וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב פרסם סרטון שנתפס בפשיטה בתימן – שהתברר כתיעוד ישן

דובר בצבא מסר כי הסרטון הורד לאחר שהסתבר כי הוא בן תשע שנים והופק עוד בטרם הוקמה שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב. לדבריו, הגורם לטעות היה "חוסר זמן לניתוח ראוי" של החומר שנתפס. בפשיטה נהרג לוחם ב"אריות הים" וכן 14 מחבלי אל-קאעדה

צילום: טוויטר

הסרטון שפרסם צבא ארה"ב - ומחק

צבא ארצות הברית ממשיך במאמצי ההסברה לאחר המבצע הצבאי הכושל בתימן בתחילת השבוע. בניסיון להציג הישגים בעקבות הפשיטה על יעדי שלוחת אל-קאעדה במדינה, שבה נהרג לוחם ביחידת "אריות הים", פרסם הצבא אמש (שישי) סרטון של פעילי הארגון שנתפס לכאורה במהלכה. אולם, שעות ספורות אחרי שעלה הסרטון לאתר הפיקוד המרכזי הוא הורד, לאחר שנחשף כי מדובר בסרטון שצולם לפני תשע שנים והופץ בעבר ברשתות החברתיות. למעשה, הופק הסרטון עוד בטרם הוקמה שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב.

דובר מטעם הפיקוד המרכזי, קולונל ג'ון תומאס, מסר כי הסרטון הועלה לאתר בטעות בשל "חוסר זמן לנתחו כראוי". עוד מסר תומאס כי הסרטון, שהוצג תחילה כ"שלל חיוני" הורד מכיוון ש"לא רצינו ליצור תחושה שאנו מנסים להציג סרטון חדש כישן". הוא הדגיש כי לא הופעל לחץ מצד הבית הלבן לשחרר כל מידע בעקבות הפשיטה וכי ההחלטה לפרסם את הסרטון באתר הייתה של הפיקוד המרכזי בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
ארצות הברית הטילה סנקציות על איראן: "נמשיך להגיב בהתאם"
הדקירה במוזיאון הלובר בפריז: המחבל - מצרי בן 29 מאיחוד האמירויות
טראמפ: איראן משחקת באש, אני לא נחמד כמו אובמה

אדם ברקע גרפיטי בערבית נגד תקיפות מל"טים של ארה"ב, צנאע, תימן, נובמבר 2014. רויטרס
כתובת נגד המתקפות האמריקניות בתימן, חודש יולי האחרון/רויטרס

גורם נוסף בצבא אישר בשיחה עם רשת CNN כי גורמים מדיניים לא לחצו לשחרר את הסרטון. לדבריו, מדובר ביוזמה של יחידה מיוחדת הכפופה לפיקוד המרכזי שלוחמיה השתתפו בפשיטה, וחשו תסכול בעקבות סיקורה. עוד אמר הגורם כי הפנטגון אישר את היוזמה לאחר פנייה מקרב הפיקוד המרכזי.

לפי דובר מטעם הפנטגון, קפטן ג'ף דיוויס, על אף שמדובר בסרטון ישן, הוא עדיין בעל ערך. זאת, מכיוון שהוא "מציג את הארגון ואת כוונת אנשיו". דובר הפיקוד המרכזי, קולונל תומאס, אמר טרם פרסום הסרטון כי המידע שנתפס במהלך הפשיטה סיפק תובנות לגבי הנהגת שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב וכן לגבי אופן ההתקשרות בין פעיליה ופעולותיה לייצוא טרור למדינות אחרות.

בפשיטה שנערכה ביום ראשון השבוע במחוז אל-ביידה שבמרכז תימן נהרג לוחם "אריות הים" וויליאם אוואנס, בן 36, ושלושה חיילים אמריקנים נוספים נפצעו. 14 מחבלים נהרגו במהלך המבצע, ולדברי הפנטגון היו ביניהם גם בכירים בשלוחת אל-קאעדה במדינה. גורמים בתימן דיווחו על מספר גבוה יותר של הרוגים, בהם גם עשרה אזרחים, כולל נשים וילדים. אתמול הודה הצבא כי בפשיטה נהרגו "כלל הנראה גם אזרחים, בהם ילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully