וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן חוזר בו: גל"צ תישאר כפופה לצה"ל עקב קשיי חקיקה

5.2.2017 / 12:50

שר הביטחון קבע לאחר התייעצות עם מנכ"ל משרדו והיועץ המשפטי לממשלה כי גלי צה"ל לא תעבור לאחריות משרד הביטחון, בניגוד להודעתו לפני כשבועיים. בין היתר נימק את המהלך בקשיים להסדיר זאת בחקיקה ראשית ומתוך רצון לשמור על "צביונה המיוחד" של התחנה הצבאית

צילום: באדיבות דה מרקר, עריכה: יאיר דניאל

(יעלון תוקף את ליברמן עקב תכניותיו לגלי צה"ל, יולי 2016)

שר הביטחון אביגדור ליברמן חזר בו היום (ראשון) מהחלטתו על גלי צה"ל, וקבע כי התחנה הצבאית תפעל בתוך הצבא. זאת לאחר שלפני כשבועיים הודיע כי גלי צה"ל תועבר לידי משרד הביטחון. בהסבר למהלך נכתב כי הדבר נובע בין היתר מקשיי חקיקה.

ליברמן הגיע להחלטה לאחר דיון עם מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם, והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. לפי הודעת משרד הביטחון, יש קושי ליישם את המהלך בחקיקה ראשית, והמהלך אף עלול לפגוע בעצמאותה כגוף שידור ציבורי.

בהודעה מטעם משרד הביטחון נכתב כי "בהתייעצות נדונו האפשרויות השונות בנוגע למיקומה של גל"צ במערכת הביטחון וההשלכות והקשיים שיוצרת הכוונה להעביר את התחנה מצה"ל למשרד הביטחון, בהקשר של אי-תלותה ועצמאותה של התחנה כגוף שידור ציבורי, הפרוצדורה המורכבת שבקליטת התחנה במשרד הביטחון והצורך להסדיר את המהלך בחקיקה ראשית. לאור הקשיים הללו ומתוך הרצון לשמור על צביונה המיוחד של גל"צ, החליט שר הביטחון כי התחנה תישאר במקומה הנוכחי בצה"ל".

לקריאה נוספת:
סערת פיטורי חן אלמליח מגלגלצ: "ירון דקל מעודד משטרת מחשבות"
יעלון נגד ליברמן: "הוא מנסה להפוך את גלי צה"ל לפראבדה"
בדקה ה-90: כהונת דקל הוארכה בחצי שנה

בית גלי צה"ל ביפו. ניב אהרונסון
נשארת בצה"ל. תחנת גלי צה"ל ביפו/ניב אהרונסון

בחודש שעבר, עם פרסום ההחלטה להוציא את גל"צ מצה"ל, נכתב כי יוקם צוות יישום שיעסוק בהעברת התחנה מיחידה צבאית ליחידת סמך במשרד הביטחון עד לתחילת חודש מאי הקרוב. בהודעת משרד הביטחון נמסר אז כי הדיון על מיקום גלי צה"ל נערך לבקשת הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שביקש לבחון את הוצאת התחנה מידי הצבא, על מנת לאפשר לצה"ל להתמקד במשימות הליבה שלו. עוד נמסר כי ההחלטה תואמת את חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, וכפופה לגיבוש מנגנוני בקרה מתאימים.

"התחנה עוברת בשנתיים האחרונות מסע לחצים"

התחנה עמדה באחרונה במרכזן של כמה סערות ציבוריות, האחרונה שבהן עקב פיטוריה של שדרנית גלגלצ חן אלמליח. עו"ד רון לוינטל, שדר גלי צה"ל לשעבר, מתח בשיחה עם וואלה! NEWS ביקורת קשה על החלטת מפקד התחנה ירון דקל: "תחנת גלי צה"ל עוברת בשנתיים האחרונות מסע לחצים, בחינה תחת מיקרוסקופ וחיפוש כל רמז או עילה כדי לעודד את סגירתה או הצגת אנשיה ככופרים".

לפני כחצי שנה סערה ציבורית נוספת פרצה בעקבות שידור תכנית של האוניברסיטה המשודרת, שהייתה אמורה לעסוק במשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. שר הביטחון לשעבר משה יעלון הביע אז ביקורת נגד ליברמן, וטען: "אני שומע מה הולכים לעשות לגלי צה"ל - קוראים לזה פראבדה". הוא השווה את תכניתו של ליברמן בנושא להפיכת התחנה לגוף התקשורת ששימש הביטאון הרשמי למפלגה הקומוניסטית בברית המועצות. "דרושה מנהיגות אחרת שיודעת להתמודד עם הבעיות האלה", הוסיף בדברים שנשא בכנס תחזיות 2020 של "דה מרקר" ו"קסם מדדים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט בתרגיל של חטיבות המילואים הראל ושועלי מרום בצאלים, 20 בדצמבר 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
המהלך להוצאת גל"צ מצה"ל - לבקשת הרמטכ"ל. ליברמן ואיזנקוט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully