וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בית המשפט דחה את בקשת טראמפ להשיב מיד את צו ההגירה

5.2.2017 / 11:22

בקשת הממשל האמריקני להחזרה מידית של הצו שהוטל על כניסת אזרחים ופליטים משבע מדינות מוסלמיות נדחתה. עם זאת, הליך הערעור נגד החלטת השופט בוושינגטון להקפיא את הצו יימשך

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו דחה הבוקר (ראשון) את בקשת ממשל דונלד טראמפ להשיב מידית את האיסור על כניסת אזרחים ופליטים משבע מדינות מוסלמיות – ולמעשה דחה את הערעור שהגיש משרד המשפטים. עם זאת, הליך הערעור נגד החלטת השופט בוושינגטון להקפיא את הצו יימשך בדיונים של פאנל בן שלושה שופטים.

"בית המשפט קיבל לידיו את בקשת החירום של המערערים", נכתב במסמך בית המשפט. "בקשת המערערים לעיכוב מנהלי מידי, שהוגשה עד לדיון מלא בבקשת הערעור, נדחתה". בית המשפט העניק למשרד המשפטים פרק זמן שיפוג עד מחר בשעה 15:00 (שעון מקומי) כדי להגיש את תגובתו.

עורכי הדין של משרד המשפטים טענו במסמך הערעור כי החלטת בית המשפט בוושינגטון "חצתה את הקו" ו"מטילה ספק" בשיקוליו של המפקד העליון של ארצות הברית. הערעור הוגש בעקבות החלטתו של שופט פדרלי בסיאטל להוציא צו מניעה ארצי העוצר את ביצוע הצו שנחתם על ידי הנשיא טראמפ. הצו אסר על כניסת מהגרים ופליטים ממדינות מוסלמיות לשטחי ארצות הברית. בתגובה להחלטה הודיע הבית הלבן כי יפעל לביטולה.

לקריאה נוספת:
ארה"ב: משרד המשפטים ערער על הקפאת הצו נגד כניסת מוסלמים
לאחר ההקפאה: אושרו מחדש ויזות שבוטלו במסגרת הצו של טראמפ
ארה"ב: בית משפט הקפיא את הצו המגביל כניסת אזרחי מדינות מוסלמיות

דונלד טראמפ באירוע לכבוד שר ההגנה של ארצות הברית, וושינגטון ארצות הברית. 27 בינואר 2017. רויטרס
הפסד לנשיא. טראמפ/רויטרס

הפסיקה, שהתקבלה על ידי השופט ג'יימס רוברט, נכנסה לתוקפה מידית. התובע הכללי של מדינת וושינגטון כינה אותה "היסטורית וחשובה". הוא הוסיף כי הצו של טראמפ אינו חוקי. טראמפ תקף את החלטת בית המשפט ובפרט את השופט רוברט. "הכביכול שופט פתח את ארצנו לטרוריסטים. מעניין שכמה מדינות במזרח התיכון מסכימות עם האיסור הזה. הן יודעות שאם לאנשים מסוימים תתאפשר הכניסה, זה אומר מוות והרס מוחלט", הוסיף.

המתקפה האישית של טראמפ נגד השופט מסיאטל חצתה בעיני רבים את הקו בטענה כי הנשיא חותר תחת החוקה ועיקרון הפרדת הרשויות במדינה. טראמפ עצמו שידר כי הוא בטוח שידו של הממשל תצא על העליונה בסוגיה זו. "אנחנו ננצח. למען ביטחון המדינה, אנחנו ננצח", אמר לעיתונאים בפלורידה. סגנו, מייק פנס, אמר בתגובה כי התבטאות זו של טראמפ אינה פוגעת בהפרדת הרשויות המעוגנת בחוקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאות מעובדי גוגל הפגינו מול מטה החברה במחאה הצו על איסור כניסת מוסלמים. רויטרס
הפגנה נגד צו ההגירה/רויטרס

הממשל האמריקני טען כי החלטת השופט בוושינגטון "מטילה ספק בכושר השיפוט של הנשיא בענייני ביטחון לאומי, בכל הקשור להיקף הסכנה שנשקפת מקליטת בני אדם שאינם אזרחים למדינה, וניסיון הנשיא לצמצם את הסכנה". לפי מסמכי הערעור, "אזרח זר המבקש להיקלט בארצות הברית דורש פריווילגיה, אך אין לו כל זכויות חוקתיות כדי לעגן את בקשתו".

אתמול הודיעו חברות התעופה "אייר פראנס" של צרפת, "קטאר איירוויז" של קטאר, "האמירויות" של איחוד האמירויות ו"איתיחאד איירווייז" של אבו דאבי כי יאפשרו לאזרחי שבע המדינות המוסלמיות שהוטלו עליהן מגבלות הכניסה לעלות על טיסות למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully