וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע הקשה ביותר מעופרת יצוקה נגד דוח המבקר: "צריך לסמוך על צה"ל"

5.2.2017 / 9:51

אהרון קרוב שנפצע מפיצוץ מטען בעזה ב-2008 הצטרף לקריאות להימנע מגרירת הצבא להתנגחויות הפוליטיקאים סביב דוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן". לדבריו, אם הדוח היה עוסק בלוחמים הפשוטים, הוויכוח היה נסגר בתוך הצבא

עריכה: ניר חן.

סגן (במיל') אהרון קרוב, שנפצע באורח אנוש במבצע "עופרת יצוקה", מבקש להותיר את צה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי ברקע פרסום דוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן", שמעורר מתחים פוליטיים וציבוריים. "פוליטיקאים צריכים לכסח אחד את השני, אבל לא את הצבא", אמר קרוב בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

קרוב שירת כמפקד מחלקה בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים והוקפץ ללחימה ברצועת עזה יום לאחר חתונתו, כשהחל המבצע בסוף דצמבר 2008. במהלך הקרבות הוביל כוח לוחמים אל תוך בית ממולכד ונפגע מ-300 רסיסים לאחר שהתפוצץ מטען בקרבתו. לאחר שחרורו החל לתת הרצאות על סיפורו האישי וניהל מאבק מול צה"ל על מנת להמשיך לשרת במילואים.

לקריאה נוספת:
יעלון עוקץ שוב את בנט: חמאס טוען שנכשלנו? באשמת "שר ההדלפות"
ליברמן: "מי שמדליף מהקבינט הוא קרימינל, מדובר בעבירה פלילית"
אם החלל קוראת לפרסם את דוח "צוק איתן": "רוצה לדעת מה קרה לבני"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעקש להמשיך לשרת במילואים. אהרון קרוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרוב סיפר בריאיון על עצומה שעליה חתם הקוראת להימנע מלהפוך את דוח המבקר ל"כלי ניגוח פוליטי". מחברי העצומה קוראים בנוסף לערוך תחקירים ובדיקות עומק כולל באמצעות מבקר המדינה במידת הצורך, אך לסמוך על תחקירי הצבא "יותר מכל תחקיר אחר". על אף שלדבריהם תחקירים אלה "לא בהכרח תמיד מושלמים" הם מאפשרים לצבא לפעול נכון בזמן אמת ולהפיק לקחים. אחד מיוזמי העצומה, שחתמו עליה בעיקר קצינים במילואים, הוא איש החינוך חילי טרופר.

לדבריו, דוח מבקר המדינה לא לקח בחשבון את הלוחמים הפשוטים שהשתתפו בפועל במבצע. "אם היו מדברים איתם על איך היו בתור לוחמים זה היה נסגר בתוך הצבא. אבל זה נסגר על ידי פוליטיקאים", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תמונות שצולמו על ידי חיילים בזמן מבצע צוק איתן. תמונות שצולמו על ידי חיילים במהלך המבצע, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל בעזה במהלך מבצע "צוק איתן"/מערכת וואלה! NEWS, תמונות שצולמו על ידי חיילים במהלך המבצע

"אני חושב שאפשר לחלק את הדבר הזה לשניים - יש צבא ויש את קברניטי המדינה, האנשים שמתעסקים בסופו של דבר במה שקורה בצוק איתן", הוסיף. עוד אמר קרוב כי הוויכוח על מבצע "עופרת יצוקה" שבו לחם הביא לכך שנאסר על 350 קצינים בצה"ל לבקר במדינות באירופה. "יש צבא, ויש את האנשים שמחוץ לצבא. זה מאוד שונה ואי אפשר להסתכל עליהם באותו אופן".

קרוב הצליח לאחרונה במאבקו מול צה"ל ושובץ לתפקיד מיוחד במילואים. על חייו לאחר הפציעה הוא מספר כי לצד פעולות שיקום מסוימות, כמו ריפוי בעיסוק ופגישות עם קלינאי תקשורת, הוא ממשיך בחייו כמו כל אדם. מאז נפצע הביאו קרוב ואשתו לעולם שלושה ילדים. "לאט לאט הם יבינו את המציאות, מה זה צבא ומלחמה ומה זה להיות בעם ישראל ולהילחם על המדינה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully