וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה לנתניהו: הסבר מדוע לא תשעה את עצמך ממשרד התקשורת

בית המשפט העליון קבע בתגובה לעתירה שהגיש ראש האופוזיציה הרצוג, כי לראש הממשלה יינתן עד 20 בפברואר להגיב לטענות על ניגוד עניינים שעלו מחקירת פרשה 2000. הרצוג: "החלטה חשובה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

בג"ץ הורה היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לנמק בפני בית המשפט עד 20 בפברואר מדוע לא ישעה את עצמו מתפקיד שר התקשורת, נוכח הטענות לניגוד עניינים לכאורה שעלו בחקירת "פרשה 2000". במסגרת תיק החקירה, נטען כי נתניהו שוחח עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, והשניים דנו בצמצום תפוצת "ישראל היום", בתמורה לסיקור אוהד יותר לראש הממשלה ב"ידיעות אחרונות".

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב להחלטת בג"ץ, שהתקבלה בעקבות עתירה שהגיש בשמו ובשם המחנה הציוני, וטען כי מדובר ב"החלטה חשובה". הוא עוד מסר: "אני שב וקורא לנתניהו להעביר את תיק התקשורת לאלתר לשר אחר ולמנוע את המשך ניגוד העניינים בו הוא מצוי".

עוד בוואלה! NEWS:
ראיית המפתח בידי המשטרה: ההודעות בהן משפחת נתניהו דורשת "מתנות"
מקורבים לחקירה: "שיחות רה"מ ומוזס הוקלטו כדי להשמיען לשרה נתניהו"
לשכת רה"מ על תיק 3000: רכש הספינות - בהתאם להמלצות חיל הים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס סייבר-טק בגני התערוכה בתל אביב, 31 בינואר 2017. רויטרס
"חשש כבד לניגוד עניינים מובהק". נתניהו/רויטרס

בתחילת החודש פנה הרצוג ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ודרש להרחיק את ראש הממשלה מתפקידו כשר התקשורת. באותה פנייה הודיע הרצוג כי אם נתניהו לא יורחק מתפקידו כשר התקשורת, יגיש המחנה הציוני עתירה לבג"ץ, וזו הוגשה לבסוף בתחילת השבוע שעבר, בטענה לניגוד עניינים לכאורה העולה מהפרסומים האחרונים סביב החקירות הקשורות בו.

בעתירה טען הרצוג כי "מהמידע שמגיע לציבור בעקבות החקירות כאמור, ומהאנשים המעורבים בהן, הנמצאים בלב ליבו של עולם התקשורת בישראל, עולה חשש כבד כי שר התקשורת מצוי בניגוד עניינים מובהק". בנוסף טוען הרצוג כי החקירות המתנהלות נגדו פוגעות באמון הציבור בו עצמו ובמשרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully