וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ גינה את רוסיה: "אחראית להסלמה באוקראינה"

בהופעתה הראשונה במועצת הביטחון, תקפה שגרירת ארה"ב את מוסקבה והבהירה כי הסנקציות הקשורות לסיפוח קרים לא יוסרו עד להשבת חצי האי לאוקראינה. מנגד, משרד האוצר הקל בעיצומים הקשורים למתקפות הסייבר

צילום: מתוך הטווויטר של WorldOnAlert, Ua Position, עריכה: שניר דבוש

שגרירת ארצות הברית באו"ם האשימה אתמול (חמישי) את רוסיה בהסלמה בלחימה במזחר אוקראינה והזהירה כי הסנקציות שהטילה וושינגטון על מוסקבה בשל סיועה לבדלנים לא יוסרו עד שהיא תשיב את חצי האי קרים. דבריה של ניקי היילי, שהייתה זו הופעתה הראשונה במועצת הביטחון, דומים לקו שנקט הממשל הקודם. הם אף עומדים בניגוד לציפיות של גורמים מסוימים שהנשיא דונלד טראמפ, שהביע נכונות לשיקום היחסים עם ולדימיר פוטין, יבטל במהירות את העיצומים על הקרמלין.

אתמול הודיע משרד האוצר בוושינגטון כי הוא יאפשר לחברות אמריקניות לעשות עסקאות מסוימות עם שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB). זאת על אף הסנקציות שהטיל עליו הנשיא הקודם ברק אובמה בשל מתקפות הסייבר נגד המפלגה הדמוקרטית במהלך הבחירות האחרונות לנשיאות. עם זאת, בבית הלבן מיהרו להבהיר כי אין מדובר בשינוי מדיניות, אלא בהליך מנהלי רגיל. הסנקציות הללו נפרדות מאלו שהוטלו על רוסיה בגין מעורבותה באוקראינה.

חיילים אוקראינים בוחנים נכתש שנוצר מהפגזה באזור אבדיבקה, 31 בינואר 2017. AP
חיילים אוקראינים במכתש שנוצר מהפגזת הבדלנים/AP

במהלך השבוע האחרון מתנהלים קרבות עזים בין צבא אוקראינה לבדלנים הפרו-רוסים, חרף הסכם הפסקת האש שנחתם לפני שנתיים. מאז הוא הופר פעמים רבות, אך סבב האלימות האחרון הוא מהקשים ביותר שחווה האזור בתקופה האחרונה. בקייב מאשימים את המורדים בפתיחת המתקפה לכיבוש העיירה החשובה אבדיבקה. עשרות חיילים, מורדים ואזרחים נפגעו.

"אני רואה בכך דבר מצער שבהופעתי הראשונה כאן אני מוכרחה לגנות את הפעולות האגרסיביות של רוסיה", אמרה היילי. "זאת לא צריך להיות כך. אנחנו רוצים לשפר את היחסים עם רוסיה, אך המצב העגום במזרח אוקראינה דורש גינוי ברור ותקיף לפעולותיה של רוסיה". היא הבהירה כי "מזרח אוקראינה הוא לא החלק היחיד במדינה שממשיך לסבול מרוסיה. האו"ם ממשי לגנות ולקרוא לסוף הכיבוש הרוסי בקרים. הסנקציות הקשורות לא יוסרו עד שחצי האי יחזור לאוקראינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully