וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 שנים לפינוי עמונה הראשון: חמישה דברים שצריך לדעת היום

ב-2006 פונו תשעה מבנים במאחז, מה שהפך לעימות אלים בין התושבים לכוחות הביטחון. לפני 14 שנה התפרקה המעבורת קולומביה שעליה היה האסטרונאוט אילן רמון בדרכה חזרה לכדור הארץ ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

חזרה לשגרה בירושלים

אשפה שנערמה ברחובות ירושלים בעקבות שביתת העירייה. 31 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
במהלך השביתה נערמו 5,000 טונות של זבל. ירושלים/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום אחרי ארבעה ימי שביתה צפויה חזרה לשגרה מלאה בירושלים. כבר אתמול הודיע ראש העיר ניר ברקת על סיום השביתה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממנו לעשות כן. במהלך השביתה נערמו 5,000 טונות של זבל ברחבי העיר, מה שהוביל לשיבושי תנועה בכמה מוקדים ולעומסים בכבישים. גם בתי הספר היסודיים ביקשו לשבות בשל היעדר מאבטחים, מזכירות, סייעות ושירותי ניקיון. בסופו של דבר, הסלמת השביתה נמנעה. הסיבה למחאה בעיר היא אי-העברת תקציב לעירייה לשנת 2017 על ידי משרד האוצר.

הרמטכ"ל איזנקוט חוזר לתפקידו

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בביקור בבית ספר בעכו, 13 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
רופאו עדכן כי הניתוח עבר ללא תקלות. איזנקוט/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום ישוב הרמטכ"ל גדי איזנקוט לתפקידו לאחר שעבר ניתוח להסרת גידול סרטני בערמונית. לפני כשבועיים, שוחרר הרמטכ"ל למנוחה בביתו עם סיום ההליך הרפואי בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. בתקופת היעדרו, החליף אותו סגנו, אלוף יאיר גולן, אליו הועברו סמכויות הרמטכ"ל באופן זמני. הרופא שניתח את איזנקוט עדכן כי הניתוח עבר ללא תקלות וצה"ל הוסיף כי הרמטכ"ל צפוי לשוב לתפקידו באין מפריע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

11 שנים לפינוי עמונה הראשון

פינוי מאחז עמונה בגדה המערבית. 1 בפברואר 2006. AP
הפינוי הפך אלים. הכוחות בעמונה ב-2006/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 11 שנים, בשנת 2006, הגיעו כ-6,000 שוטרים וחיילים לעמונה כדי להרוס תשעה מבנים לא חוקיים במאחז. כ-3,000 תושבים ופעילים התבצרו בבתים והפינוי הפך במהרה לאלים. בתום ארבע שעות של מאבק קשה, הצליחו כוחות הביטחון לפנות את המתבצרים ולהרוס את הבתים. עתה, ישנה תקווה שההיסטוריה לא תחזור על עצמה עם הוראת בג"ץ לפינוי מלא של המאחז, שצפוי להתקיים ביממות הקרובות.

14 שנים לאסון המעבורת קולומביה

האסטרונאוט הישראלי אילן רמון בהכנות לשיגורו לחלל. נאס"א, אתר רשמי
יחד עמו נספו עוד שישה אנשי צוות. רמון/אתר רשמי, נאס"א

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 14 שנים לאסון המעבורת קולומביה, שבו נספה האסטרונאוט הישראלי הראשון בחלל, אילן רמון. המעבורת התפרקה מעל טקסס בדרכה חזרה לכדור הארץ עם כניסתה לאטמוספירה. זאת, לאחר שהייה של 15 ימים בחלל. נוסף לרמון, נספו עוד שישה אנשי צוות שהיו על סיפון המעבורת. לאחר האסון הוקם צוות חקירה שמצא כשלים הנדסיים וכן כשלים ארגוניים בנאס"א שהובילו לתאונה.

שבוע הכפילים

לוגואים של רשתות חברתיות. ShutterStock
אירוע מקוון שבמסגרתו משנים הגולשים ברשתות החברתיות תמונות פרופיל/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום ייצא לדרך באופן רשמי שבוע ה"דופלגנגר". מדובר באירוע מקוון שבמסגרתו יתבקשו גולשי הרשתות החברתיות להחליף את תמונת הפרופיל שלהם לאדם מוכר שלדעתם דומה להם. זה כמה שנים שהתופעה מתקיימת גם בקרב הישראלים, שרבים מהם כבר נענו לאתגר השנה והקדימו להחליף תמונות פרופיל בתחילת השבוע הנוכחי. שבוע הכפילים מתקיים מידי שנה מאז 2010 בשבוע הראשון של פברואר ומקור השם הוא מגרמנית. מקור המנהג הוא באדם בשם בוב פאטל שהחליף תמונת פרופיל לזו של השחקן טום סלק. בריאיון שהעניק בנוגע לכך, טען שיזם את שבוע הכפילים בניסיון להתנקם בחבריו לעבודה שהתעקשו שהוא דומה לשחקן, על אף שאינו רואה שום דמיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully