וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לנקות את עברה, פולין פרסמה רשימה של כל מי ששירת באושוויץ

המכון לזיכרון לאומי העלה לאתרו מאגר המכיל כ-9,000 שמות של קצינים נאצים ושומרים ששירתו במחנה ההשמדה. זאת בין היתר כדי להוכיח שרובם היו גרמנים. זה עשוי לסייע לרשויות בגרמניה, הרודפות אחרי אחרוני המעורבים בפשעי הנאצים

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(ביקור של האפיפיור באושוויץ, בשנה שעברה)

פולין פרסמה רשימה מקיפה של כל מי ששירת במחנה ההשמדה אושוויץ במהלך מלחמת העולם השנייה. כ-9,000 שמות, רובם של גרמנים, נכללים בקובץ שהועלה לאתר המכון לזיכרון לאומי והוא נחשב למקיף ביותר שפורסם עד היום. לחלק מהשומרים והקצינים הנאצים ששמותיהם מופיעים במאגר הוצמדו גם תמונות, לצד שמותיהם, מקום ותאריך לידתם, ארץ מוצאם ושירותם הצבאי.

הממשלה השמרנית בוורשה משקיעה מאמצים רבים על מנת לנקות את עברה של המדינה ומטילה את מרב האחריות על השואה והפשעים שבוצעו על אדמתה במהלך מלחמת העולם השנייה על גרמניה. פולין סבורה כי המאגר יוכל לחזק את טענותיה ולפיהן מחנה ההשמדה אינו הופעל בידיה. המידע נאסף על ידי פולין, גרמניה, אוסטריה וארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
רופאים ושדרנים בשירות הנאצים: מרדף אחרון אחרי אנשי האס-אס
"שנאה היא חסרת מעצורים": בעולם מציינים את יום הזיכרון לשואה
מזכירתו של גבלס ואחת משרידי המשטר הנאצי מתה בגיל 106

מעשה "קונדס" בבלגיה: אלמונים השתלטו על מערכת הכריזה ברכבת וביקשו מהיהודים לרדת באושוויץ. רויטרס
כמיליון בני אדם, רובם יהודים, נרצחו באושוויץ/רויטרס

כמיליון בני אדם, רובם יהודים, הושמדו במחנה ההשמדה במהלך מלחמת העולם השנייה. גם פולנים, צוענים ואסירים פוליטיים היו בין הנספים באושוויץ. הוא שוחרר על ידי הצבא האדום ב-27 בינואר 1945, ותאריך זה נקבע כיום הזיכרון הבינלאומי לשואה.

ראש המכון הלאומי ירוסלאב שארק אמר כי הוא מקווה שהמאגר החדש יסייע במאמצים לשנות את התדמית של אושוויץ, שנתפס כמחנה פולני. בוורשה טוענים כי זה נובע מחוסר הבנה של המצב הגיאופוליטי שלהם. שארק הוסיף כי המכון מקווה להשלים רשימה דומה ממחנות נאציים אחרים שפעלו על אדמת פולין. לדבריו, "מאגר המידע הוא כלי למלחמה בשקרים. אנחנו לא מביעים כאן עמדה, אלא רק מציגים עובדות ברורות".

צייד הנאצים אפרים זורוף אמר כי פרסום השמות הוא "צעד חשוב והדבר הנכון לעשות". הוא הוסיף כי ייתכן שהמאגר יאפשר לרשויות בגרמניה, המנסות להעמיד לדין את אחרוני המעורבים בפשעי הנאצים שעדיין נותרו בחיים, לגלות אם ישנם שמות שאותם הם לא הכירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully