וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאה שקל למי שיסרב פקודה": פעילי ימין מפעילים לחץ על הכוחות

1.2.2017 / 13:24

אחד משוטרי משמר הגבול, שלמד עם כמה מהמפונים בתיכון, לא היה מסוגל להשתתף בפינוי והורחק מהמקום על ידי מפקדיו. עשרות פעילי ימין שהיו במקום חיבקו אותו. עימותים התפתחו בין הכוחות לבין התושבים, שממשיכים להתבצר בבתיהם

צילום: שלומי גבאי ורוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

שוטר משמר הגבול שהשתתף בפינוי המאחז עמונה שהחל הבוקר (רביעי) סירב פקודה – וזכה לחיבוקים מהמון הפעילים. במהלך עימותים קשים בין מפגינים ותושבי המאחז לבין כוחות המשטרה, התרחק השוטר מהזירה וסירב להמשיך בפינוי התושבים. השוטר למד בתיכון עם כמה מהמפונים, ואמר כי אינו מסוגל לבצע המשימה. בתגובה, מפקדיו הרחיקו אותו מהזירה.

עשרות פעילים חוסמים בגופם ומתעמתים עם כוחות הביטחון שנכנסו לתחומי המאחז ומתקדמים לכיוון הבתים שם מתבצרים תושבים ופעילים. כ-200 מתושבי המאחז קשרו עצמם למבנה בית הכנסת של עמונה, וחלק מהפעילים מנסים לחסום בגופם דחפור שהועלה אל ההר. שוטר מג"ב נפגע מיידויי אבנים ומפונה מן המקום לקבלת טיפול רפואי.

עוד בוואלה! NEWS:
החל פינוי עמונה: פעילים מתעמתים עם הכוחות שנכנסים למאחז
מאות מבוצרים בבית הכנסת בעמונה - אחרים רקדו: "עוד נחזור לכאן"
סמוטריץ' בעמונה: "פינוי כואב כמו אונס אישה - וזה אונס ברוטלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעיל מציע כסף לשוטרים שיסרבו פקודה, היום./מערכת וואלה!, צילום מסך
עימותים בין שוטרים למתנגדי הפינוי של המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
עימותים קשים התפתחו בין כוחות הביטחון למפגינים/נועם מושקוביץ

בעוד כוחות המשטרה מתקדמים לעבר עמונה, חלק מהפעילים הקימו מחסומים מאולתרים בדרכים ויידו אבנים לעבר הכוח המתקדם. הדלתות ננעלו, והפתח נסגר בקרשים. דוברות המשטרה מסרה כי כמה שוטרים נזקקו לטיפול רפואי בעקבות פגיעה מצד הפעילים, שגרמה להם לצריבות בעיניים.

על פי ארגון "חוננו", לפחות שלושה נעצרו בעימותים - קטין כבן 17 עוכב בעמונה בחשד להפרת צו אלוף; בגיר נוסף נעצר בעפרה, גם הוא בחשד להפרת צו אלוף; מעיר כבן 19 נעצר גם הוא בעמונה. מהארגון נמסר כי עדי ראייה דיווחו על אל אלימות שוטרים קשה שהופעלה כלפי בן ה-19 במהלך מעצרו.

תושבי המאחז המתבצרים בבתיהם מעידים כי לא יתפנו מרצון, ורק בכוח יפנו את הבתים. במקביל, דיווחים מתקבלים בקרב צעירי עמונה על מו"מ ומגעים המתנהלים בין המשפחות למשטרה, על פינוי בהסכמה. "משטרת ישראל נוהגת באיפוק, עם זאת, לא ניתן לאנרכיסטים הנמצאים בעמונה לנצל לרעה את האיפוק הזה", נמסר מהמשטרה. "ככל שתופעל כנגד השוטרים אלימות אנו נפעל בהתאם".

עימותים בין שוטרים למתנגדי הפינוי של המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
עימותים קשים התפתחו בין כוחות הביטחון למפגינים/נועם מושקוביץ

יו"ר מטה מאבק התושבים, אביחי בוארון, אמר מוקדם יותר לוואלה! NEWS כי "אנחנו שואפים לאפס אלימות ומקסימום מחאה אזרחית צודקת, עממית, דמוקרטית. נכון להשמיע את הזעקה, אנשים נעקרים מביתם, בתים נמחקים". לדבריו, "עם ישראל צריך לכעוס על הדבר הזה. הכאב הוא אדיר, יש פה הרבה מאוד בני נוער, כ-1,500, שבאו לעמוד בצידנו וצועקים את הצעקה הזו. זה נוער אידאליסטי".

מאות כוחות משטרה הגיעו היום למאחז, כשהם אינם חמושים והתמודדו עם עשרות פעילים שמיידים אבנים לעברם. "משטרת ישראל מצפה מהמתיישבים להמשיך לגלות אחריות ולרסן גורמים לא מקומיים ולא לאפשר אלימות נגד כוחות הביטחון", נמסר בהודעת המשטרה מהבוקר.

כרוז היישוב חילק במהלך היום הוראות לתושבים. תחילה קרא להם למחות ובהמשך הזהיר אותם מכניסת הכוחות. במשטרה מצפים מהתושבים לרדת על פי הסיכום בדרכי שלום וללא התנגדות, כפי שהתחייבו. אם לא יעשו זאת, ייאלצו הכוחות לנקוט פינוי כפוי. מוקדם יותר ניסו פעילים למנוע כניסת כוחות ביטחון נוספים, ועשו זאת באמצעות שפיכת שמן, הנחת מסמרים והבערת צמיגים על הכבישים וכן יידוי אבנים לעבר הכוחות.

נערים מתבצרים בבית במאחז עמונה בעת פינויו על ידי המשטרה, 1 בפברואר 2017. שלומי גבאי
תושבי עמונה מתבצרים בבתיהם, היום/שלומי גבאי
עימותים בין שוטרים למתנגדי הפינוי של המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
תושבי עמונה, היום/נועם מושקוביץ
עימותים בין שוטרים למתנגדי הפינוי של המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
תושבי עמונה, היום/נועם מושקוביץ
מתנגדי פינוי המאחז עמונה מתבצרים בבתים ומבצרים את כבישי הגישה, 1 בפברואר 2017. רויטרס
השוטרים הגיעו לא חמושים. עמונה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully