וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון עוקץ שוב את בנט: חמאס טוען שנכשלנו? באשמת "שר ההדלפות"

הזרוע הצבאית של הארגון טענה כי הדוח מוכיח את "כישלון האויב", ובתגובה אמר שר הביטחון לשעבר כי זו התוצאה המתקבלת מההדלפות. בתוך כך, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה קוראת ליועמ"ש לבדוק את ההדלפות. ליברמן בעוטף עזה: "חמאס ממשיך להתחמש"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

הזרוע הצבאית של חמאס הצטרפה היום (שלישי) לרשימת המגיבים על דוח מבקר המדינה שטרם פורסם על מבצע "צוק איתן", וכבר עוררה תגובות מהמוזכרים האחרים בדוח. "הדוח מוכיח כי האויב הציוני נכשל", אמר דובר הזרוע, אבו עוביידה, בעצרת לזכר מהנדס המל"טים שחוסל בתוניסיה, לפי דיווחים זרים, בידי ישראל. "בימים הקרובים יהיו עוד הוכחות לכישלון", הזהיר אבו עוביידה.

לדברים התייחס שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שממשיך בקמפיין לטיהור שמו. "חמאס מורתע כבר שנתיים וחצי, אך 'בזכות' 'שר ההדלפות' שמדליף חלקי אמיתות ופוגע בצה"ל ובביטחון הלאומי, זו התוצאה", כתב ברמיזה נגד שר החינוך נפתלי בנט, שאותו הוא מאשים בהדלפה מהדוח. במכתב ששיגרה היום יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, היא דורשת לפתוח בבדיקה דחופה של ההדלפות.

לקריאה נוספת:
ליברמן: "מי שמדליף מהקבינט הוא קרימינל, מדובר בעבירה פלילית"
יעלון מחריף את הטון נגד בנט: "הנזק שגרם 'שר ההדלפות' חמור"
נחשפו תמלולי הקבינט בצוק איתן; יעלון לבנט: "אתה לא תנהל לי את הצבא"

אנשי חמאס בעצרת בעזה לזכר מהנדס המלט"ים התוניסאי מוחמד א-זווארי, 31 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
העצרת לזכר המהנדס שנרצח בתוניסיה. עזה, היום/צילום מסך, טוויטר

במקביל, שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום בעוטף עזה, נפגש עם ראשי מועצות וכן עם בכירי צה"ל, בהם סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס. ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג'ון, ראש מועצת שדות נגב תמיר עידן וראש מועצת אשכול גדי ירקוני, שהשתתפו בפגישה עם ליברמן, אמרו לו כי השקט השורר באזור "מבורך, אך ברור כי הוא שקט מטעה משום שחמאס ממשיך לפעול ולהתחמש".

ליברמן הסכים עמם ואמר להם שחמאס ושאר הארגונים הפועלים בעזה "לא זנחו את רצונם להשמיד את ישראל ולפגוע בנו והם לא עושים זאת רק משום שהם יודעים שמאזן הכוחות אינו לטובתם, ואם הם יפעלו נגדנו הם ישלמו על כך מחיר יקר מאוד". לדבריו, "אם מאזן הכוח חס וחלילה ישתנה - הם לא יהססו לרגע, ולכן אנו ממשיכים לפעול מול האיום שאינו נפסק ועומדים על המשמר כל הזמן".

בתחילת הישיבה עמדו השר ליברמן וראשי הרשויות דקת דומיה לזכרו של ראש מועצת רמת נגב, שמוליק ריפמן, שהלך אתמול לעולמו. השר ליברמן אמר כי זהו יום עצוב מאוד, במיוחד לתושבי הנגב, שריפמן הקדיש להם ולמקום את חייו ופועלו ותרם תרומה גדולה מאוד לקידומו ופיתוחו של האזור וחיזק בצורה מעשית וממשית את מדינת ישראל וארץ ישראל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
משה יעלון, שר הביטחון לשעבר מרצה בנושא האתגרים הביטחוניים של ישראל במזרח תיכון משתנה. אוניברסיטת חיפה 25 בינואר 2017. ערן גילווארג
"חמאס מורתע כבר שנתיים וחצי". יעלון/ערן גילווארג

חלק משיחות הקבינט המופיעות בדוח המבקר הודלפו לכלי תקשורת, בהם "ידיעות אחרונות". בתמלולים שפורסמו בשבוע שעבר נחשף כי יעלון אמר בזמן ישיבת קבינט ב-27 ביולי 2014: "אתה לא תנהל לי את הצבא, אתה לא תבוא לי מהשטח ותגיד לי עושים ככה או לא עושים ככה, שמעת?". בנט השיב לו: "אני כן, אם לא מדווחים אמת". יעלון ענה: "אני מדווח אמת", ובנט טען: "עד עכשיו לא ידענו על הפסקת אש". בתגובה, שאל אותו יעלון: "אני צריך לתת לך דין וחשבון?", ובנט השיב: "בוודאי".

אתמול גינה שר הביטחון ליברמן את הדלפות התמלולים מהקבינט המדיני-ביטחוני ממבצע "צוק איתן" לתקשורת ואמר כי "מי שמדליף הוא קרימינל". "עצם העובדה שמישהו הדליף פרוטוקולים של הקבינט לתקשורת, וברור שמישהו שמדליף, מדליף בכוונה מאוד מסוימת", אמר. הוא הוסיף כי "מדובר בעבירה פלילית". ביום חמישי האחרון כינה יעלון במרומז את בנט "שר ההדלפות". "הנזק שגרם 'שר ההדלפות' חמור. בקודש הקודשים של הקבינט ידברו לפרוטוקול? מנהיגות ימנית, ממלכתית וביטחונית לא עושה פוליטיקה מביטחון לאומי".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה למנדלבליט: "בדוק את ההדלפות"

בתוך כך, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), דורשת לפתוח בבדיקה דחופה של ההדלפות מדוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן". במכתב ששיגרה היום ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ביקשה אלהרר "לפתוח בבדיקה דחופה של העניין על מנת לברר את מקור ההדלפה, ועל מנת להפיק לקחים שימנעו מקרים דומים בעתיד".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור באוגדת עזה, 5 ביולי 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן בעוטף עזה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במכתב ששיגרה אלהרר ליועץ המשפטי לממשלה כתבה כי ועדת המשנה גילתה "בתדהמה" שפרטים מהותיים מהדוח ומידע סודי אחר הודלף לתקשורת והזכירה כי לפי חוק מבקר המדינה, העונש על מי שמפרסם דוח או חוות דעת או חלק מהם לפני המועד הקובע לפרסומו הוא שנת מאסר או קנס.

"ועדת המשנה רואה בחומרה רבה מקרים אלה, העלולים לפגוע באינטרסים חיוניים של המדינה, לסכל את עבודתה החסויה של ועדת המשנה ולפגוע ביכולתה לקבל החלטות כנדרש בחוק", כתבה.

אנשי חמאס בעצרת בעזה לזכר מהנדס המלט"ים התוניסאי מוחמד א-זווארי, 31 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
דמוי-מל"טים בעצרת/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully