וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון מפתיע: "לא אתמודד על נשיאות קוריאה הדרומית"

מזכ"ל האו"ם, ששב למדינתו לפני פחות מחודש, הכריז בפני המחוקקים בסיאול כי יוותר על המרוץ לנשיאות, לאחר הדחת הנשיאה המעורבת בשחיתות ובצל טענות לשחיתות מצדו. "אוותר על שאיפתי הטהורה להביא שינוי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מזכ"ל האו"ם לשעבר בן קי מון הכריז היום (רביעי) כי לא יתמודד על נשיאות קוריאה הדרומית – כך דווח בסוכנות הידיעות הקוריאנית "יונהאפ". בהצהרה מפתיעה בפני האסיפה הלאומית, אמר באן: "אני אוותר על שאיפתי הטהורה להביא שינוי בפוליטיקה תחת הנהגתי ולאחד את המדינה". לדבריו, בהתייחסות למערכת הפוליטית במדינתו, "אני מתוסכל מהגישות האנוכיות ומהאינטרסים הצרים, והגעתי למסקנה שזה חסר משמעות להתקדם הלאה בסביבה הזאת".

מזכ"ל האו"ם היוצר שב לקוריאה הדרומית לפני פחות מחודש, לאחר עשר שנים באו"ם. הוא היה צפוי להתמודד על נשיאות מדינתו, על רקע הדחתה של הנשיאה פארק גון-הייה בשל טענות לשחיתות. עם זאת, גם שמו של באן עצמו נקשר בטענות לשחיתות במהלך כהונתו כשר החוץ הקוריאני, וכמה מקרובי משפחתו מעורבים בפרשות שחיתות פוליטית נוספות. הוא הכחיש את הטענות נגדו.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הודיע על מינוי שופט שמרן לעליון: "עמדתי בהתחייבותי"
"הרצון לחיים הוא המקור לכוחנו": אסד מזים את השמועות על אשפוזו
השמאל והימין בצרפת שוברים לצדדים - והמרכז מרוויח

מזכ"ל האו"ם לשעבר באן קי מון מכריז כי לא יתמודד לנשיאות, סיאול, קוריאה הדרומית, 1 בפברואר 2017. רויטרס
"מתוסכל מהאנוכיות ומהאינטרסים הצרים". באן, היום/רויטרס
מזכ"ל האו"ם לשעבר באן קי מון מכריז כי לא יתמודד לנשיאות, סיאול, קוריאה הדרומית, 1 בפברואר 2017. רויטרס
באן קי מון, היום בסיאול/רויטרס

בחודש שעבר הדיח הפרלמנט את הנשיאה פארק, לאחר שבחודשים האחרונים הייתה במוקד ביקורת חריפה בשל מעורבותה בפרשת השחיתות במדינה. מקורבתה של פארק, צ'וי סון-סיל, הואשמה בהונאה ובניצול סמכות לרעה, יחד עם שניים מעוזריה של פארק. עם אישור ההצבעה בפרלמנט נפתחו הליכי הדחתה של פארק, הצפויים להימשך כחצי שנה.

במהלך תקופה זו מונה ראש הממשלה, הוואנג קיו-אהן, לממלא מקום הנשיאה. זאת, עד לפסיקת בית המשפט העליון אם להדיח את פארק באופן רשמי. במקרה כזה, כפי שצפוי לקרות, ייערכו בחירות חדשות לנשיאות תוך חודשיים ממתן הכרעת בית המשפט.

פארק, שהייתה צפויה לסיים את כהונתה בשנת 2018, היא האישה הראשונה לעמוד בראש קוריאה הדרומית. לאחר אישור ההצבעה בפרלמנט נפגשה עם חברי ממשלתה וביקשה להביע את התנצלותה על הבלבול שנוצר במדינה בעקבות המשבר הפוליטי בתקופה האחרונה. עוד הביעה הנשיאה המודחת את תקוותה כי היציבות במדינה תישמר וקראה לתמוך בראש הממשלה שינהיג עתה את המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully