החמישית שלו ברציפות בתפקיד. תחת הנהגתו, זכתה רמלה במספר פרסי חינוך ואף הייתה לעיר הראשונה שהנפיקה אגרת חוב מוניציפלית.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח כפול: אב ובנו נורו למוות בכפר קאסם; בן 65 נפצע קשה
תיעוד: כך הבריח עורך דין מפרדס חנה 26,000 כדורי אקסטזי
מצבו של הרב שטיינמן מוסיף להחמיר; מקורביו מבקשים להתפלל עבורו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 2008 הוזכר שמו של לביא כאחד המועמדים הסופיים להתמנות לתפקיד מנכ"ל מקרקעי ישראל, אולם היועץ המשפטי דאז, מני מזוז, קבע כי יש לפסול את המינוי בגלל התבטאויות בעלות אופי גזעני וטענות כי ביצע עבירות פליליות. חוות הדעת של מזוז ניתנה לאחר פנייתם של כמה ארגונים חברתיים, שביקשו לבדוק את המועמדות על רקע התבטאויותיו של לביא בשנת 2006, אז סירב להחליף שמות רחובות בעירו לשמות ערביים.

מאז הפרסום בוואלה! NEWS על כך שלביא לא ימשיך לקדנציה נוספת העיר מצויה באווירת בחירות. זאת, לאחר שכיהן חמש קדנציות ברצף כראש העיר, מאז שנת 1993. לאור עזיבתו הצפויה, מועמדים שונים כבר הודיעו כי בכוונתם להתמודד על תפקיד ראש העיר, כאשר יתקיימו בחירות מוניציפליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully