וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הפרלמנט אישר את השלב הראשון ביישום הברקזיט

הצעת החוק שתאפשר לראשת הממשלה מיי להתחיל במו"מ לפרישה מהאיחוד אושרה ברוב גדול של 498 תומכים. עם זאת, המפלגה הסקוטית ומורדים בלייבור התנגדו למהלך. השלב יעלה לדיונים בפרלמנט בשבוע הבא

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הפרלמנט הבריטי אישר אמש (רביעי) את השלב הראשון בהצעת החוק שתאפשר לראשת הממשלה תרזה מיי לפתוח בשיחות הישירות עם האיחוד האירופי על פרישת הממלכה. המחוקקים נדרשו להעביר חוק שיקנה לממשלה סמכות להפעיל את סעיף 50 באמנת ליסבון, שעליה מושתת האיחוד, בעקבות פסיקת בית המשפט העליון. הממשלה הבטיחה להפעיל את הסעיף עד סוף מרץ.

498 חברי פרלמנט, בהם בכירי הנהגת מפלגת הלייבור שבאופוזיציה, הצביעו בתום יומיים ש דיונים בעד הברקזיט, בעוד ש-114 מחוקקים התנגדו. בין אלו שניסו לעצור את תהליך הפרישה היו חברי המפלגה הלאומית הסקוטית, חברי המפלגה הוולשית ועוד 47 חברי לייבור. הצעת החוק התמציתית לא פיראה דבר מלבד הרשות שמעניק הפרלמנט לממשלה לפתוח במשא ומתן. התכנית המפורטת אמורה להתפרסם רק היום.

עוד בוואלה! NEWS:
בריטניה: הממשלה תצטרך את אישור הפרלמנט כדי להתחיל בברקזיט
ראש ממשלת בריטניה הציגה את תכנית הברקזיט: "ההסכם יובא לפרלמנט"
השמיים לא נפלו: האירועים שזעזעו את העולם - אך רק לכמה ימים

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי יוצאת מדאונינג 10, לונדון, 1 בפברואר 2017. רויטרס
מיי, הבוקר ביציאה ממעונה הרשמי בדאונינג 10/רויטרס

השלב הבא בהעברת החוק יתחיל בשבוע הבא, אז תיבחן לעומק התכנית שתצטרך לקבל אישור נוסף בפרלמנט ואת אישור בית הלורדים. מתנגדי הברקזיט עשויים לנסות ולשבש את ההליך, בין היתר באמצעות פיליבסטר או הגשת תיקונים רבים.

הנציג הבריטי לשעבר באיחוד האירופי איוון רוג'רס הזהיר אתמול כי תהליך הפרישה יהיה ארוך ומייגע. רוג'רס התפטר מתפקידו בתחילת החודש, לאחר שהזהיר כי התהליך כולו ייקח כעשור, ויכלול "משא ומתן בקנה מידה שאנחנו לא מכירים".

בסוף השבוע ייפגשו במלטה מנהיגי 27 המדינות הנותרות באיחוד האירופי לשיחות לא רשמיות על הליך הפרישה. בין היתר, מנהיגי המדינות צפויים לדון בתשלום שתידרש בריטניה להעביר לאיחוד , ככל הנראה בין 40 ל-60 מיליארד אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully