וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי צלפים, מוקשים וחוסר במודיעין: כך נכשל המבצע הראשון של טראמפ

2.2.2017 / 12:25

גורמים צבאיים אמרו כי הנשיא אישר את המבצע בתימן - שתוכנן בתקופת אובמה אך הוקפא עד לאיסוף מודיעין טוב יותר - מבלי שהיה לכוחות חיפוי קרקעי או תכנית חלופית. הם נתקלו בכוח גדול של אל-קאעדה, ואחד החיילים נהרג

עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר את המבצע החשאי הראשון שלו מבלי שהיה בידיו מספיק מודיעין, חיפוי קרקעי או תכנית חלופית – כך מסרו הלילה (חמישי) גורמי צבא אמריקניים. כתוצאה מכך, הסבירו, הכוח של יחידת העלית נחת בבסיס מתוגבר של אל-קאעדה בתימן ונתקל בירי צלפים, במוקשים ובכוח גדול יותר של חמושים. .

בתקרית נהרג וויליאם אוואנס, בן 36 ולוחם ביחידת "אריות הים", ועוד שלושה חיילים נפצעו. שרידיו הושבו אתמול לארצות הברית, וטראמפ חלק עמו כבוד אחרון בביקורו בבסיס חיל אוויר בדלוואר, שם נחת הארון. לפי הפנטגון, בין 14 המחבלים שנהרגו היו גם גורמים בכירים בארגון. בתימן דיווחו על מספר גבוה יותר של הרוגים, בהם גם אזרחים רבים. אחת מהן הייתה בתו של אנוואר אל-אלווקי, אזרח ארצות הברית שהפך לבכיר בארגון בתימן וחוסל ב-2011.

הלילה הודיע הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית, שהיה אחראי על המבצע בתימן, כי צוות החקירה לתקרית קבע כי ככל הנראה היו אזרחים, בהם גם ילדים, שנהרגו במהלך הפעולה. דובר הפיקוד המרכזי קולונל ג'ון תומאס אמר בתגובה לטענות הגורמים הצבאיים כי "אנו מבקשים אישור לצאת למבצע רק כשאנחנו סבורים שיש סיכוי להצליח בו".

לקריאה נוספת על המבצע בתימן
ביקור פתע: טראמפ הגיע לקבל את ארונו של חייל שנהרג בתימן
במלחמתה של ארה"ב בטרור, ילדים של בכירי אל-קאעדה הופכים למטרה
מבצע קרקעי ראשון של טראמפ: פעילי אל-קאעדה חוסלו בתימן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובתו איוונקה ממריאים מהבית הלבן, 1 בפברואר 2017. GettyImages
ביקורת על המבצע מתוך הצבא. טראמפ ובתו איוונקה, אתמול/GettyImages

לדברי תומאס, "בכל מבצע שמשלב כוחות קרקעיים יש סיכונים ברורים". לפי הגורמים, החייל האמריקני נהרג לצד 15 נשים וילדים מקומיים כתוצאה "מחילופי אש אכזריים" שהתנהלו בין הצדדים. לפי דובר הפנטגון ג'ף דייוויס, חלק מהנשים ירו לעבור הכוחות האמריקניים.

יחידת העלית לא תפסה שום חמושים או שבויים אחרים, אך דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר אתמול כי הפשיטה הייתה מוצלחת. "הידיעה שחיסלנו בערך 14 לוחמי אל-קאעדה ואספנו מידע מודיעני עצום, שיסייע למנוע מתקפות טרור על אדמת ארצות הברית, היא משהו שאני חושב שכל חייל יקבל, זאת הסיבה שהם הצטרפו לצבא", אמר. לפי אל-קאעדה, בכיר הארגון עבד א-ראוף א-דהאב, ועוד פעלים נוספים בשלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב חוסלו בפשיטה.

אחד משלושת הגורמים האמריקניים אמר כי המידע המודיעיני שנאסף מהקרקע על המתחם של אל-קאעדה היה "לכל היותר מינימלי". הוא הוסיף כי "ההחלטה של ממשל אובמה הייתה להשאיר את אישור המבצע לממשל החדש כדי שניתן יהיה לאסוף מודיעין טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully