וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך המדיניות של ממשלת בריטניה: "נפעל ליציאה חלקה מהאיחוד"

יום לאחר שהפרלמנט אישר לראשת הממשלה תרזה מיי לפתוח במגעים הרשמיים מול מדינות אירופה, הציג השר הממונה על המו"מ את תכנית הממשלה, לפיה שינויים רבים יקרו "בשלבים". האופוזיציה: "המסמך לא אומר כלום"

עריכה: יוסי אלטר

יום לאחר שהבית התחתון של הפרלמנט הבריטי אישר לממשלה לפתוח במשא ומתן עם האיחוד האירופי בנוגע ליציאת הממלכה מהארגון, ממשלת בריטניה פרסמה אתמול (חמישי) את מסמך המדיניות הרשמי בנוגע לחזון ה"ברקזיט". המסמך האסטרטגי הוא המפורט ביותר שפרסמה לונדון עד כה בנוגע לאופי המגעים עם האיחוד האירופי, אולם הוא משאיר שאלות רבות בנוגע לעתיד היחסים ללא מענה.

השר הבריטי הממונה על תהליך עזיבת האיחוד האירופי, דייוויד דייוויס, אמר היום למחוקקים כי בריטניה תפעל למען "שותפות חדשה חיובית ומועילה", שתפעל לדבריו "לטובת שני הצדדים". המסמך בן 75 העמודים מתייחס לסוגיות של סחר, הגירה ומדיניות חוץ, כמו גם למגעים עצמם. בין היתר, צוין כי הממשלה תשאף ל"יציאה חלקה ומסודרת", ובמסגרת זאת שינויים רבים יקרו "בשלבים".

עוד בוואלה! NEWS:
בריטניה: הפרלמנט אישר את השלב הראשון ביישום הברקזיט
דיווח: קמרון ניסה להביא לפיטוריו של עורך עיתון שתמך בברקזיט
בריטניה: הממשלה תצטרך את אישור הפרלמנט כדי להתחיל בברקזיט

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי יוצאת מדאונינג 10, לונדון, 1 בפברואר 2017. רויטרס
"המחסור בפרטים מעורר דאגה חמורה". מיי/רויטרס

המסמך מבהיר כי ממשלתה של תרזה מיי דורשת להפעיל את סעיף 50 באמנת ליסבון, שעל בסיסה נוסד האיחוד האירופי, עד לסוף חודש מרץ, על מנת לעמוד בתאריך היעד שקבעה לעצמה לונדון. מסמך המדיניות מציין כי "אין זה באינטרסים של אף צד להגיע לקצה צוק עבור עסקים, או לאיים על היציבות", ומוסיף כי הממשלה תרצה "להגיע להסכם כולל לגבי השותפות שלנו" בסיום התהליך – כלומר, הממשלה הבריטית מכירה באפשרות שבה לא יגיעו הצדדים להסכם.

בנוגע ליחסי המסחר עם האיחוד, בריטניה מעוניינת במעבר "חלק" להסכם סחר חדש, לאחר היציאה מהשוק האירופי. לדברי השר דייוויס, המטרה היא "סחר חופשי וחלק ככל הניתן בטובין ובשירותים". עם זאת, המסמך לא מפרט מעבר לכך, וגורמי ממשל השתמשו בניסוח דומה, שהותיר רבים במגזר העסקי עם חששות לגבי תוצאות ההסכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מסמך מדיניות ברקזיט של ממשלת בריטניה, לונדון, 2 בפברואר 2017. רויטרס
מסמך המדיניות הרשמי, מוצג בפתח בניין הפרלמנט בלונדון/רויטרס

בנוגע להגירה, המסמך מספק מעט מאוד מידע. "אנחנו בוחנים בדקדוק רב את האפשרויות שעומדות בפנינו", צוין. עם זאת, הממשלה הבהירה כי בכוונתה לאפשר לכשלושה מיליון אזרחי מדינות האיחוד החיים בבריטניה להישאר בממלכה, בתנאי שמדינות אירופה יאפשרו לבריטים החיים בשטחן להישאר באופן חוקי. בנוסף לכך, בריטניה מתכוונת לשמור על "שיתוף פעולה צמוד בנושאים מרכזיים כמו ביטחון, מדיניות חוץ, מדע וטכנולוגיה".

דובר מפלגת הלייבור לענייני "ברקזיט", קייר סטרמר, טען לאחר פרסום המסמך כי הוא "אומר כלום". לדבריו, "במשך חודשים ארוכים קראנו לפרסום התכנית, ועכשיו יש תכנית רשמית ומאוחר מדי להעלות שאלות חשובות. זה בלתי מתקבל על הדעת". מלקולם בר, כלכלן בבנק ההשקעות JP Morgan, טען כי "שטחיות הניתוח והמחסור בפירוט מעוררים דאגה חמורה".

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully