וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בתל אביב נגד יחס הממשלה כלפי ערבים: "נתניהו מוביל לאסון"

5.2.2017 / 0:16

כ-5,000 יהודים וערבים התכנסו במרכז העיר לצעדה נגד מדיניות הממשלה, הריסת הבתים וההסתה מצד שרים וחברי כנסת. ח"כ חנין: "לא ניתן לראש הממשלה להדליק כאן תבערה גדולה". אלמנת ההרוג הבדואי באום אל-חיראן: "להקים ועדת חקירה"

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

אלפים הפגינו אמש (שבת) בתל אביב נגד מדיניות הממשלה כלפי האוכלוסייה הערבית והריסת בתים במגזר. בהפגנה, שאורגנה על ידי תנועת "עומדים ביחד" עם קואליציה של יותר מ-20 ארגוני חברה אזרחית, נציגי הרשימה המשותפת ומרצ, נכחו כ-5,000 יהודים וערבים.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר במהלך ההפגנה כי מדובר בהשמעת קול של תקווה ושפיות מול שלטון הבוחר בהסתה ובשנאה. "אנחנו יודעים שההסתה היא מפלטו האחרון של הנכשל, אבל לא ניתן לנתניהו להדליק כאן תבערה גדולה", אמר חנין. "כיהודי, מקומם אותי לראות שנתניהו מעתיק מהאנטישמים באירופה: ברוסיה תומכי הצאר אמרו 'הכו ביהודים והצילו את רוסיה', ואצל ראש הממשלה שלנו זה 'הכו בערבים והצילו את נתניהו'. אסור לאפשר למודל ההסתה נגד המיעוט לעבוד עכשיו אצלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
אל על ביטלה שלוש טיסות "עקב עיצומים"; הוועד: "ההנהלה משקרת"
לאחר ההקפאה: אושרו מחדש ויזות שבוטלו במסגרת הצו של טראמפ
אלפים מפגינים בת"א בעד לגליזציה: "ניצחנו בקרב, ממשיכים במלחמה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים בתל אביב, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנה נגד מדיניות הממשלה כלפי המגזר הערבי בתל אביב, פברואר 2017. דוברות ח"כ דב חנין, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בתל אביב, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות ח"כ דב חנין

אמאל אבו סעד, אלמנתו של יעקוב אבו אל-קיעאן שנהרג בידי המשטרה בכפר אום אל-חיראן, נאמה באירוע. "הלב שלי שבור וכואב ורק כדורי ההרגעה עוזרים לי לעמוד כאן היום בפניכם, כי למרות הצער שאני חווה מאז היום השחור ההוא, אז פתחה הממשלה במלחמה נגד אזרחיה, חשוב לי לעמוד כאן ולהעביר מסר לראש הממשלה ולשרים", אמרה. "למרות ההסתה הפרועה שלכם, הגזענות והאפליה בחקיקה, באכיפה, בתשתיות ובשירותים הממשלתיים – אתם לא תצליחו לפלג בין אזרחי המדינה".

אבו סעד סיפרה על ליל הפינוי של כפרה: "הגעת כוחות המשטרה בחשיכה, עם נשקים שלופים ודרוכים לקרב, מראה באופן הברור ביותר את יחסה של הממשלה לתושבי הכפר – כאל פושעים ואשמים. אבל מה? המדינה הוא זו שיישבה אותנו כאן, ועכשיו כמו רהיטים, רוצה לפנות אותנו בשביל יישוב יהודי. אפילו להתאבל לא נתנו לנו, מאז נאבקנו לקבל את גופתו לקבורה חופשית ואנחנו נאבקים לטהר את שמו. כיצד אפשר להתאבל כשאין קורת גג?".

בסיום דבריה, קראה להקים ועדת חקירה לבדיקת נסיבות מותו של בעלה. "הקימו ועדת חקירה עכשיו, ועדת חקירה בלתי תלוי שתתחקר את הפינוי שבו איבדו את חייהם בעלי והשוטר ארז לוי. זאת חובתכם כלפי כלל אזרחי המדינה וכולנו דורשים תשובות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תל אביב, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה בתל אביב, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברו למפלגה של חנין, ח"כ יוסף ג'בארין, השתתף גם הוא באירוע. "בשבועות האחרונים הפגנו ביישובים הערבים נגד הריסות הבתים. באנו הערב, יהודים וערבים, כדי להפגין בלב תל אביב כי אנו רוצים להשמיע קול אלטרנטיבי לכל הציבור בישראל". הוא תקף את ראש הממשלה ואמר כי הוא "מוביל את שני העמים לאסון על ידי מדיניות גזענית וחוקי הסיפוח למיניהם, ואני מזהירים את הציבור מפני אסון זה".

ח"כ עבדאללה מערוף (הרשימה המשותפת) הוסיף כי ההפגנה נועדה למחות נגד "מדיניותה הגזענית" של ממשלת נתניהו, "שאינה דואגת למצוקתם האמיתית של אזרחי המדינה". "במקום שדאגו למצוקת הדיור, ויוקר המחייה, הם נוקטים במדיניות הריסות הבתים וההסתה הממושכת כלפי האזרחים הערבים, כדי לעשות הון פוליטי", ציין.

"חברי הממשלה שלנו מתגאים בקביעת עובדות אלטרנטיביות: הם קובעים שאדם הוא מחבל של דעאש, ושתופת של שריפות היא 'אינתיפאדת הצתות'", אמרה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) במהלך ההפגנה. "הם לא עושים זאת מתוך בורות, הם בונים נרטיב של פחד, גזענות ושנאת האחר, באופן מכוון ומרושע, שמשרת את צרכיהם הפוליטיים. זה כואב לי מאוד, אבל לצערי זאת האמת – במדינת ישראל יש דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תל אביב, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנה נגד מדיניות הממשלה כלפי המגזר הערבי בתל אביב, פברואר 2017. דוברות ח"כ דב חנין, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בתל אביב, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות ח"כ דב חנין

בחודש שעבר נהרסו בתי היישוב הבדואי אום אל-חיראן לאחר 14 שנים של מאבקים משפטיים וציבוריים מצד תושבי הכפר כדי למנוע את פינוי לטובת הקמת היישוב חירן. עם יציאתו לדרך של מבצע הפינוי, פרצו אירועים אלימים שהובילו למותם של שוטר ישראלי ותושב המקום. ביישוב קלנסווה נהרסו 11 בתים לא חוקיים שנבנו בשטח פתוח, מחוץ לגבול התכנית המאושרת של העירייה, ובעקבות זאת התפטר ראש העיר עבד אל-בסט סלאמה.

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully