וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור לחצים של הקהילה היהודית במקסיקו: ריבלין ישוחח עם הנשיא

31.1.2017 / 0:18

על רקע המחלוקת הדיפלומטית בעקבות תמיכת נתניהו בבניית חומה בין ארצות הברית למקסיקו, ישוחח הנשיא הישראלי עם מקבילו נייטו. השגריר הישראלי במדינה זומן להבהרה בה הוסכם להמשיך את המגעים כדי ליישב את ההדורים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

הנשיא ראובן ריבלין ישוחח היום (שלישי) עם נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו, על רקע הסערה בעקבות תמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בהחלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבנות חומה בגבול שתי המדינות - כך מסרו גורמים מדיניים. בשיחה צפוי ריבלין להביע את הערכת ישראל לידידותה של מקסיקו, והיא מתקיימת לאור לחצים של הקהילה היהודית במדינה.

לצד זאת, הגיע הערב שגריר ישראל במקסיקו, יונתן פלד, לשיחת הבהרה עם סגן שר החוץ המקסיקני קרלוס דה איקאסה, בה הוסכם להמשיך את המגעים, במטרה להביא ליישוב ההדורים ולהמשיך היחסים הטובים בין המדינות.

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ של מקסיקו: "ציוץ נתניהו תוקפני"; רה"מ: "לא פגעתי ביחסים"
על רקע תמיכת נתניהו בבניית חומה: השגריר במקסיקו זומן לנזיפה
הקהילה היהודית במקסיקו נגד נתניהו: "דוחים על הסף את דבריו על החומה"

נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו, מקסיקו סיטי, 23 בינואר 2017. רויטרס
ריבלין ינסה לפייס אותו. נשיא מקסיקו פניה נייטו/רויטרס

אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד לציוצו על החומה, ועל המחלוקת הדיפלומטית שנוצרה בעקבותיו. הוא דחה את הטענות כי פגע ביחסים עם מקסיקו והציג גרסה אחרת לחילופי הדברים עם טראמפ על החומה.

"הנשיא טראמפ שיבח את הגדר שנבנתה בהנחייתי בגבולנו עם מצרים", אמר נתניהו. "הוא אמר שהיא בלמה כמעט כליל את ההסתננות הבלתי חוקית לישראל. ואני אמרתי בתגובה שהוא צודק. ובתגובה לדבריי הוא עשה ריטוויט לאותם דברים שאמרתי". לדבריו, "מזה פרשנים עשו תלי-תלים בתקשורת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה 29 בינואר 2017. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"פרשנים עשו תלי-תלים בתקשורת". נתניהו/פול צלמים, אוהד צויגנברג

"אלה אותם פרשנים שאמרו קודם לכן שהייתי צריך לוותר על נכסים ביטחוניים ראשונים במעלה של ישראל למען יחסים טובים עם הנשיא הקודם שהיה בבית הלבן. ועכשיו הם אומרים: פגעת במקסיקו, הרסת את היחסים איתם. מי בכלל התייחס למקסיקו? היו לנו יחסים טובים איתם, יהיו לנו. גם כשיש לנו ויכוחים אמיתיים ולא מדומים, כמו ההצבעה שלהם באונסקו".

שר החוץ של מקסיקו, לואיס וידגראי, הגיב לציוצו של נתניהו ואמר כי "מקסיקו היא חברה של ישראל, וציוצו של ראש הממשלה על החומה אינו מובן. המעשה מרגיש תוקפני". עוד הוסיף וידגראי כי באחריות ממשלת ישראל להבהיר ולתקן את עמדתה בנוגע לציוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully