וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתערבות נתניהו: ברקת הודיע על סיום השביתה בירושלים

ראש עיריית ירושלים נענה למתווה שגיבש ראש הממשלה והסכים להפסקת השביתה שנמשכה ארבעה ימים - מבלי שנענו דרישותיו. לפי ההסכם, המו"מ בין העירייה לאוצר ייפתח מחדש, והדרישות יעלו לדיון בממשלה שכן ייתכן שיידרש קיצוץ רוחבי כדי לממנן. האוצר צייץ בזלזול: "0:1" - ומחק

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר הערב (שלישי) לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ביקש ממנו לסיים את השביתה, והזמין אותו לישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון. ברקת נענה לבקשה, והודיע על הפסקת השביתה שנמשכה ארבעה ימים, שבמהלכם נערמו 5,000 טונות של זבל ברחובות הבירה.

על פי המתווה שגובש, השביתה תסתיים לאלתר וייפתח מחדש המשא ומתן בין העירייה והאוצר. הדרישות התקציביות של ברקת יעלו לדיון בממשלה ביום ראשון, שכן ייתכן ויידרש קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה כדי לממנן.

השיחה בין נתניהו לברקת התקיימה לאחר התערבותם של השר אלקין ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן. זאת, בעקבות פניות שהגיעו במהלך היום מכיוון ברקת וממשרד האוצר.
ברוורמן שוחח בצהריים עם אלקין וברקת ובסוף השיחה עדכן את ראש הממשלה, ששוחח גם הוא עם ברקת. "אני מודה לראש הממשלה על הנכונות להתגייס לפתרון ומברך את ראש העיר ניר ברקת ואת מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד על ההחלטה לקבל את המתווה שהצעתי להפסקת השביתה. עכשיו תושבי ירושלים יוכלו לחזור לחיים נורמליים", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
גני הילדים בירושלים שובתים היום; ברקת מאיים בפיטורים המוניים
במחאה על היעדר תקציב: אלפי עובדי עיריית ירושלים הפגינו נגד האוצר

גנים סגורים בעקבות שביתת עובדי עיריית ירושלים , 31 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
זבל בעיר הבירה/נועם מושקוביץ

ברקת הסכים לסיום השביתה מבלי שנענו דרישותיו. "אני מודה לראש הממשלה שהחליט לקחת אחריות ולהתערב, ולהביא את הסוגיה לפתחה של ממשלת ישראל כדי להביא פתרון שיבטיח את עתידה של ירושלים. אני רוצה להודות לשר לענייני ירושלים זאב אלקין על מעורבותו. נמשיך לעמוד על המשמר כדי להבטיח שתושבי ירושלים יקבלו את המגיע להם. כולי תקווה שהתערבות ראש הממשלה ורצון טוב של הממשלה יביאו לפריצת דרך", אמר.

לאחר שהוסכם כי השביתה תסתיים, מיהר משרד האוצר לעקוץ את ברקת והעירייה. "1:0", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. לאחר כשעה קלה הוסר הציוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ההבטחה של ביבי לברקת בפברואר - נא להחליף בידיעת ביבי/ברקת. צילום מסך
השיחה בין נתניהו לברקת התקיימה לאחר התערבותו של השר אלקין. נתניהו/צילום מסך

במהלך היום איימה הסתדרות המורים כי תצטרף לשביתה ותפסיק את הלימודים בבתי הספר היסודיים. לפי הודעתה, "עובדי ההוראה יגיעו למוסדות החינוך, אך לא יוכלו לקבל תלמידים, נוכח היעדרותם של המאבטחים, המזכירות, הסייעות ושירותי הניקיון".

בארבעת ימי השביתה הצטברו ברחובות אלפי טונות של אשפה. בשכונות המגורים הכבישים נותרו נקיים יחסית ורק הפחים עלו על גדותיהם, אבל במרכז העיר ובאזור שוק מחנה יהודה בפרט הפחים היו דווקא ריקים, לאחר שהאשפה שהייתה בהם הושלכה אל הכבישים, המדרכות ומסילות הרכבת הקלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציוץ של משרד האוצר בטוויטר לאחר סיום השביתה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אשפה שנערמה ברחובות ירושלים בעקבות שביתת העירייה. 31 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
הררי זבל בירושלים/נועם מושקוביץ

בצהריים שלח משרד הבריאות לברקת דרישה לפינוי הזבל מהרחובות. "המצב עלול לגרום לסכנה בריאותית חמורה עבור התושבים. אבקשך לפעול כדי שמפגע זה יסולק כדי לשמור על בריאות התושבים", נכתב בהודעה. הזבל שפוזר על המסילה גרם אתמול לשיבושי תנועה בכמה מוקדים בעיר ובתנועת הרכבת הקלה, וכן לעומסים כבדים בצירים מרכזיים. סוחרי שוק מחנה יהודה, בעידוד ובברכתה של העירייה, מילאו את הרחובות בזבל וחסמו את מעבר הרכבת.

עיריית ירושלים מוחה נגד משרד האוצר על אי-העברת תקציב לעירייה לשנת 2017. בעוד שהעירייה דורשת 800 מיליון שקלים לתקציבה במסגרת מענק הבירה, מציע האוצר 525 מיליון שקלים, עלייה של 5% מהתקציב בשנה שעברה. במסגרת המחאה הוכרז על שביתה של שירותי העירייה והיום לא פעלו גני הילדים העירוניים וכן צהרוני ציל"ה בעיר.

הפגנת עובדי עיריית ירושלים בעקבות אי העברת התקציב ממשרד האוצר , 30 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי עיריית ירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully