וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: משרד המשפטים ערער על הקפאת הצו נגד כניסת מוסלמים

5.2.2017 / 3:20

הערעור הוגש בעקבות החלטת בית המשפט הפדרלי בסיאטל להקפיא את הצו האוסר על כניסת אזרחי שבע מדינות מוסלמיות לארצות הברית. טראמפ גינה את השופט בטוויטר: "פסיקה מגוחכת. השופט פתח את ארצנו לטרוריסטים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משרד המשפטים בארצות הברית ערער הלילה (ראשון) על החלטת בית המשפט הפדרלי בסיאטל להקפיא את הצו הנשיאותי של דונלד טראמפ, האוסר על אזרחי שבע מדינות מוסלמיות להיכנס למדינה. בקשת הערעור תעבור כעת לפאנל בן שלושה שופטים שיכולים להותיר על כנה את ההחלטה או להשהות אותה עד שהליך הערעור יסתיים.

הממשל האמריקני טוען כי החלטת השופט בוושינגטון "מטילה ספק בכושר השיפוט של הנשיא בענייני ביטחון לאומי, בכל הקשור להיקף הסכנה שנשקפת מקליטת בני אדם שאינם אזרחים למדינה, וניסיון הנשיא לצמצם את הסכנה". לפי מסמכי הערעור, "אזרח זר המבקש להיקלט בארצות הברית דורש פריווילגיה, אך אין לו כל זכויות חוקתיות כדי לעגן את בקשתו".

אמש גינה טראמפ את החלטת בית המשפט. "לאן הגיעה מדינתנו כשישנו מצב שבו שופט יכול להשעות איסור כניסה של המשרד לביטחון המולדת, וכל אחד, גם אלה עם כוונות רעות, יכול להיכנס לארצות הברית?", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "הכביכול שופט פתח את ארצנו לטרוריסטים. מעניין שכמה מדינות במזרח התיכון מסכימות עם האיסור הזה. הן יודעות שאם לאנשים מסוימים תתאפשר הכניסה, זה אומר מוות והרס מוחלט", הוסיף.

לקריאה נוספת:
טראמפ הפירומן נהנה לשחק באש - ומחזק את הקיצונים באיראן
גורמים פלסטיניים: "יועצו של טראמפ הבהיר שלא ינהל כרגע מגעים עם הרשות"
לאחר ההקפאה: אושרו מחדש ויזות שבוטלו במסגרת הצו של טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
"ההחלטה על הקפאת הצו מגוחכת". טראמפ/רויטרס

המתקפה האישית של טראמפ נגד השופט מסיאטל חצתה בעיני רבים את הקו בטענה כי הנשיא חותר תחת החוקה ועיקרון הפרדת הרשויות במדינה. טראמפ עצמו שידר כי הוא בטוח שידו של הממשל תצא על העליונה בסוגיה זו. "אנחנו ננצח. למען ביטחון המדינה, אנחנו ננצח", אמר לעיתונאים בפלורידה. סגנו, מייק פנס, אמר בתגובה כי התבטאות זו של טראמפ אינה פוגעת בהפרדת הרשויות המעוגנת בחוקה.

הצו, שעליו חתם טראמפ בשבוע שעבר זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, עורר מחאות ברחבי המדינה וכאוס בשדות התעופה, שם עוכבו מאות אנשים. על פי מחלקת המדינה, 60 אלף ויזות של אזרחים משבע מדינות מוסלמיות אושרו מחדש.

אתמול הודיעו חברות התעופה "אייר פראנס" של צרפת, "קטאר איירוויז" של קטאר, "האמירויות" של איחוד האמירויות ו"איתיחאד איירווייז" של אבו דאבי כי יאפשרו לאזרחי שבע המדינות המוסלמיות שהוטלו עליהן מגבלות הכניסה לעלות על טיסות למדינה.

כמו כן, בעקבות הפסיקה שהקפיאה את הצו, הנחתה רשות המכס והגבולות את חברות התעופה כי כעת מותרת עד להודעה חדשה כניסתם של תושבי אותן מדינות לתחומי ארצות הברית ללא הגבלות מיוחדות. בכלי תקשורת אמריקניים דווח כי מחזיקי הוויזות, שעליהם השפיעה החלטת הנשיא, ממהרים למצוא טיסות לארצות הברית, מחשש שהקפאת ההחלטה תבוטל תוך זמן קצר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה נגד החלטת הנשיא טראמפ לאסור על כניסת פליטים ומהגרים לארצות הברית. וירג'ינייה 30 בינואר 2017. רויטרס
הפגנה נגד הצו הנשיאותי, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully