וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיקטטור המזמר: מסע הבחירות הלא שגרתי של נשיא טורקמניסטן

גורבנגולי ברדימוחמדוב צפוי לזכות בבחירות הקרובות ברוב מוחץ, אולם הוא מסרב לוותר על מסע בחירות כהלכתו. משירים של ג'סטין טימברלייק, דרך אימון מתוקשר בחדר הכושר, ועד לשיר שכתב בעצמו: רגעיו הגדולים של השליט האכזר

צילום: ערוץ היו-טיוב של TurkmenDissidentTV, עריכה: יוסי אלטר

נשיא טורקמניסטן גורבנגולי ברדימוחמדוב, ששולט במדינה המרכז אסייתית ביד רמה בעשור האחרון, לא צפוי לאתגר של ממש בבחירות הקרובות לנשיאות בסוף החודש. עם זאת, נראה כי השליט בן ה-59 אינו מוכן לוותר על מסע בחירות כהלכתו. כך, למשל, ברדימוחמדוב חביב המצלמות תועד בחדר הכושר, כשהוא מפגין לראווה את יכולותיו הפיזיות בחליפת טרנינג ירוקה.

הוא משתתף תכופות – ומנצח – במרוצי אופניים, מכוניות וסוסים, והשבוע תועד ברדימוחמדוב מופיע בפני קבוצת עובדים בשיר שככל הנראה כתב בעצמו, תוך שהוא מלווה את עצמו בגיטרה. בתיעוד האירוע החגיגי, נראים הצופים מוחאים כפיים, לרוב לפי הקצב, ומחייכים בהנאה נוכח שירו המרגש של נשיאם.

עוד בוואלה! NEWS:
שנתיים אחרי שנטען שהורעל: פעיל אופוזיציה רוסי שוב בתרדמת
נשיא הפיליפינים מכניס את הצבא למאבק בסמים: "מוכן להרוג עוד"
היעלמותו המסתורית של המיליארדר הסיני שמדאיגה את הונג קונג

נשיא טורקמניסטן גורבנגולי ברדימוחמדוב בחדר הכושר, ינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
חשף לאחרונה פסל זהב בדמותו. ברדימוחמדוב בחדר הכושר/צילום מסך, טוויטר
נשיא טורקמניסטן גורבנגולי ברדימוחמדוב בחדר הכושר, ינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
מודל לחיקוי? ברדימוחמדוב בחדר הכושר/צילום מסך, טוויטר

אין זו ההופעה המוזיקלית הראשונה של ברדימוחמדוב, על פי הדיווח בעיתון הבריטי "גרדיאן". לאחרונה הוא הופיע במשדר מיוחד של הטלוויזיה הממלכתית, בחליפת קרדיגן אדומה ועניבה, כשהוא מתקלט – ומשלב את שירו של ג'סטין טימברלייק "Can't Stop the Feeling" במיקס שלצליליו רקדו על הבמה כמה נערים. בקהל, מלבד מכובדי המדינה, היו גם כמה אנשים בתחפושת תרנגול ענק, ששלהבו את הצופים.

ברדימוחמדוב, רופא שיניים לשעבר, היה שר הבריאות בממשל של קודמו, ספרמורט ניאזוב, שאחד מצעדיו הזכורים ביותר היה קריאת חודשי השנה על שמו ועל שם אמו. הוא גם הקים פסל זהב בדמותו, שתוכנן כך שיסתובב ויפנה תמיד אל השמש. לאחר מות ניאזוב, ברדימוחמדוב הורה על שורת צעדים ליברליים, אולם עם הזמן שינה כיוון וטיפח את פולחן האישיות שלו.

כעת, נחשבת טורקמניסטן למדינה השנייה המבודדת ביותר בעולם, לאחר קוריאה הצפונית, ואין בה תקשורת חופשית כלל. בשנת 2015 נחשף בבירה אשגבט פסל בדמותו של ברדימוחמדוב רוכב על סוס, מכוסה בזהב 24 קראט. לאחרונה, שונתה החוקה במדינה כך שהוסרה כל הגבלת גיל לנשיא. כמו כן, כהונת הנשיא הוארכה לשבע שנים, במקום חמש, אולם אין כל הגבלה על מספר הכהונות המותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully