וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נפגש עם מלך ירדן: "נגביר מאמצים בסכסוך הישראלי-פלסטיני"

המלך עבדאללה הוא המנהיג הזר השני שמגיע לוושינגטון מאז כניסת טראמפ לבית הלבן. בתום סבב פגישות עם בכירי הממשל בנוגע למאבק בדאעש אמר הנשיא האמריקני: "העולם בצרות, אבל נסדר את זה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש היום (חמישי) עם מלך ירדן עבדאללה השני, בפתח "ארוחת התפילה" השנתית בוושינגטון. מהבית הלבן נמסר כי לשניים הייתה הבוקר "שיחה טובה". בהמשך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית של ירדן כי השניים "הסכימו על חשיבות הקשרים האסטרטגיים בין שתי המדינות, ועל הצורך בשיתוף פעולה במאבק בטרור". כמו כן, הם "הסכימו על החשיבות שבקידום שלום וביטחון עבור העם הסורי, ועל הצורך בהגברת המאמצים למציאת פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

בדברים שנשא במהלך ארוחת הבוקר הרשמית, אמר טראמפ כי ממשלו "יפתח מערכת על מנת להבטיח כי מי שמגיע למדינה אוהב אותנו ואת הערכים שלנו". לדבריו, "העולם בצרות, אבל אנחנו הולכים לסדר את זה. הטרור הקיצוני הוא איום קיומי לחופש הדת. חייבים לעצור אותו – והוא ייעצר. זה אולי לא יהיה יפה לכמה זמן, אבל הוא ייעצר לבסוף".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: איראן תחת אזהרה רשמית, אובמה הציל אותה מקריסה
ירי צלפים, מוקשים וחוסר במודיעין: כך נכשל המבצע הראשון של טראמפ
"טראמפ אמר לנשיא מקסיקו - אם לא תטפלו בבחורים הרעים, נשלח כוחות"

דונלד טראמפ ב"ארוחת התפילה" השנתית, וושינגטון, 2 בפברואר 2017. רויטרס
"הטרור הקיצוני הוא איום קיומי לחופש הדת". טראמפ, היום/רויטרס
מלך ירדן עבדאללה בפגישה עם שר ההגנה ג'יימס מאטיס, וושינגטון, 31 בינואר 2017. AP
המנהיג הערבי הראשון להיפגש עם ממשל טראמפ. המלך עבדאללה עם שר ההגנה מאטיס, השבוע/AP

המלך עבדאללה, שהגיע לוושינגטון עם רעייתו המלכה ראניה, הוא המנהיג הערבי הראשון איתו שנועד עם טראמפ ועם בכירי הממשל האמריקני החדש. בימים האחרונים נפגש עבדאללה עם סגנו של טראמפ, מייק פנס, עם מנהיגי בית הנבחרים ועם חברי ועדת הסנאט ליחסי חוץ.

הדיונים בין עבדאללה לבכירי הממשל האמריקני התרכזו בעיקר סביב המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). המלך הירדני חולק את עמדתו של הנשיא טראמפ בנושא, לפיה יש בראש ובראשונה לפעול על מנת לחסל את הארגון האסלאמיסטי. ירדן היא בין המדינות הערביות הספורות שמשתתפות, לצד מדינות המפרץ הפרסי, בקואליציה האווירית הבינלאומית בהובלת וושינגטון, נגד דאעש בעיראק ובסוריה.

לפני כשבוע נפגש המלך עבדאללה במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהודה לעמיתו הירדני על תמיכתו במאמצים הבינלאומיים להשבת הסדר במלחמה בסוריה. פוטין התייחס לשיחות השלום בעניין סוריה שנערכו בחודש שעבר באסטנה, בירת קזחסטן, ועבדאללה טען כי לרוסיה תפקיד מרכזי בפתרון המשבר בסוריה.

עבדאללה מלך ירדן בפגישה עם ועדת יחסי החוץ של הסנאט, וושינגטון, 1 בפברואר 2017. רויטרס
עבדאללה והמלכה ראניה בפגישה עם הסנאטור בוב קורקר ורוב מננדז, מהמתנגדים הבולטים להסכם הגרעין עם איראן/רויטרס
המלך עבדאללה עם שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון, וושינגטון, 2 בפברואר 2017. רויטרס
ישלבו ידיים במאבק בדאעש? עבדאללה ושר החוץ רקס טילרסון, היום/רויטרס

הפגישה בין השניים מגיעה גם על רקע הסערה הציבורית בארצות הברית וברחבי העולם בנוגע לצו הנשיאותי שעליו חתם טראמפ בסוף השבוע, במסגרתו הוגבלה הכניסה למדינה משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי, בהן עיראק וסוריה, שכנותיה של ירדן. לאחר הפגישה עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, שסירבה לגנות את הצו, עבדאללה הוא המנהיג הזר השני שנפגש עם טראמפ לאחר כניסתו לבית הלבן, אולם לא דווח על תגובה מצדו לצו השנוי במחלוקת.

בעוד פחות משבועיים צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש גם כן עם הנשיא טראמפ בוושינגטון. דובר הבית הלבן שון ספייסר מסר כי הפגישה בין שני המנהיגים מתוכננת ל-15 בפברואר, ובמהלכה ידונו השניים ב"מגוון סוגיות ביטחוניות.יחסינו עם הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון היא הכרחית לביטחון של שתי המדינות", אמר דובר הבית הלבן בתדרוך לכתבים. "הנשיא מצפה לדון עם ראש הממשלה בהמשך שיתוף הפעולה האסטרטגי, הטכנולוגי, הצבאי והמודיעיני".

(עדכון ראשון: 17:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully