וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לראשי הקואליציה: מעוניין לתאם עם טראמפ את העלאת חוק ההסדרה

בטרם המראתו לפגישה עם ראשת ממשלת בריטניה, אמר ראש הממשלה לראשי הסיעות כי הוא רוצה לשוחח עם שגריר ישראל בארה"ב על החוק שנועד להכשיר מאחזים בלתי חוקיים. הצעת החוק צפויה לעלות מחר להצבעה, אך בבית היהודי מאמינים שנתניהו מנסה לדחות אותה

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בישיבת ראשי הקואליציה כי הוא מעוניין לשוחח עם שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, כדי לתאם עם ממשל טראמפ את העלאת הצעת חוק ההסדרה מחר להצבעה. נתניהו צפוי להמריא היום ללונדון לפגישה עם ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, וישוב רק בחצות הלילה מחר.

הבוקר השמיע נתניהו הצהרה בטוחה יותר בנוגע להעלאת חוק ההסדרה מחר, כשאמר ש"כרגע אין שינוי בלוחות הזמנים של ההצבעה", בעקבות נסיעתו לבריטניה. ההצבעות במליאה יחלו לא לפני השעה 22:30, וההערכה היא כי הן יימשכו עד שעות הבוקר המוקדמות, כך שאם נתניהו יהיה מעוניין בכך - הוא יספיק להגיע להצבעה או לחילופין ייאלץ להתקזז.

עוד בוואלה! NEWS:
בתמיכת ליצמן: השרים אישרו הצעת החוק להסדרת ייצוא הקנאביס
מגייס חזית נגד איראן: נתניהו יוצא לפגישה עם ראשת ממשלת בריטניה
אחרי עמונה: השבוע הגורלי של תשע המשפחות בעפרה

ישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2017. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
ימריא היום לבריטניה. נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

חוק ההסדרה נועד להכשיר בדיעבד מאות בתים בהתנחלויות, הבנויים על קרקע פלסטינית פרטית, וקמו לו התנגדויות רבות באופוזיציה. החוק נולד במקור כדי לייצר אפשרות משפטית שתמנע את פינוי עמונה ואת תשעת הבתים בעפרה. עם זאת, בגרסתו הנוכחית הוא אינו חל על מאחזים ובתים שיש לגביהם פסקי דין חלוטים של בית המשפט העליון, לנוכח התנגדותו של יו"ר כולנו משה כחלון לסעיף הרטרואקטיבי בחוק, מחשש לפגיעה ברשות השיפוטית. המשמעות היא שאישור החוק לא ימנע את הרס הבתים בעפרה, כפי שלא מנע את פינוי עמונה.

בבית היהודי אמרו כבר בבוקר שהם אינם מאמינים להצהרת נתניהו בנוגע להעלאת חוק ההסדרה מחר. הדיונים על החוק במליאת הכנסת החלו כבר ביום שלישי שעבר. ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר הוועדה המשותפת לוועדת חוקה ולוועדת חוץ וביטחון, שהכינה את החוק, הציג את ההצעה ואחריו דיברו שני נציגים מהאופוזיציה, ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) וח"כ עפר שלח (יש עתיד). ביום למחרת נמשכו הדיונים, שבמהלכם, נאמו שני נציגים נוספים, ח"כ מיכל רוזין (מרצ) וח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ח"כ בצלאל סמוטריץ', הצבעה טרומית על חוק ההסדרה. הכנסת, 5 בדצמבר 2016. בני דורון, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
מאיים שהמפלגת תפרוש מהקואליציה. סמוטריץ'/מערכת וואלה! NEWS, בני דורון, דוברות הכנסת

ההצבעה על הצעת החוק הייתה אמורה להתקיים בשבוע שעבר, אך נדחתה בשל מאות ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה לחוק. מרכזת האופוזיציה ח"כ מיכאלי דרשה לקיים דיון שיימשך לפחות שבעה ימי כנסת רצופים. הקואליציה התנגדה והפעילה, באמצעות היועמ"ש לכנסת, עו"ד איל ינון, את סעיף 98 הכופה את סדרי הדיון על האופוזיציה, כך שביום שלישי היה אמור להתקיים דיון החל מאחר הצהריים ועד למחרת בבוקר. ביום רביעי היה אמור להימשך הדיון על הצעת החוק עד יום חמישי בבוקר ואז שוב ביום שני עד שעות הערב, אז יחלו ההצבעות. האופוזיציה התנגדה לכך ולכן הסתפקה בנאומים של יושבי ראש הסיעות בלבד.

ח"כ בצלאל סמוטריץ', אחד מיוזמי הצעת החוק, אמר כי מפלגתו לא תישאר בקואליציה ללא חוק ההסדרה, והוסיף כי אם החוק ייפסל על ידי בג"ץ, תדרוש הבית היהודי את העברת פסקת ההתגברות כדי שבג"ץ לא יוכל עוד לפסול חוקים של הכנסת. מהלך שכזה עלול להיתקל בהתנגדות מצד מפלגת כולנו שעלולה להטיל על כך וטו משום שיש בכך פגיעה בבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully