וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "נתניהו וטראמפ ידונו בפגישתם בתהליך השלום - זו מטרתנו"

עמרי נחמיאס וטל שלו

3.2.2017 / 20:25

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, נשאל בתדרוך עיתונאים על ההודעה שנמסרה הלילה ממנה עלתה הסתייגות מבנייה בהתנחלויות. הוא חזר על עמדת הממשל לפיה הרחבתן לא מועילה והוסיף כי הנשיא האמריקני "מחויב לשלום"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

(נתניהו מכריז על הכוונה לבנות התנחלות חדשה למפוני עמונה, אתמול)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צפוי לדון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקידום המשא ומתן לשלום – כך עולה מדבריו של דובר הבית הלבן, שון ספייסר, הערב (שישי) בתדרוך עיתונאים. לאחר ההודעה שיצאה הלילה והביעה הסתייגות מבנייה מעבר לקו הירוק הבהיר הערב ספייסר כי הנשיא האמריקני וממשלו אמנם לא רואים בהרחבת ההתנחלויות מכשול לשלום, אך עמדתם היא כי הן אינן מסייעות בחתירה לשלום.

בתגובה לשאלה בנושא עמדתו של טראמפ לגבי פתרון שתי המדינות, השיב ספייסר כי "הנשיא מחויב לשלום. זו מטרתו ואני חושב שכשהוא ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו זה יהיה הנושא שבו הם ידונו". בהמשך נשאל על ההודעה שהתפרשה כהסתייגות מבנייה בהתנחלויות ואמר כי "ההצהרה ברורה. אנחנו לא מאמינים שההתנחלויות הקיימות מהוות מכשול לשלום, אבל הרחבה של התנחלויות חדשות מעבר לגבולותיהן הנוכחיים לא תהיה מועילה להתקדמות בעניין".

מוקדם יותר מסרו גורמים בלשכת נתניהו כי ראש הממשלה "ידון עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישתם ב-15 בפברואר בבית הלבן שבוושינגטון במגוון רחב של סוגיות, ובהן גם סוגיית ההתיישבות". זאת, בתגובה להודעת הבית הלבן שעליה נשאל ספייסר.

עוד בנושא:
ארצות הברית הטילה סנקציות על איראן: "נמשיך להגיב בהתאם"
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון שוחח עם בכירים ישראלים בוושינגטון
לקראת פינוי עמונה: נתניהו וליברמן אישרו 3,000 יחידות דיור בהתנחלויות

פועלי בניין מניחים יסודות לבתים חדשים במעלה אדומים, 24 בינואר 2017. AP
"לא מכשול לשלום". פועלים באתר בנייה במעלה אדומים, בשבוע שעבר/AP

בפתח ההודעה שנמסרה הלילה נכתב כי "רצונו של העם האמריקני לשלום בין ישראל לפלסטינים לא השתנה במשך 50 שנה". דבריו של ספייסר הערב חזרו במידה רבה על נוסח ההודעה לפיה "בזמן שאיננו מאמינים שקיום ההתנחלויות מהווה מכשול לשלום, בנייה של התנחלויות חדשות או הרחבה של ההתנחלויות הקיימות מעבר לגבולותיהן הנוכחיים עלולים שלא להיות מועילים להשגת מטרה זו". עוד נכתב בהודעה כי "ממשל טראמפ לא נוקט בעמדה רשמית בנוגע לפעילות ההתנחלויות ומצפה להמשך הדיונים בנושא, כולל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שיפגוש את הנשיא בהמשך החודש".

בריאיון לרשת ב' הבוקר אמר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, כי לא ניתן בשלב זה לומר אם ההודעה תשפיע על הבנייה בהתנחלויות. "אי אפשר להגיד כי מדובר בפניית פרסה של הממשל האמריקני, אך העניין נמצא לחלוטין בסדר היום שלהם", אמר. "לא תמיד נסכים על הכול".

אמש דווח ב"ג'רוזלם פוסט" כי הבית הלבן העביר לישראל אזהרה מפני צעדים חד-צדדיים, לאחר ההודעות השבוע על אישור בניית כ-5,500 יחידות דיור מעבר לקו הירוק. על פי הדיווח, גורם בכיר בממשל טראמפ אמר כי הנשיא מחויב להמשיך בקידום פתרון שתי המדינות. עוד אמר הבכיר כי הבית הלבן לא עודכן על החלטתו של נתניהו לאשר את בניית אלפי יחידות הדיור החדשות ביהודה ושומרון.

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
"לא תמיד נסכים על הכול". נתניהו וטראמפ בפגישתם בספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully