וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חסידי הרב ברלנד תוקפים רב אחר שיצא נגד מנהיגם הרוחני

4.2.2017 / 22:00

חסידי הרב הנושא עונש מאסר תועדו מסירים את טליתו של הרב משה קרמר, בועטים בשטריימל שלו ועוקרים את מנוע המזגן מביתו שבירושלים - ביום שבת. גורם בקהילתו של ברלנד: "מדובר בחמומי מוח, הרב גינה את המעשים"

ספק 500

כך ייעשה לרב שיצא נגד הרב אליעזר ברלנד: בתיעוד מלפני שבועיים המתפרסם היום (שבת) בוואלה! NEWS נראים חסידי "שובו בנים", הקהילה שבראשה עמד הרב, תוקפים את הרב משה קרמר, שנחשב לאחד הרבנים החשובים בחסידות ברסלב. בצילום ממצלמות האבטחה בשכונת מאה שערים שבירושלים, נראה אחד מחסידיו של ברלנד, הנושא עונש מאסר בגין עבירות מין, ניגש באמצעה של השבת לקרמר, מוריד ממנו את הטלית ובועט בשטריימל שחבש.

בקטע נוסף ממצלמות האבטחה הממוקמות מחוץ לביתו של קרמר תועדו שלושה חסידים, גם אם ככל הנראה חברי קהילת "שובו בנים", תולשים את מנוע המזגן של הבית באותה השבת. הם כיסו את פניהם באמצעות הטליתות שלהם.

עוד בנושא:
יידויי אבנים והצתת מכוניות: עימותים אלימים בשכונת מאה שערים
הרב ברלנד נידון ל-18 חודשי מאסר: "במשפט היהודי היו גוזרים סקילה"
מתלוננת נגד הרב ברלנד זועמת על העונש המקל: "בושה למדינה ולפרקליטות"

חסידי הרב ברלנד תקפו רב שיצא נגד מנהיגם הרוחני. ספק 500
רגע התקיפה כפי שתועד במצלמת האבטחה/ספק 500

הסיבה לתקיפה לכאורה היא דברים שכתב קרמר נגד ברלנד לפני כמה חודשים יחד עם רבנים נוספים בחסידות ברלנד. "אחרי שהוברר שהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד, ראש ומנהיג קהילת 'שובו בנים', תועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה, ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה, הננו לגלות דעתנו שאין לנו שום חלק ונחלה לאדם זה ולכל קהל מאמיניו ושומר נפדו ירחק ממנו ומסביבתו", כתבו הרבנים.

מאז התפרסמו הדברים, סבל הרב קרמר מהטרדות, אך חסידיו של ברלנד דווקא טענו כי מנהיגם הרוחני השוהה בכלא תקף את המעשים הללו. בהקלטה נשמע הרב ברלנד אומר כי הוא "מזועזע עד עמקי נשמתו" מהמעשים, ומוסיף: "לא יכולתי לישון בלילה אחרי ששמעתי את השמועות הנוראות האלה, שביזו את הרב הצדיק והקדוש הרב משה קרמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"לא יכולתי לישון בלילה אחרי ששמעתי". ברלנד/תצפית TPS, הלל מאיר

גורם ב"שובו בנים" מסר בתגובה: "לצערנו יש אנשים חמומי מוח גם במעגלים הרחוקים של 'שובו בנים', הפועלים באופן לא ראוי ולא הולם. מנהיג ישיבת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד גינה את המעשים ואף ביקש בתחילת השבוע להוציא מודעות מחאה נגד המעשה, הרבה לפני שהדבר הגיע לתקשורת. בניגוד לניסיון לתלות כל דבר בסכסוך הפנימי בברסלב, הרב ברלנד אסר על חסידיו במשך כל העשורים האחרונים שבהם ספגו השפלות ועלבונות על רקע היותם חוזרים בתשובה להגיב לאיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully